Segway na chodníku, jupíííí
Naše vláda a její poslanci opět ukázali, svůj pozitivní přístup a povolili něco, co se děje již léta. Je to tzv. AD-HOC zákon, díky kterému se jednomu výrobku jedné značky povolilo vše.
Ač se to nezdá, jedná se skutečně o průlomové rozhodnutí, protože je prvním, které neplatí obecně, ale jen pro jednu konkrétní značku a výrobek. Jak se ozývá z kuloárů, je to teprve začátek. Zde jsou další připravované zákony, které na rozdíl od těch obecných budou jasně namířeny a tedy i vykládány.
- Vozy značky Jaguár, mohou parkovat na libovolném místě a to bez omezení například parkovacími místy pro invalidy, zákazem parkování, hydranty, křižovatkami, či přechody.
- Vozy s hodnotou od 1,5 milionu korun mohou totéž, zároveň jsou jejich majitelé vyloučeni ze zákazu telefonování za jízdy s telefonem v ruce
- Pivo není alkohol a je možné ho rozlévat všem bez věkového a množstevního omezení
- Tekuté výrobky z Božkova, nejsou alkohol a platí parametry bodu 3
- Tekuté výrobky ze starého Plzence nejsou alkohol a platí parametry bodu 4
- Značka zákaz stání, neplatí pro vozidla se čtyřmi stejnými číslicemi v SPZ, či číslicemi jdoucími za sebou v nepřerušené řadě
Konečně nebude nejasností a nastane pořádek.
Jen pro upřesnění pro ty, kteří ví, že podporuji hnutí E-MOTION, tedy elektro-mobilitu, jejímž zástupcem osobní transportéry SEGWAY jsou.
SEGWAY nebyla přístrojem vyvinutým primárně pro výlety po chodníku, ale pro práci a to hlavně ozbrojených složek. Tomu odpovídá i masivní provedení, konstrukce i rychlost. Jezdec, který si na SEGWAY stoupne, bývá ujištěn o tom, ž nemůže spadnout a tomu přizpůsobuje i styl své jízdy.
To není správné.
Spadnut se dá, jak ukazují i videa níže, ale spadnout můžete i z kola, skateboardu, jednokolky, auta, motorky, tanku, letadla.
Problémem je, že možná rizika bývají bagatelizována s cílem získat zákazníka a tedy i peníze. Půjčovny SEGWAY rostou v každém větším městě a je až s podivem, kolik lidí-podnikatelů má najednou prostředky v řádu milionů Kč, aby si mohli vybavit svůj jízdní park 10 a více kusy. Jejich cílem je samozřejmě rychlá návratnost investice a proto na nějakou tu bezpečnostní maličkost nehledí a rádi přehlédnou jak podnapilost jezdce, tak jízdu ve dvou, či dokonce nepřiměřenou rychlost a najíždění do chodců.
Nové, modernější typy elektrických transportérů (jednokolek i dvoukolek) byly vyrobeny pro jiné určení. Na rozdíl od SEGWAY mají primárně sloužit civilistům při každodenním provozu. Jsou menší, kompaktnější, citlivější. Mají dokonce i nižší rychlost, a jsou lehčí. I přesto dokáží SEGWAY plně nahradit a co víc, zastoupit tam, kam se se SEGWAY nedostanete, třeba projet standardními dveřmi do obchodu, do restaurace, na úřad, či dokonce k lékaři. Samozřejmě, že i do práce.
S ohledem na skutečnost, že sleduji vývoj nejenom v tuzemsku, ale i v zahraničí, dává mi tento jednoznačně za pravdu, že mé vlastní zkušenosti s E-MOTION jsou odrazem i těch zahraničních.
- 75% uživatelů používá E-MOTION na cesty do práce
- 100% uživatelů zároveň na krátké trasy např. nákupy, používá E-MOTION
- 1/3 kromě jízdy zkouší i akrobacii
- 60% uživatelů je ve věku 40 – 60 let
Jak je vidět z diskuzí na internetu včetně sociálních sítí, je rychlý rozmach a rozvoj způsoben efektivitou využití a absencí limitů, které zvláště pro jednokolky odpadají, protože se přístroj dá jednoduše přenést i v ruce, či na zádech.
Myslím, že zákonodárci žijící v době minulé s myšlenkou, že povolují provoz Americké (resp. Britské) značce by se měli probudit a uvědomit si že tato značka je již značkou Čínskou a jejím vlastníkem (spolu s dalšími investory) je čínský výrobce gyroskopických transportérů, společnost NINEBOT.
Měli by se tedy vymanit z představy, že SEGWAY je jediný a své zákony a nařízení modifikovat tak, aby byly aplikovatelné pro všechny prostředky osobní dopravy, které znamenají nejen NULOVÉ EMISE při provozu, ale které na rozdíl od SEGWAY jsou určeny pro každodenní použití jak ve městech, tak i v přírodě a to bez obavy z jejich ničení, či ohrožování druhých.
P.S: Na závěr jen ukázka jak může vypadat jízda domů z práce z pohledu E-MOTION. S ohledem na dopravní omezení na trase jsem byl doma dokonce o 10 minut dříve než autem.
Jen pro upřesnění dodávám, že jízda byla realizována na elektrické jednokolce s gyroskopem, která je nejflexibilnějším z prostředků.
Michael Rada
ZAKLADATEL ROKU 2017 - postoupil jsem do finále
Dne 4.8.2017 se objevila v mé e-mailové schránce zpráva o mé nominaci do finále soutěže o titul FOUNDER OF THE YEAR CZECH REPUBLIC. Titul vyhlašuje v rámci CENTRAL EUROPEAN STARTUP AWARDS.
Michael Rada
Seriál skončil
Je mnoho těch, pro které televizní seriál znamená příjemnou realitu nepříjemných dní mezi lidmi. S jeho hrdiny žijí, pláčí, smějí se i komunikují a jediné na co se těší, je další díl, a aby to těšení vydrželi,
Michael Rada
WASTELESS FUTURE
I am so happy to share with you that the president of global waste association ISWA has presented in his blog my point of view on the life in wasteless world.
Michael Rada
KDE JE BLOG?
Po blokaci ze strany provozovatele serveru iDNES byl denní blog přesunut na novou adresu, kde bude každý pracovní den publikován nový příspěvěk. http://industrial-upcycling.cz/index.php/blog/
Michael Rada
Zombie blog
Dne 16.9.2016 jsem publikoval poslední příspěvek do blogů iDNES, kam jsem přispíval každý den od 16.9.2014. Důvodem bylo zasahování redakce a záměrné snižování čtennosti u článků, které kolidovaly s činy a slovy majitele iDnes.
Další články autora |
Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie
Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...
Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka
Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...
Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve
Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...
Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další
Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...
Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů
Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...
V podezřelých časopisech publikoval i Havlíček, přitom stínově vede vědu
Místopředseda a poslanec opozičního hnutí ANO Karel Havlíček zveřejňoval vědecké články v...
Nestačilo ani 14 hodin, ve Sněmovně pokračuje boj o možnost volit poštou
Přímý přenos Parlamentní bitva o korespondenční volbu pokračuje i v pátek. Ani 14 hodin jednání ve čtvrtek totiž...
Žena žila tajně rok uvnitř vývěsního štítu obchodu. Pojmenovali ji střešní ninja
V americkém státě Michigan 34letá žena skoro rok tajně bydlela uvnitř vývěsního štítu na střeše...
Vyslýchaný v Paříži sebral policistům zbraň a začal střílet, dva těžce zranil
Muž předvedený k výslechu na pařížskou policejní stanici ve čtvrtek večer vážně zranil dva...
Jak předejít syndromu náhlého úmrtí kojence?
Syndrom náhlého úmrtí kojence (SIDS – sudden infant death syndrome) je doslova noční můrou všech rodičů. V současné době lze tomuto zbytečnému...
- Počet článků 734
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 413x
Výstupy našich projektů můžete vidět například zde
Na cestě za dosažením výše uvedeného cíle je od 1.1.2015 i projekt E-MOTION, v němž se věnuji publicitě osobních elektrických transportérů například elektrických jednokolek s gyroskopem.
Tomuto cíli jsem obětoval nejen jistotu zaměstnání v seniorské pozici logistické divize druhé největší korporace Japonska, ale i pohodlí v podobě zaměstnaneckého poměru. Kromě své práce se věnuji své rodině, které se snažím poskytnout vše, včetně své lásky.
Za nejlepší knihy považuji "MALÍŘSKÉ ROZPRAVY MNICHA OKURKY" A "PROROK". Obě totiž nabízejí mezi řádky moudro, které z mnoha jiných titulů dávno vymizelo. Psaní je mou dlouholetou láskou a i když se k české gramatice nechovám vždy správně, věřím, že to čtenářům obsah mých příspěvků vynahradí.