Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Plzeň chce rozhýbat auta .....

Nadpis článku, který vyšel v sobotním krajském vydání iDNES v sobě nese celou a rozsáhlou politiku města, v němž žiji. Města, které svou kulturnost předvádí jen na bilboardech a přibývajících velkoplošných obrazovkách.

Do Plzně jsem se přistěhoval v roce 1997, kdy jsem zde zakládal pobočku velké spediční společnosti, která (pravděpodobně shodou náhod), přesunula před třemi lety svou pobočku na místo vzdálené jen sto metrů od původně vybraného působiště.

Byla to doba, kdy Borská pole nebyla průmyslovou zónou, ale opuštěným letištěm, v jejichž hangárech se začaly usídlovat pomalu první malé tuzemské firmy a kde, při průjezdu na kole, bylo možné poslouchat zpívající skřivany.

Rok 1997 byl dobou, kdy ve městě nebylo kruhových objezdů a neexistoval ani obchvat města, na němž se v první dny po jeho otevření, zabil jeden z nejbohatších místních podnikatelů.

Rok 1997 byl rokem, kdy jste v centru města mohli jít do kina, nebyly zde parkovací automaty, ani zóny, chyběly zde super i hypermarkety a univerzita měla tak desetinu stávající rozlohy. 

Zkrátka byla to jiná doba, kromě jiného doba, kdy se auta hýbala sama.

Dnes, 18 let poté, je vše jinak, jak ukazuje mimo jiné i článek na který odkazuji v perexu, a který byl podnětem k napsání dnešního příspěvku.

Důvodem všech "parkovacích aktivit" tak intenzivně realizovaných městem a  týmem jeho pracovníků sedících ve vozidlech vždy s příslušníkem městské policie, není dobro občanů, motoristů, či životního prostředí, kterým se kolem sebe ohání.

Ne.

Důvodem je špatně postavený parkovací dům, kde si mnoho, i zkušených řidičů odřelo lak svého vozu v příliš prudkých zatáčkách, či na příliš úzkých parkovacích místech. Parkovací dům, který, kdyby nebylo nově umístěné výdejny e-shopu ALZA, by zel pravděpodobně prázdnotou.

Důvodem je totiž neschopnost politiků, kteří stavbu schválili a společnosti, která ji realizovaly, přiznat, že udělaly chybu.

Kvůli této chybě je nyní třeba "vrtěti psem", tedy dělat vše, aby se o výše uvedeném důvodu nemluvilo.

Návrhy podávané a realizované stejnými lidmi, jen v přeházených funkcích městské rady, se mění v represivní a neprosto nesmyslné, stejně jako velké množství dalších (maličkostí) mezi něž patří například souběžné uzavírky hlavních tahů, tak aby si obyvatelé i návštěvníci tohoto krásného města, užili KULTURNOST JEHO POLITIKY.

Plzeň není jediným městem, kde jsem za dobu svého života měl možnost jezdit vozem a parkovat. V případě schválení návrhu PROGRESIVNÍCH PARKOVACÍCH POPLATKŮ, rostoucích s každou další hodinou, bude jediným ve světě, které za chyby svých politiků nechává platit daň "za život".

Ať je to Praha, Brno, Berlín, Frankfurt, Paříž, Londýn, Manchester, či Shanghai, Wuxi, Milán, nebo Tokyo - nikde podobné represe uplatňovány nejsou a přesto, je možno parkovat v ulicích, či dokonce jít na oběd, či ke kadeřníkovi bez toho, abych se musel strachovat, na jakou částku mně vlastně parkování vyjde.

V článku jsou zmiňováni pracovníci parkovacího domu měřící dobu stání vozidel v centru. Znám je. Potkáváme se totiž denně na mých vyjížďkách, kdy mne při jízdě na mé elektrické jednokolce pozorují s pohledem pracovníků Desinfekce, či Deratizace zaměřujících dalšího ze škůdců jejich podnikání.

Překvapuje mne, proč tuto činnost dělají, když úzce spolupracující městská policie je schopna to samé vyčíst z výstupů z městského "bezpečnostního" kamerového systému.

Co kdyby namísto této činnosti, zašli do restaurace na oběd, ke kadeřníkovi na úpravu účesu, či na úřad vyřídit změnu zápisu na katastru nemovitostí. Zmiňovaná hodina je totiž ve velkém množstvím případů časem naprosto nedostačujícím potřebám, které činnost vyžaduje.

Parkovací dům rychtářka nelze zbourat, to by bylo přiznání viny, tak proč z něj neudělat další obchodní centrum, průmyslovou zahradu, krytý park. Nejsem pro, aby se stalo další dráhou pro motokáry, jak se děje s ostatními parkovacími skvosty ve městě. Prostoru je dost a myslím, že například na střeše tohoto betonového skeletu by se mohla krásně vyjímat střešní zahrada s čajovnou a možná i zimní zahradou, vždyť výhled směrem na řeku není zatím rušen ničím dalším.

Je rok 2015 a věřím, že se radním i díky mému článku donese, že auta se umí pohybovat sama, potřebují k tou jen řidiče (zatím).

Pro ty, kteří se po Plzni pohybují často a stále a nejsou při svých cestách obtíženi nákladem, jak doporučuji vyzkoušet způsob pohybu, který jsem zvolil já sám a se mnou i stále rostoucí množství obyvatel nejenom v Plzni, nejenom v Čechách, ale všude ve světě - osobní elektrické transportéry s gyroskopem.

Nemluvím však o mohutných SEGWAY, u nichž provozovatelé půjčoven nepochopili, že chodníky nejsou tankovými dráhami a offroad terénem. Mluvím o jednokolkách a dvoukolkách, které jsou určeny pro použití na chodnících a ve městech, tedy o strojích, které znám a jejichž efektivitu mám vyzkoušenu mimo jiné i ujetím přes 2.000 km za pouhých 6 měsíců letošního roku.

V závěru bych rád ještě indikoval možnost, dalšího získání špatně vydaných investic. Když totiž bude městské plánování uzavírek ještě zahuštěno, může se parkovné vybírat i na hlavních tazích města, kde auta budou stát desítky minut a toho by přece byla škoda nevyužít.

P.S. možná bych věděl ještě o jednom zdroji příjmu. Plzeň se stala testovací dráhou pro nové vozy MERCEDES. Není dne aby jste na silnicích nepotkali nekterý, či některé z maskovaných vozů této značky. Automobily jezdí bezcílně městem vezoucí své otrávené řidiče. Třeba by za zpoplatnění stála i právě zmiňovaná bezcílnost, která je ekoligickou zátěží.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Michael Rada | úterý 30.6.2015 0:00 | karma článku: 7,99 | přečteno: 245x
  • Další články autora

Michael Rada

ZAKLADATEL ROKU 2017 - postoupil jsem do finále

Dne 4.8.2017 se objevila v mé e-mailové schránce zpráva o mé nominaci do finále soutěže o titul FOUNDER OF THE YEAR CZECH REPUBLIC. Titul vyhlašuje v rámci CENTRAL EUROPEAN STARTUP AWARDS.

5.8.2017 v 11:11 | Karma: 5,99 | Přečteno: 332x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Michael Rada

Seriál skončil

Je mnoho těch, pro které televizní seriál znamená příjemnou realitu nepříjemných dní mezi lidmi. S jeho hrdiny žijí, pláčí, smějí se i komunikují a jediné na co se těší, je další díl, a aby to těšení vydrželi,

7.7.2017 v 10:10 | Karma: 7,71 | Přečteno: 261x | Diskuse| Ekonomika

Michael Rada

WASTELESS FUTURE

I am so happy to share with you that the president of global waste association ISWA has presented in his blog my point of view on the life in wasteless world.

14.4.2017 v 14:14 | Karma: 0 | Přečteno: 207x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Michael Rada

KDE JE BLOG?

Po blokaci ze strany provozovatele serveru iDNES byl denní blog přesunut na novou adresu, kde bude každý pracovní den publikován nový příspěvěk. http://industrial-upcycling.cz/index.php/blog/

13.2.2017 v 14:29 | Karma: 3,86 | Přečteno: 105x | Diskuse| Osobní

Michael Rada

Zombie blog

Dne 16.9.2016 jsem publikoval poslední příspěvek do blogů iDNES, kam jsem přispíval každý den od 16.9.2014. Důvodem bylo zasahování redakce a záměrné snižování čtennosti u článků, které kolidovaly s činy a slovy majitele iDnes.

28.11.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 86x | Diskuse| Hyde park
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Texaský guvernér omilostnil muže odsouzeného na 25 let za zabití demonstranta

17. května 2024  7:04

Guvernér Texasu Greg Abbott udělil milost muži, odsouzenému k dvaceti pěti letům vězení za to, že v...

Ukrajinská armáda zaútočila na přístavy v Černém moři, cílila na sklady s ropou

17. května 2024  6:42

Ruská obrana v noci čelila rozsáhlému útoku dronů na Sevastopol a další přístavní město...

Ruské letouny omylem svrhly nejméně 38 bomb na vlastní území, píší i ruská média

17. května 2024  6:31

Nejméně 38 leteckých bomb svrhly ruské letouny za poslední tři měsíce na ruské a okupované území na...

Sudetští Němci pořádají třídenní sjezd. Zúčastní se český velvyslanec

17. května 2024  6:15

V bavorském Augšpurku začíná třídenní sudetoněmecký sjezd, který se krátce před volbami do...

  • Počet článků 734
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 413x
Jmenuji se Michael Rada a jsem otcem projektu Mezinárodního Obchodního Centra Udržitelného Rozvoje (IBCSD LAB s.r.o.), které jsem založil s cílem VYTVOŘENÍ SVĚTA BEZ ODPADŮ A PLÝTVÁNÍ ve všech jejich podobách.

Výstupy našich projektů můžete vidět například zde

Na cestě za dosažením výše uvedeného cíle je od 1.1.2015 i projekt E-MOTION, v němž se věnuji publicitě osobních elektrických transportérů například elektrických jednokolek s gyroskopem.

Tomuto cíli jsem obětoval nejen jistotu zaměstnání v seniorské pozici logistické divize druhé největší korporace Japonska, ale i pohodlí v podobě zaměstnaneckého poměru. Kromě své práce se věnuji své rodině, které se snažím poskytnout vše, včetně své lásky.

Za nejlepší knihy považuji "MALÍŘSKÉ ROZPRAVY MNICHA OKURKY" A "PROROK". Obě totiž nabízejí mezi řádky moudro, které z mnoha jiných titulů dávno vymizelo. Psaní je mou dlouholetou láskou a i když se k české gramatice nechovám vždy správně, věřím, že to čtenářům obsah mých příspěvků vynahradí.

Seznam rubrik