Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

IKEA, Tady to Všechno patří IKEA, tak zmizte!

Společnost IKEA mám rád, stejně jako výrobky, které prodává a jejich balení, které považuji za jedno z nejefektivnějších, s nímž jsem se ve své dlouholeté logistické praxi setkal. Bohužel jsem před pár dny odjížděl zklamán.

Ne z toho, že bych nesehnal výrobky, pro které jsem si přijel, ale z toho že jeden člen ochranky označený na pásku příliš velkých, černých kalhot cedulkou IKEA Bezpečnostní služba, mne hrubě a poměrně neurvale vykázal z chodníku a parkoviště před OD IKEA Zličín, kde jsem se chvíli chtěl protáhnout a projet na své elektrické jednokolce.

Rád bych upozornil, že se toto stalo v 9:30, tedy v čase kdy se teprve do OD začínali sjíždět první zákazníci a parkovišti, by se ani při sebelepší vůli nedalo říci poloprázdné, natož plné.

Poté, co jsem si nakoupil potřebné položky a uklidil je do vozu, jsem dostal chuť na párek v rohlíku na zpáteční cestu a zároveň jsem si ho chtěl sníst mimo auto a tak jsem vyndal z vozu 9B1 a vydal se ke vchodu.

Jaké bylo mé překvapení, když se ozvalo

„Dolu a rychle“

Otočil jsem se a uviděl onoho muže z ochranky, jak ke mně míří svižným krokem muže v letech.

Abych mu cestu ukrátil, zastavil jsem a popojel mu vstříc.

Brunátný v obličeji, místo pozdravu vychrlil

„Tady se nesmí jezdit!“

„Proč“ ptal jsem se v klidu

„Protože je to zakázané“

„Proč, vždyť je to příslušenství chůze a zákon tento prostředek povoluje pro pohyb na chodníku“

„Ohrožujete lidi. Já Vás viděl, jak mezi nimi kličkujete“ argumentoval pán a spolu se mnou se rozhlédl kolem, kde až na jednu rodinu, a lidi čekající na autobusové zastávce nikdo nebyl.

„Prosím Vás“ požádal jsem „Vysvětlete mi, proč zde nemohu jezdit. Tento prostředek je zařazen do stejné skupiny jako například invalidní vozík“

„No to bych chtěl toho invalidu vidět“ nedal se pán, ale bylo znát, že si už svými argumenty není tak zcela jist.

Najednou se mu zablesklo v oku a já věděl, s ohledem na to, že se nejednalo o první podobné setkání s příslušníkem bezpečnostní služby, že mu přišel na mysl argument, který bude neotřesitelný.

„No když se ptáš, ptáte proč, tak já ti, Vám to teda řeknu“ ozvalo se hlasem politika na předvolebním shromáždění.

„Protože tady ten chodník patří IKEA. A parkoviště taky. A tady úplně všechno patří IKEA, tak zmizte!“

 Bylo znát, že by rád přešel do tykání, ale netroufl si a myslím, že je to dobře, protože nejen, že se jednalo o  první setkání, ale pán nebyl ochoten mi říci ani své jméno, na které jsem se zeptal.

Argument vlastnických práv, je argumentem VETA a to i proto, že jsem neměl dost času na to, abych v katastrálním rejstříku zjistil, zda-li vyslovená skutečnost odpovídá pravdě, či nikoli (to mi jistě řekne někdo z čtenářů). V každém případě jsem si v rozhovoru s tímto pánem připomněl dobu předrevoluční, kdy podobných mocenských vystoupení s příslušníky strany, či jejich veřejných, či neveřejných složek, jsem měl více a to hlavně kvůli dlouhým vlasům, které jsem nosil.

S těmito slovy se otočil a odešel s hlavou vztyčenou.

Mně přešla chuť na párek v rohlíku, a nastoupil jsem na jednokolku, odjel k vozu, zaparkoval ji do místa v nohách u sedačky spolujezdce, protože vůz byl plný objednaných přebytků výroby, které jsem vezl do Dětského domova, Domova seniorů a jedné plzeňské kavárny a vydal jsem se zpět do Plzně na další jednání továrně, jejíž pan ředitel má zájem aplikovat také program prevence vzniku odpadu a tím aktivně snižovat dopady svého provozu na životní prostředí.

Zatímco ve světě se stávají elektrické jednokolky běžným prostředkem přepravy jednotlivců a jsou využívány nejen na chodnících, ale i v obchodech, továrnách, halách, či na úřadech, nechávají majitelé, vlastníci a provozovatelé tuzemských míst, rozhodovat najaté členy bezpečnostních služeb a to bez toho, aby je informovali o skutečnosti, že zákazníci jsou ti, kdo platí jejich platy.

Bude-li se podobné dít i nadále, pak se může snadno stát, že kdysi spokojený zákazník, bude hledat někde jinde, někde, kde rozhodují ti, kteří mají zájem oslovit zákazníka a prodat mu kvalitní zboží a ne ti, kteří chtějí dokázat svou důležitost.

P.S. během mého krátkého pobytu na parkovišti OD IKEA vedle mne 2x zstavil luxusní vůz a v něm sedící cizinci mi začali do rukou strkat značkové parfémy, elektroniku a pravý IPHONE 6 a stačilo jim, kdybych jim dal nějaké peníze na benzin, na který jim již asi po nákupech těchto značek nezbyvali prostředky. Ti však zůstali pozornému oku strážce pořádku pravděpodobně skryti.

 

 

Autor: Michael Rada | čtvrtek 20.8.2015 7:00 | karma článku: 20,28 | přečteno: 1516x
  • Další články autora

Michael Rada

ZAKLADATEL ROKU 2017 - postoupil jsem do finále

Dne 4.8.2017 se objevila v mé e-mailové schránce zpráva o mé nominaci do finále soutěže o titul FOUNDER OF THE YEAR CZECH REPUBLIC. Titul vyhlašuje v rámci CENTRAL EUROPEAN STARTUP AWARDS.

5.8.2017 v 11:11 | Karma: 5,99 | Přečteno: 332x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Michael Rada

Seriál skončil

Je mnoho těch, pro které televizní seriál znamená příjemnou realitu nepříjemných dní mezi lidmi. S jeho hrdiny žijí, pláčí, smějí se i komunikují a jediné na co se těší, je další díl, a aby to těšení vydrželi,

7.7.2017 v 10:10 | Karma: 7,71 | Přečteno: 261x | Diskuse| Ekonomika

Michael Rada

WASTELESS FUTURE

I am so happy to share with you that the president of global waste association ISWA has presented in his blog my point of view on the life in wasteless world.

14.4.2017 v 14:14 | Karma: 0 | Přečteno: 207x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Michael Rada

KDE JE BLOG?

Po blokaci ze strany provozovatele serveru iDNES byl denní blog přesunut na novou adresu, kde bude každý pracovní den publikován nový příspěvěk. http://industrial-upcycling.cz/index.php/blog/

13.2.2017 v 14:29 | Karma: 3,86 | Přečteno: 105x | Diskuse| Osobní

Michael Rada

Zombie blog

Dne 16.9.2016 jsem publikoval poslední příspěvek do blogů iDNES, kam jsem přispíval každý den od 16.9.2014. Důvodem bylo zasahování redakce a záměrné snižování čtennosti u článků, které kolidovaly s činy a slovy majitele iDnes.

28.11.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 86x | Diskuse| Hyde park
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Sadiq Khan: první muslim jako starosta Londýna a první, kdo jím je už potřetí

4. května 2024  17:46

Starostou Londýna byl znovuzvolen labourista Sadiq Khan. Mandát obhájil potřetí v řadě, což se...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Drží naše lidi pod zemí. Musíme jednat, říká vyšetřovatelka válečných zločinů

4. května 2024  17:22

Kvůli své práci je Tetiana Žukovová dlouhodobě v hledáčku Rusů. Ukrajinská právnička se totiž snaží...

Meda a Jan Mládkovi. Milovníky umění i zvířat připomíná zámecká výstava

4. května 2024

Premium Dáma z Kampy, mecenáška, kurátorka, nakladatelka, sběratelka, ale také vegetariánka a milovnice...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 734
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 413x
Jmenuji se Michael Rada a jsem otcem projektu Mezinárodního Obchodního Centra Udržitelného Rozvoje (IBCSD LAB s.r.o.), které jsem založil s cílem VYTVOŘENÍ SVĚTA BEZ ODPADŮ A PLÝTVÁNÍ ve všech jejich podobách.

Výstupy našich projektů můžete vidět například zde

Na cestě za dosažením výše uvedeného cíle je od 1.1.2015 i projekt E-MOTION, v němž se věnuji publicitě osobních elektrických transportérů například elektrických jednokolek s gyroskopem.

Tomuto cíli jsem obětoval nejen jistotu zaměstnání v seniorské pozici logistické divize druhé největší korporace Japonska, ale i pohodlí v podobě zaměstnaneckého poměru. Kromě své práce se věnuji své rodině, které se snažím poskytnout vše, včetně své lásky.

Za nejlepší knihy považuji "MALÍŘSKÉ ROZPRAVY MNICHA OKURKY" A "PROROK". Obě totiž nabízejí mezi řádky moudro, které z mnoha jiných titulů dávno vymizelo. Psaní je mou dlouholetou láskou a i když se k české gramatice nechovám vždy správně, věřím, že to čtenářům obsah mých příspěvků vynahradí.

Seznam rubrik