Vzpomínáte na Krtečka

V listopadu loňského roku se rozhodl pan prezident podpořit prodej českého národního hrdiny do Číny. Prodávala ho vnučka autora, který ze škůdce každého zahrádkáře, udělal miláčka všech dětí a mnoha dospělých. Způsob jakým to bylo učiněno byl však ukázkou české malosti a to včetně té prezidentské.

Sám jsem to nevydržel a dovolil si celou záležitost okomentovat poté, co paní Kateřina Milerová dala rozhovor v televizní internetové stanici. Odkaz na původní článek, který vyšel 16.11.2014, je zde.

Dnes po téměř 4 měsících jsem se rozhodl k tématu vrátit a zjistit, zda-li předpovědi které jsem v článku nastínil, změní se na realitu.

Jednou z prvních věcí, které paní Milerová vyzdvihovala, byl přístup Čínských politiků na nejvyšší úrovni, kteří zabrání poškozování autorských práv.

V obchodu s asijskými zeměmi se trochu po 15 letech praxe rozvoje aktivní spolupráce v různých oborech, tak trochu vyznám a proto mne napadlo se po těch téměř 4 měsících podívat na největší čínský a jeden z největších B2B firemních portálů světa nesoucí název ALIBABA. Jen tak pro zajímavost dodávám, že zakladatel portálu patří mezi nejbohatší lidi světa.

Do vyhledávače jsem zadal výraz LITTLE MOLE (takto je krteček v zahraničí označován) a ačkoli nevím se kterou firmou byl nakonec obchod uzavřen, vyjelo jich na mne více a spolu s nimi ještě jedno překvapení, ale k tomu až za chvíli.

Jsem si téměř jist, že tyto firmy dělají jen legálně a "ne pro peníze, ale z lásky k práci" a proto jistě paní Milerová má svému dědečkovi co vyprávět, když s ním rozmlouvá. A oba prezidenty, jak toho Českého, tak ten Čínského jistě hřeje u srdce, jak dobrou práci odvedli.

O několik odstavců výše jsem zmínil jedno překvapení, zde tedy je.

Na serveru ALIBABA se mezi dalšími odkazy objevilo i české jméno, konkrétně pak jméno tuzemské společnosti, která výrobky s krtečkem prodává i v Čechách. Jedná se o firmu BINO EUROPE k.s. , trochu mne to zaskočilo, protože o jejím vztahu s krtečkem paní Milerová nic nezmiňovala. Že by náhoda? Nevím.

Jen tak ze zvyku jsem pojem krteček (6) a Little Mole (154) zadal i na aukční server www.ebay.com , který stejně jako zmíněný ALIBABA není úspěšný v ochraně autorských práv, či nedej bože, práv kupujících.  Číslo v závorce ukazuje počet nalezených odkazů.

Zatímco ALIBABA je platformou, kde lze dobře podvádět ve firemním prostředí, je EBAY využívána k podvodům na koncové zákazníky. Mnoho prodávajících je na obou serverech shodných, ale to je možné zjistit až po poměrně intenzivní detektivní činnosti, kterou do tohoto článku vkládat nebudu.

Na závěr jen malá poznámka pod čarou. 

Zajímalo by mne jaký ve skutečnosti měla politická medializace dopad na ekonomiku společnosti paní Milerové. Nevěřím totiž, že jí přinesla něco dobrého a čekám, že se český hrdina dětských srdcí co nejdříve objeví po boku KUNG-FU pandy (které mimochodem, celá patří do USA) a v Asii jsou jen kreslíři, kteří mají ostřejší tužky a chuť vydělat si alespoň na jídlo, aby přežili další směnu.

P.S. Několik dní po napsání článku se objevila v tisku zpráva o rozhodnutí ústavního soudu kterým se zakazuje mimo jiné právě společnosti BINO EUROPE prodávat hračky a výrobky s Krtečkem, Tato zpráva stojí za přečteni.

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Michael Rada | pondělí 16.3.2015 7:00 | karma článku: 7,78 | přečteno: 283x
  • Další články autora

Michael Rada

Seriál skončil

7.7.2017 v 10:10 | Karma: 7,71

Michael Rada

WASTELESS FUTURE

14.4.2017 v 14:14 | Karma: 0

Michael Rada

KDE JE BLOG?

13.2.2017 v 14:29 | Karma: 3,86

Michael Rada

Zombie blog

28.11.2016 v 7:00 | Karma: 0