Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MB

Vážený pane Rado,

Váš příspěvek mě lehce vyvedl z míry. Nemám takovou praxi jako vy, rád Vám ale objasním pohled dopravce na jednotlivé body Vašeho článku.

1) Dopravci nemají zájem jezdit přetížení. Riskují nemalé pokuty (a dostávají je), protože ne vždy jsou schopni ověřit hmotnost nákladu (především na jednotlivé nápravy nákladní soupravy). Jako poslední člének logistického řetězce pak tyto peníze horkotěžko vymáhají po zadavateli přeprav (úspěšnost 0%).

2) Rovněž nemají zájem jezdit nevytížení, každý vytížený kilometr znamená peníze navíc a podnikání je o tom vydělávat peníze. V současné době minimálních zisků je snaha o maximální vytížení na místě. Dopravci dále nemají placené kilometry tam i zpět, jen minimálně, pokud jde o něco urgentního a dopravce si v tomto případě může diktovat cenu. I poté se však snaží vytížit kamion při zpáteční cestě. Nevytížený kamion = nedostatek práce = přebytek volných vozů nad poptávkou.

3) Zmiňujete volný prostor nad nákladem, klidně 1-2metry. Ano souhlasím, dopravci však ve většíně případů nesmí na toto zboží nic naložit (důvody legislativní, dále ze zákazu objednatele dopravy a také z obavy o poškození zboží)

4) Postihování nevytížených kamionů je návrat do let před rokem 1989.

5) "Samořídící kamiony" jsou hudbou daleké (nereálné) budoucnosti.

6) Levnou sílu z východu neřeší jen tuzemští dopravci. EU zahájila infrigement kvůli aplikaci německého zákona o minimální mzdě.

Nemám zájem obhajovat své výše uvedené výroky, tak to prostě je a zároveň chápu Váš názor na věc. Podnikání v autodopravě je však podnikání jako každé jiné - je o zaměstnávání lidí, snižování nákladů a zvyšování zisků. Na každý druh podnikání lze vytáhnout něco zlého. Kamiony, ať už přetížené nebo ne, samozřejmě ničí silnice. Ničí je každé kolo. A proto se platí silniční daň a mýto. Jde o veliké peníze, které mizí všíchni víme kde. Stěžování si na toto téma tudíž není na místě. Nehodovost kamionů je úplně jiné téma..

Vaši reakci ocením, děkuji.

0 0
možnosti
TD

Nejsem odborník, ale měl jsem doposud za to, že právě přetížení je klíčový faktor poškozování silnic. Osobních aut může projet třeba sto tisíc a nic se nestane. Totéž platí i pro prázdné kamiony - prázdný tahač zatíží vozovku v místě dotyku pneumatiky možná ještě méně, než osobní auto. Teprve když začne na asfalt působit příliš velká síla, začíná to být problém. A to se děje tehdy, když je vozidlo přetížené.

Přikazovat zákonem plné vytížení kamionu je blbost. V praxi by to vedlo akorát k vození nějakého balastu. Klient neusiluje jen o minimální cenu na kg přepraveného zboží, ale často mu jde také o čas.

0 0
možnosti
MR

DObrý den pane Dvořák. Děkuji Vám za Váš příspěvěk. Bohužel je poškození skutečně způsobováno objemem vozidel. V principu je to podobné vodnímu toku, do kterého by nikdo neřekl, že je schopen vybrousit díru do skály, a jak si ověřujeme na mnoha místech zeměkoule, skutečně to voda zvládne.

Navíc neklaviltní asfaltové směsy, měknoucí při již nižších než horkých teplotách umžňuji vyjetí kolejí. Je-li po nimi nekvalitní základ, je o problém vystaráno. Zároveň systém Záplatování, uplatňovaných na našich silnicích je z principu chybný, protože vytváří slabinu před a po sobě, kde je povrch více namáhaný.

Důvodem, proč se však tento systém používá, je mnohem vyšší profitabilita společností, které opravují. Mají tak totiž vidinu dalších mnoha let snadných příjmů.

0 0
možnosti
  • Počet článků 734
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 413x
Jmenuji se Michael Rada a jsem otcem projektu Mezinárodního Obchodního Centra Udržitelného Rozvoje (IBCSD LAB s.r.o.), které jsem založil s cílem VYTVOŘENÍ SVĚTA BEZ ODPADŮ A PLÝTVÁNÍ ve všech jejich podobách.

Výstupy našich projektů můžete vidět například zde

Na cestě za dosažením výše uvedeného cíle je od 1.1.2015 i projekt E-MOTION, v němž se věnuji publicitě osobních elektrických transportérů například elektrických jednokolek s gyroskopem.

Tomuto cíli jsem obětoval nejen jistotu zaměstnání v seniorské pozici logistické divize druhé největší korporace Japonska, ale i pohodlí v podobě zaměstnaneckého poměru. Kromě své práce se věnuji své rodině, které se snažím poskytnout vše, včetně své lásky.

Za nejlepší knihy považuji "MALÍŘSKÉ ROZPRAVY MNICHA OKURKY" A "PROROK". Obě totiž nabízejí mezi řádky moudro, které z mnoha jiných titulů dávno vymizelo. Psaní je mou dlouholetou láskou a i když se k české gramatice nechovám vždy správně, věřím, že to čtenářům obsah mých příspěvků vynahradí.

Seznam rubrik