E-MOTION - kde může skutečně pomoci elektromobilita - část I.
I proto si své transportéry nejen sám užívám při jízdě samotné, ale zároveň se snažím i o publicitu a hlavně integraci tam, kam jiní, ani myšlenkou nezavítají, protože profitabilita není tak vysoká.
Po řadě článků a pozitivních ohlasech jsem se proto rozhodl věnovat tématu, který by měl uvést možnosti osobní elektromobility na správnou míru. Elektro-Mobilita je pro mne samotného skryta pod názvem E-MOTION FRIENDLY, které dobře vyjadřuje logo níže.
Logo totiž poukazuje na skutečnost, že E-MOTION je nejen přátelské k životnímu prostředí - Nulové emise a nulové poškození povrchů, ale že je nutné i vytvářet prostředí přátelské k E-MOTION. Navíc skutečně až ti, kteří odzkouší osobně jaké to je, pochopí i druhý rozměr tohoto výrazu skrývající EMOCE.
Nyní však k tématu skutečné pomoci.
Osobní elektromobilita je důležitá pro každého. Bez osobní mobility bychom totiž zemřeli a to i přesto, že se nám svět virtuální a jeho dělníci a majitelé, snaží nakukat, že to tak není, a my si vlastně můžeme užívat, aniž bychom opustili teplo domova, či dokonce postel.
O důležitosti osobní mobility se můžeme přesvědčit u zvířat. Nebudou-li mobilní, jejich životní cyklus se zkrátí na zlomek, protože pravděpodobně nedožijí ani dospělosti. Jeden z důsledků "komfortu absence osobní mobility u zvířat, dobře ukazuje video níže.
Zpátky k lidem, majícím jako jedni z mála na Zemi, možnost osobní mobilitu zvýšit jinými prostředky, než činností vlastních končetin.
Domněnka, že E-MOTION by mělo být jiným výrazem pro LENOST je chybná a nemohu s ní souhlasit. Speciálně pak například elektrické jednokolky, vyžadují permanentní koordinaci těla a práci svalových skupin, o kterých jste často ani netušili, že je máte. Přirovnání ke slalomu na lyžích, vůbec není nadnesené.
Nejdůležitější dva segmenty, kde by mělo E-MOTION pomáhat jsou v oblasti lidí s omezením pohybu a seniorů. Na rozdíl od jiných si totiž nemyslím, že invalida, či senior je omezen schopností si sednout do pojízdné židle a touto se nechat vozit.
Opak je pravdou. Čím dále více seniorů, ale i lidí s postižením můžete vidět na kolech, kolečkových bruslích, lyžích, apod. Obě skupiny jsou aktivními turisty, i golfisty a věřím, že ani další sporty jim nejsou cizí. Co však nelze zcela oklamat je schopnost těla odolávat trvalé námaze dlouho, zkrátka, tělo se dříve unaví, a to i přesto, že mysl by chtěla jít dál.
Právě zde může být elektromobilita, resp. E-MOTION přínosem největším, protože tyto limity posouvá na jinou úroveň a přesto, není nijak omezující. Co projedete na kole, zvládne elektrická jedno i dvoukolka s gyroskopem také. Jen s tím rozdílem, že po Vás na rozdíl od kola nevyžaduje trvalý posez, a práci nohou, ale zaměstnává aktivně skutečně celé tělo a to včetně hlavy, která koordinaci pohybů musí řídit. Gyroskopické přístroje jsou skutečně velmi citlivé a pracují s vnitřní rovnováhou, proto například lidem pod vlivem alkoholu (a to i v malém množství), prostě nejde.
Obrovskou výhodou je fakt, že za stejný čas můžete zvládnout 2x až 4x takovou vzdálenost než například chůzí a to bez toho, abyste se museli hnát při šlapán na kole.
Vůbec ono "hnaní se" se co největší rychlostí, nepatří k E-MOTION v podobě osobní mobility. Není důvodu spěchat ještě více a trhat rekordy v rychlosti, naopak, je čas začít si užívat života a to bez odhledu na to postihla-li nás nemoc, či nás dostihl vyšší věk, kterému se nám nepodařilo, i přes velké úsilí utéci.
O schopnosti E-MOTION využívat v podobách, které mám já sám k dispozici, jsem se přesvědčil ve větší, než malé míře. Za těch 9 měsíců, jsem nechal jet více než tisícovku lidí, ne proto, abych je zkasíroval za každou minutu, ale proto, abych jim zprostředkoval co E-MOTION znamená.
Jezdili děti, rodiče, prarodiče, ženy i muži, jezdili lidé s berlemi, i člověk, který po úraze přišel o nohu. Všichni, až na výjimky, kterých nebylo více než deset, jízdu s moji pomocí zvládli a byli by ji schopni zvládnout i bez ní.
E-MOTION v podobě osobních transportérů není hračka, či výstřelek, není to pojízdný gauč, či křeslo, je to nová forma pohybu, způsob, jakým stále trénovat naše svaly i mozek i přes omezení, která máme, a tak to má být.
I přesto, že se řadu let na tuzemském trhu nabízí elektro-vozidla pro seniory a populace globálně ve zdraví stárne rychleji, než se rozrůstá, není mi na trhu známa ani jedna dotace na invalidní, či seniorskou elektromobilitu. Při jednáních na misterstvech jejich zaměstnanci jen krčí rameny, posílaje mne na jiná ministerstva, či do zdravotních pojišťoven, kde činí pracovníci totéž. Moje otázka tedy zní
KDY BUDE STÁT NAMÍSTO DOTACÍ DO BOHATÝCH SOUKROMÝCH PODNIKŮ A POLITICKÝCH ORGANIZACÍ, VĚNOVAT PROSTŘEDKY LIDEM, DÍKY JEJICHŽ PRÁCI SE NYNÍ POLITICI A MAJITELÉ MOHOU PŘEDVÁDĚT V CELÉ SVÉ KRÁSE?
Pomáhat však E-MOTION může i jinde, konkrétně pak v pracovním prostředí a proto se v druhé části podíváme na pracoviště, protože tam může být pomoc stejně důležitá, vezmeme-li v úvahu efektivitu, které bychom měli dosahovat.
Michael Rada
ZAKLADATEL ROKU 2017 - postoupil jsem do finále
Dne 4.8.2017 se objevila v mé e-mailové schránce zpráva o mé nominaci do finále soutěže o titul FOUNDER OF THE YEAR CZECH REPUBLIC. Titul vyhlašuje v rámci CENTRAL EUROPEAN STARTUP AWARDS.
Michael Rada
Seriál skončil
Je mnoho těch, pro které televizní seriál znamená příjemnou realitu nepříjemných dní mezi lidmi. S jeho hrdiny žijí, pláčí, smějí se i komunikují a jediné na co se těší, je další díl, a aby to těšení vydrželi,
Michael Rada
WASTELESS FUTURE
I am so happy to share with you that the president of global waste association ISWA has presented in his blog my point of view on the life in wasteless world.
Michael Rada
KDE JE BLOG?
Po blokaci ze strany provozovatele serveru iDNES byl denní blog přesunut na novou adresu, kde bude každý pracovní den publikován nový příspěvěk. http://industrial-upcycling.cz/index.php/blog/
Michael Rada
Zombie blog
Dne 16.9.2016 jsem publikoval poslední příspěvek do blogů iDNES, kam jsem přispíval každý den od 16.9.2014. Důvodem bylo zasahování redakce a záměrné snižování čtennosti u článků, které kolidovaly s činy a slovy majitele iDnes.
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město
Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...
Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let
Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...
NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí
Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...
Poslanci mají jednat o změně zákoníku práce, o minimální a zaručené mzdě
Poslanci by měli na mimořádné schůzi začít projednávat úpravu zvyšování minimální mzdy. Novela...
Dvacet let dotací z EU. Přinesly zločiny, ale i vlaky, techniku a splavné řeky
Premium Lázně, které nevznikly a je z nich night club nebo zdvihací most, který se nikdy nezdvihl. Česko...
Rus má imperialistické myšlenky. Ukrajinou nekončí, říká velitel v Donbasu
Premium Doněcká oblast (od zpravodajů iDNES.cz) Vymlácená okna, ale i celé domy srovnané se zemí. Tak vypadá Doněck a celý průmyslový Donbas....
Zelenskyj odvolal šéfa kybernetické špionáže kvůli skandálu s bytem manželky
Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj odvolal šéfa kybernetického oddělení tajné služby SBU...
obchodní prostory v Humpolci
Horní náměstí, Humpolec, okres Pelhřimov
11 020 Kč/měsíc
- Počet článků 734
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 413x
Výstupy našich projektů můžete vidět například zde
Na cestě za dosažením výše uvedeného cíle je od 1.1.2015 i projekt E-MOTION, v němž se věnuji publicitě osobních elektrických transportérů například elektrických jednokolek s gyroskopem.
Tomuto cíli jsem obětoval nejen jistotu zaměstnání v seniorské pozici logistické divize druhé největší korporace Japonska, ale i pohodlí v podobě zaměstnaneckého poměru. Kromě své práce se věnuji své rodině, které se snažím poskytnout vše, včetně své lásky.
Za nejlepší knihy považuji "MALÍŘSKÉ ROZPRAVY MNICHA OKURKY" A "PROROK". Obě totiž nabízejí mezi řádky moudro, které z mnoha jiných titulů dávno vymizelo. Psaní je mou dlouholetou láskou a i když se k české gramatice nechovám vždy správně, věřím, že to čtenářům obsah mých příspěvků vynahradí.