E-MOTION a senioři
Elektromobilita se změnila a to i díky E-MOTION, které spojuje elektromobilitu s osobní mobilitou jednotlivce, který ke svému životu nepotřebuje osobní vůz.
Velkou a rychle rostoucí skupinou uživatelů elektrických jednokolek s gyroskopem jsou, nejen ve světě, ale i v tuzemsku, lidé mezi 40 a 60 rokem věku. A i když jsou k vidění jezdci a jezdkyně, kteří na hřbetě nesou i přes 70 křížků, jsou tito výjimkou.
Důvodem je hlavně psychika, která v hlavě vytváří rovnici JEDNO KOLO - MALÁ STABILITA.
I přesto však mají lidé chuť býti také mobilnější a v dnešním článku bych se rád věnoval zařízením, které jim mobilitu mohou zvýšit a zároveň je nijak neomezovat. Všechna zařízení budou samozřejmě elektrická.
Myslím, že nemá smysl hovořit o osobních transportérech SEGWAY. Všichni je znají, ale minimum občanů má zbytečných 200.000,-Kč, které by to tohoto transportéru mohli investovat.
Velice podobnou formu a funkčnost, ale nižší cenu mají dva jiné výrobky. Prvním je přístroj NINEBOT ELITE společnosti NINEBOT (která je již 4 měsíce vlastníkem značky a společnosti SEGWAY) a druhým přístrojem je AIRWHEEL S3. Srovnáme-li všechny tři přístroje, dostaneme následující obrázek.
Název | Dojezd | ||
---|---|---|---|
SEGWAY | 200.000,- | ||
NINEBOT ELITE | 75.000,- | ||
AIRWHEEL S3 | 50.000 |
Jak vidíte sami, mohou podobné přístroje nabízet odlišné parametry, a proto je třeba si dobře rozmyslet, co od nich vlastně chceme a jak je budeme využívat. Přesto, že se jízdu na tomto typu transportéru dokáže naučit téměř každý (nejstaršímu tuzemskému jezdci bylo 92 let), má jednu velkou nevýhodu - nemá sedačku, což při delších trasách je na škodu věci a je to omezením.
I proto jsem v loňském roce přivítal představení nové kategorie výrobků, konkrétně pak představení transportéru AIRWHEEL A3. I po téměř 9 měsících od představení zůstává tento přístroj stále unikátním řešením, které zatím nenabízí žádná konkurence a i přes tento fakt dokázal výrobce v průběhu této doby, díky silným prodejům snížit cenu z původních 75.000 na 59.000.
Stroje začínaj být populární nejen v ČR, ale i v sousedním Německu, kde je A3 zařazen mezi malé motocykly a musí mít vlastní značku, pojištění a jezdec musí být vybaven ochranou přilbou. Nic z toho v ČR neplatí.
Zde je na místě otázka, proč by měl být tento přístroj vhodný pro seniory. Odpověď je snadná. Nabízí manérvovatelnost jednokolky, sílu přístroje typu SEGWAY, ale zvyšuje uživatelský komfort tím, že jezdec jej ovládá v sedě, a to pouhým náklonem a řídí jak je zvyklý z kola, otáčením řídítek.
Standardní dojezd je neuvěřitelných 45-60 km a to při rychlosti až 17 km/h.
Při testech mezi seniory v tuzemsku jsme nenarazili na osobu, která by jízdu nezvládla, či potřebovala vyšší, než udávaný dojezd. Naopak kompaktnost celého řešení v kombinaci dokázala eliminovat nevýhody všech stávajících řešení, která se seniorům nabízí, ať již mluvíme o elektrických invalidních vozících, tzv. seniorských tříkolkách, a nebo o čtyřkolkách. Všechny jsou totiž příliš velké a těžké na manipulaci.
Vývoj však nepřestává, a zatímco LOPIFIT, který u Vás vyvolal takovou vlnu čtenosti je již hotovým produktem, vznikají nejenom ve světě, ale i u nás další řešení využívající existujících technologií a možnosti jejich přizpůsobení se seniorům.
Krásnými příklady jsou například elektrická křesla postavená na bázi SEGWAY viz video níže, či malé skládací elektroskútry typu ET BIKE, jejichž skládání a rozkládání můžete vidět ve videu níže, jen dodám, že nosnost tohoto přístroje je 150 kg.
Protože však i mezi seniory nachází se mnoho fajnšmekrů, nemohu zatajit i společnosti, věnující se "tunningu" existujících přístrojů a podívejte se, co všechno dokáží nejenom vymyslet, ale i vyrobit a uvést na trh.
Tunning přístrojů NINEBOT ELITE |
Na závěr mám dobrou zprávu pro tzv. skupinové uživatele, nebo místa, kde by se jeden stroj mohl sdílet více uživateli - nemocnice, domy seniorů, centra stáří apod. Připravuje se totiž pro ně projekt, který nejen umožní pořízení přístrojů za výhodných podmínek, ale a to hlavně nabídne kompletní servis tak, aby se z E-MOTION stala radost a ne starost.
P.S. Listina lidských práv a svobod v jednom ze svých bodů zaručuje právo na svobodu pohybu, tedy osobní mobilitu a díky E-MOTION, toto právo nebude omezováno věkem, či kapitálem, tak jak je tomu doposud.
Michael Rada
ZAKLADATEL ROKU 2017 - postoupil jsem do finále
Dne 4.8.2017 se objevila v mé e-mailové schránce zpráva o mé nominaci do finále soutěže o titul FOUNDER OF THE YEAR CZECH REPUBLIC. Titul vyhlašuje v rámci CENTRAL EUROPEAN STARTUP AWARDS.
Michael Rada
Seriál skončil
Je mnoho těch, pro které televizní seriál znamená příjemnou realitu nepříjemných dní mezi lidmi. S jeho hrdiny žijí, pláčí, smějí se i komunikují a jediné na co se těší, je další díl, a aby to těšení vydrželi,
Michael Rada
WASTELESS FUTURE
I am so happy to share with you that the president of global waste association ISWA has presented in his blog my point of view on the life in wasteless world.
Michael Rada
KDE JE BLOG?
Po blokaci ze strany provozovatele serveru iDNES byl denní blog přesunut na novou adresu, kde bude každý pracovní den publikován nový příspěvěk. http://industrial-upcycling.cz/index.php/blog/
Michael Rada
Zombie blog
Dne 16.9.2016 jsem publikoval poslední příspěvek do blogů iDNES, kam jsem přispíval každý den od 16.9.2014. Důvodem bylo zasahování redakce a záměrné snižování čtennosti u článků, které kolidovaly s činy a slovy majitele iDnes.
Další články autora |
Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka
Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...
Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie
Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...
Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné
Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let
Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...
Novodobí husaři. Polsko zná podobu F-35, budou bez červeno-bílé šachovnice
V polských ozbrojených silách se zakrátko opět objeví husaři. Nikoliv však jako těžká kavalérie,...
Auto za tahačem s tankem zastavilo. Už ale ne kamion, který osobák sešrotoval
Při nehodě tří aut zemřel na dálnici D1 mezi Bohumínem a Polskem jeden člověk, další dva jsou...
Prokremelští motorkáři přijeli do Brna, Foldyna se k nim přidá v Praze
Kontroverzní klub motorkářů Noční vlci, který podporuje ruského diktátora Vladimira Putina, se s...
Ňadra ze všech úhlů. Benátky vystavují nadčasovou a kdysi cenzurovanou krásu
Jaké je jedno z nejranějších a nejtrvalejších témat v umění – a zároveň jedno z nejvíce...
- Počet článků 734
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 413x
Výstupy našich projektů můžete vidět například zde
Na cestě za dosažením výše uvedeného cíle je od 1.1.2015 i projekt E-MOTION, v němž se věnuji publicitě osobních elektrických transportérů například elektrických jednokolek s gyroskopem.
Tomuto cíli jsem obětoval nejen jistotu zaměstnání v seniorské pozici logistické divize druhé největší korporace Japonska, ale i pohodlí v podobě zaměstnaneckého poměru. Kromě své práce se věnuji své rodině, které se snažím poskytnout vše, včetně své lásky.
Za nejlepší knihy považuji "MALÍŘSKÉ ROZPRAVY MNICHA OKURKY" A "PROROK". Obě totiž nabízejí mezi řádky moudro, které z mnoha jiných titulů dávno vymizelo. Psaní je mou dlouholetou láskou a i když se k české gramatice nechovám vždy správně, věřím, že to čtenářům obsah mých příspěvků vynahradí.