Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Limity? Jak pro koho.

Skutečnost, že objevením efektivity elektrické jednokolky, jsem našel více než koníčka, nezatajuji a v příspěvcích jste to sami poznali. S ohledem na skutečnost, že se jedná o nový produkt, je ve vývoji. Kde jsou limity efektivity

Je to důležitá otázka, kterou by si měli společně klást jak výrobci, tak uživatelé, stejně jako zákonodárci, protože v mnoha zemích světa je tento dopravní prostředek zatím řazen nesprávně, což se odráží i v přístupu.

Sám jsem začal svou cestu poznání na dvoukolové jednokolce AIRWHEEL Q3 s motorem o výkonu 800 W, což je dokonce o něco více než jedna koňská síla. Tento přístroj je nejen díky své síle, ale i baterii a s ní spojené výdrži a hlavně díky vyšší stabilitě vhodný například pro průmyslové použití.

Dlouhé přejezdy v závodech a skladech, obchůzky bezpečnostních služeb uvnitř závodů a mnoho dalších činností je možné zefektivnit tímto prostředkem. Přesto není jeho doménou jízda v terénu, kde se obě kola (jak tomu osobně říkám) perou, což snižuje uživatelský komfort.

Pak jsem naopak přesedl na nejmenší z modelů AIRWHEEL X3, který má motor i baterii poloviční a dokonce o 6 cm menší kolo. Ačkoli tento stroj vedle Q3 vypadá jako hračka, má stále značnou sílu a ta je dostatečná i na roztlačení dodávky naplněné zbožím (jak jsme testovali s jedním ze zákazníků). V terénu se cítí podstatně lépe a dojezd závisí hlavně na váze jezdce. Zatímco s mými 80 kg živé váhy najedu 5-7 km, má dcera s váhou poloviční zvládne bez problému ve stejném terénu 12-15.

Protože mi však nestačil pro mé potřeby dojezd, byl dalším strojem dospělý jednokolový model AIRWHEEL X8, který kombinuje 800 W motor se 170 WH baterií umožňující mi dojet 15 km bez jakýchkoli problémů. Díky kolu o průměru 42 cm pak prostupnost umožnila vyjet poprvé i na lesní cesty a to byl úplně jiný zážitek.

V té době jsem se seznámil s další (ještě ne tak známou) značkou, výrobcem NINEBOT, který se zaměřil na zvýšení uživatelského komfortu a design výrobku a to se mu vyplatilo, protože rychle předběhl i zavedené značky a vydělal tolik prostředků, že si mohl (za pomoci dalších čínských investorů) koupit značku a výrobce SEGWAY, tedy prvního průkopníka gyroskopických transportérů na světě.

Jejich model NINEBOT ONE E, na kterém mám od prvního dubna naježděno přes 1.600 km, je v současné době mým nejoblíbenějším transportérem a splňuje mé požadavky na komfort, dojezd i rychlost nabíjení a to přesto, že motor je podstatně slabší a má "jen" 500 W. Přesto dojezd na Plzeňsku činí 16 - 22 km dle trasy, ale například u Kolína byl kilometrů 28.

Důvodem proč všechny tyto informace uvádím, není však ukázka toho, že na to mám (všechny stroje jsou dále používány pro testy jízdy, kterou nabízím zájemcům o koupi), ale ukázka geneze uživatele, který má o použití osobního dopravního transportéru nové generace jasné představy.

Výrobci, sídlící až na malé výjimky v Číně prodělávají podobný vývoj, ale každý po svém.

Někteří se soustředí na množství modelů a mají jich ve svém portfoliu již desítky.

Jiní dovybavují své jednokolky moderními technologiemi, až bych řekl, že se z nich stávají (částečně) SMART, neboli chytré přístroje, které nejenom komunikují bezdrátově do mobilního telefonu, ale umí jej například i dobýt, či z něj přijímat hudbu, kterou následně reprodukují prostřednictvím integrovaných reproduktorů.

Jiní výrobci pochopili, že jednokolka je skvělá, ale není pro všechny a začali vyrábět dvoukolky s, či bez řídítek. 

Jedním z dalších trendů je pak posilování motoru a s ním i dojezdu.

Při mnoha testech se většinou muži všeho věku ptají na maximální rychlost a často se jim 18 km/h, případně 20 km/h zdá býti málo. Přeci jen by si představovali za tímto číslem nejraději ještě nulu, stejně jako mají ve svých vozech.

Dotaz na rychlost, sice po prvních metrech zkušební jízdy zmizí, protože zjistí, že jízda není tak jednoduchou záležitostí, jak se při mé vlastní jízdě zdá, ale červík zůstane zavrtaný a hlodá.

Hledal jsem proto dlouho pro tuto skupinu přístroje a výrobce, který by svůj vývoj směřoval stejným směrem, a podařilo se. Našel jsem přístroj, který místo běžných 16, 18, či 20 km/h dokáže jet rychlostí až 34 km/h a jeho dojezd s nejsilnější baterií může dosáhnout až 100 km.

Ovšem pozor, tyto parametry jsou vykoupeny jinými

  • Hmotnost narostla z běžných 9-12 kg na 18 kg
  • Průměr kola se zvedl z 14,15, či 16" na 18"
  • Doba nabíjení narostla až na 5 hodin
  • Motor má nyní výkon 1000 W

Protože v průměru mé články denně přečte kolem 500 lidí (nezmiňují-li pana Václava Klause či Miloše Zemana) nedá mi to se nezeptat. Co byste od osobního elektrického transportéru s gyroskopem, tedy přístroje, jenž by Vám měl zefektivnit pohyb nejen v ulicích měst, a uličkách továren, ale i v terénu, očekávali Vy?

Je to?

  1. DOJEZD
  2. RYCHLOST
  3. KOMFORT
  4. SEDAČKA
  5. ŘÍDÍTKA
  6. HMOTNOST
  7. VELIKOST
  8. REPRODUKTOR
  9. KOMUNIKACE DO MOBILU
  10. RYCHLOST NABÍJENÍ

Nerad bych Vás připravoval o příliš mnoho Vašeho času a budete-li mít chuť, přispějte pod článkem v diskuzi. Stačí uvést číslo parametru, který Vy sami považujete pro Vás osobně za klíčový. Jsem sám zvědav, co nám na konci vyjde.

Chcete-li se podívat jak si jízdu užívají jedci ze stále rostoucí tuzemské skupiny uživatelů stačí kliknout na tento link..

P.S. dohodli jsme se s klíčovými uživateli a propagátory ve světě, že tento dotazník poptáme i v jejich zemích, tak jsem zvědav, jak si jednotlivé národy budou stát ve svých preferencích.

 

Autor: Michael Rada | pátek 3.7.2015 7:00 | karma článku: 7,30 | přečteno: 395x
  • Další články autora

Michael Rada

ZAKLADATEL ROKU 2017 - postoupil jsem do finále

Dne 4.8.2017 se objevila v mé e-mailové schránce zpráva o mé nominaci do finále soutěže o titul FOUNDER OF THE YEAR CZECH REPUBLIC. Titul vyhlašuje v rámci CENTRAL EUROPEAN STARTUP AWARDS.

5.8.2017 v 11:11 | Karma: 5,99 | Přečteno: 332x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Michael Rada

Seriál skončil

Je mnoho těch, pro které televizní seriál znamená příjemnou realitu nepříjemných dní mezi lidmi. S jeho hrdiny žijí, pláčí, smějí se i komunikují a jediné na co se těší, je další díl, a aby to těšení vydrželi,

7.7.2017 v 10:10 | Karma: 7,71 | Přečteno: 261x | Diskuse| Ekonomika

Michael Rada

WASTELESS FUTURE

I am so happy to share with you that the president of global waste association ISWA has presented in his blog my point of view on the life in wasteless world.

14.4.2017 v 14:14 | Karma: 0 | Přečteno: 207x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Michael Rada

KDE JE BLOG?

Po blokaci ze strany provozovatele serveru iDNES byl denní blog přesunut na novou adresu, kde bude každý pracovní den publikován nový příspěvěk. http://industrial-upcycling.cz/index.php/blog/

13.2.2017 v 14:29 | Karma: 3,86 | Přečteno: 105x | Diskuse| Osobní

Michael Rada

Zombie blog

Dne 16.9.2016 jsem publikoval poslední příspěvek do blogů iDNES, kam jsem přispíval každý den od 16.9.2014. Důvodem bylo zasahování redakce a záměrné snižování čtennosti u článků, které kolidovaly s činy a slovy majitele iDnes.

28.11.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 86x | Diskuse| Hyde park
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Izraelský válečný kabinet se bortí. Ganc označil Netanjahuovy plány za fanatické

18. května 2024  20:36,  aktualizováno  21:14

Člen izraelského válečného kabinetu Benny Ganc v sobotu řekl, že jeho strana přestane podporovat...

Gaza jako Vietnam? Demokratům při sjezdu hrozí opakování nepokojů z roku 1968

18. května 2024  20:43

Studentské protesty proti americké podpoře Izraele rozvířily v USA debaty o tom, jak by mohlo...

Slabý Putin chce mou smrt. Pobočník Navalného po útocích kladivem promluvil

18. května 2024  20:21

Leonid Volkov, který býval pravou rukou ruského opozičního politika Alexeje Navalného, řekl britské...

V neděli očekávejme silné bouřky. Hrozí kroupy a také přívalové deště

18. května 2024  11:19,  aktualizováno  20:14

Přímý přenos Sobotní bouřky zasáhly Moravu a jihovýchod Čech, v neděli se předpokládá rozsah na celé Česko,...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 734
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 413x
Jmenuji se Michael Rada a jsem otcem projektu Mezinárodního Obchodního Centra Udržitelného Rozvoje (IBCSD LAB s.r.o.), které jsem založil s cílem VYTVOŘENÍ SVĚTA BEZ ODPADŮ A PLÝTVÁNÍ ve všech jejich podobách.

Výstupy našich projektů můžete vidět například zde

Na cestě za dosažením výše uvedeného cíle je od 1.1.2015 i projekt E-MOTION, v němž se věnuji publicitě osobních elektrických transportérů například elektrických jednokolek s gyroskopem.

Tomuto cíli jsem obětoval nejen jistotu zaměstnání v seniorské pozici logistické divize druhé největší korporace Japonska, ale i pohodlí v podobě zaměstnaneckého poměru. Kromě své práce se věnuji své rodině, které se snažím poskytnout vše, včetně své lásky.

Za nejlepší knihy považuji "MALÍŘSKÉ ROZPRAVY MNICHA OKURKY" A "PROROK". Obě totiž nabízejí mezi řádky moudro, které z mnoha jiných titulů dávno vymizelo. Psaní je mou dlouholetou láskou a i když se k české gramatice nechovám vždy správně, věřím, že to čtenářům obsah mých příspěvků vynahradí.

Seznam rubrik