Neděle 18. dubna 2021, svátek má Valérie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 18. dubna 2021 Valérie

Čistá mobilita znovu na scéně. Naposledy na idnes

12. 09. 2016 7:00:07
Tak jako každé pondělí, ani dnes se nevyhneme tématu čisté mobility. Opět, jak je u mne zvykem, se podíváme na další aspekty s ní spojené a to aspekty, které často nejsou zcela zřejmé, jsou však bez diskuze důležité.

Věděli jste například, že Čínská vláda se vážně rozhoduje o zavření až 95% firem vyvíjejících elektrická auta. Často se jedná o startupy, které začaly a realizují projekty se silnou finanční podporou státu.

Jen pro zajímavost, je to ta samá vláda, kterou tak vítáme v tuzemsku, jako zachránce našich ekonomických hodnot. JE to ta, co si najímá tuzemské existenční odborníky na slovo vzaté, aby jim dala peníze na bezhlavé rozhazování a řízení businessu, na který je však hlava potřeba.

Je to vláda, která se ani zdaleka v jiném kapitalismu nevzdává síly své moci spojen se 100% řízením všeho a všech. Podnikáte? NO a co, my Vás zavřeme. Stejně jde i druhý spojenec EU pan Erdogan, kterému nic cizí, není cizí, a proto zabavuje, likviduje, zavírá a k tomu všemu ještě dává podmínky dalším státům spolku, do kterého by tak chtěl patřit, aby ho mohl také vést.

Jsou státy, kde s nečistou mobilitou, resp. se lží s ní spojenou dělají krátký proces. Prostě ji sešrotují a je to. Je tak zajímavé pozorovat a porovnávat postup vedoucí k trestu za lež a záměrné ničení životního prostředí mezi USA a Evropou, nebo ještě lépe Českou republikou.

Zatímco v USA zvažuji o šrotaci všech aut, které koncern VW pod falešnou záminkou ekologie nechal prodávat americkým zákazníkům a náklady a ztráty s ní spojené nechá uhradit koncern VW, tak v Čechách se nejen nechávají vozidla vesele provozovat dál, ale ještě VW žádá, aby si náklad na úpravy a následně i zvýšené náklady na provoz, hradili řidiči sami. Je to prostě krása.

V loňském roce, resp. loňské vánoce, byly největším prodejním trhákem tzv. HOVERBOARDY, které v Čechách nesou různě bizarní názvy jako např. kolonožky apod. I přesto, že jsem měl povědomí o objemech prodeje v zahraničí, jedná se o typ výrobku, který jsem se rozhodl neprodávat. Důvod?

Jsou to nebezpečné hračky!

Zde je na místěi malé vysvětlení. Za nebezpečné nepovažuji ani tak skutečnost, že již po chybě v napájení a nekvalitně vyrobených bateriích, shořelo ve světě několik domů a bytů, či že na tomto typu přístroje byly zaznamenány již 2 smrtelné úrazy (1x UK, a 1x USA), což jsou důvody proč je dovoz, prodej a provoz v několika zemích nelegální, já za skutečné nebezpečí považuji něco zcela jiného.

Nebezpečí je totiž v psychologii a přístupu našeho mozku a tím i nás samotných, k přístroji samotnému a jízdě na něm. Lidský mozek totiž díky vnímání oči, vidí před sebou poměrně bezpečný přístroj, či stroj. Oči vidí dvě kola, desku a dostatečně velkou plochu, na kterou je možné si bezpečně stoupnout.

Což často člověk učiní a je následně překvapen rychlostí, s jakou se ocitne na zemi

Druhé nebezpečí je v přecenění možností stroje. Relativně malá kola (a to včetně těch u největších OFF-ROAD modelů) nezvládnou překážky přejíždět plynule a z toho vyplývají další pády.

Dva integrované gyroskopy, často nevalné kvality, pak způsobují další problémy, protože jejich citlivost je skutečně vysoká a jet například dlouho přímo rovně na lehce nerovném povrchu, není vůbec tak snadné, jak by se mohlo zdát.

Když jsem zakládal E-MOTION jako prostředek podpory čisté mobility, dal jsem si za úkol nepustit na trh žádný výrobek, který bych já, případně další jezdci osobně neodzkoušeli, a který by byl nebezpečný. Proto HOVERBOARDy na našich stránkách nenaleznete, i když kanceláří a testy prošly.

V první zářijové sobotě jsme v rámci akce STREET FOOD FESTIVAL měli možnost vyzkoušet si před reálným otevřením, zájem návštěvníků o výuku jízdy v připravované ŠKOLE STABILITY A ČISTÉ MOBILITY. Mohu s radostí prohlásit, že takto náročnou sobotu, jsem ani já, ani další 3 vyučující, dlouho nezažili. Za ca 8 hodin času našima rukama prošlo několik set lidí všech věkových kategorií a jízdu na dvoukolém transportéru typu SEGWAY si jako jeden z prvních vyzkoušel jízdu obyvatel blízkého domu seniorů a jak sám říkal, bylo to úžasné, připadal si zase mladý a zdravý.

Kromě elektrických transportérů, však na návštěvníky čekali i kola, koloběžky, skateboardy a další prostředky, a jen se potvrdilo, že limity jsou jen v jezdcích, ne technice.

Zažili jsme krásný den a z komentářů návštěvníků věřím, že jej zažili i oni, dovolím si nasdílet, s dovolením všech zachycených jezdců, několik fotografií v galerii níže. Omluvte prosím sníženou kvalitu obrazu, ale ono učit a fotit zároveň, skutečně není nejjednodušší

Věřím, že 22.9.2016 budou mít stejné pocity i účastníci akce s názvem Slušně bez aut, která se bude konat na Praze 4, konkrétně na adrese Vltavanů 229, kam bylo E-MOTION pozváno.

A na závěr ještě maličkost, a to jak se s jedním z aspektů nebezpečnosti vypořádali v Německu. Bohužel. hlavní rizika zůstala nedotčena.

Tečku za dnešním příspěvkem bude činit oznámení. E-MOTION na blogu iDNES definitivně končí, ale nemusíte se bát, že o další zajímavosti přijdete úplně. Budu psát dál, jen se přesouvám na místo, kde cenzura v podobě zákazů publikace, není-li článek poplatný majiteli a sponzorům, není přítomna. Link na nové rozhraní, je skryt pod tímto textem.

Autor: Michael Rada | pondělí 12.9.2016 7:00 | karma článku: 0.00 | přečteno: 53x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Životní prostředí a ekologie

Alexandra Dítětová

Nechutné handlování o prales aneb zelené pokrytectví

Brazilský prezident Bolsonaro žádá miliardu dolarů za to, že zpomalí kácení amazonského pralesa. Je to nechutné vydírání, ale pořád to není nic proti evropskému pálení biomasy a plynovým kšeftům.

16.4.2021 v 9:42 | Karma článku: 29.71 | Přečteno: 515 | Diskuse

Jan Tomášek

Přehrada Bystřička a ekologická havárie na Bečvě

Dvě poněkud odlišná témata - jedno spíše prázdninově letní a k tomu ohlas na ekologickou havárii na Bečvě roku 2020 - kdy v souvislosti s vypuštěním závadných látek došlo k úhynu značného množství ryb.

14.4.2021 v 11:51 | Karma článku: 9.75 | Přečteno: 548 | Diskuse

Alexandra Dítětová

Letadlem nepoletíte, alou na předražený vlak

Francouzský parlament zakázal vnitrostátní lety, které lze uskutečnit přímým vlakem za méně než dvě a půl hodiny. Zákaz je součástí klimatického zákona. V principu jde možná o logický krok, bohužel má opět své drahé ALE.

13.4.2021 v 10:36 | Karma článku: 37.04 | Přečteno: 1085 | Diskuse

Stisk Studentský deník

Koniklecová louka čelí davům návštěvníků. Pošlapané rostliny nemusí znovu vykvést

Koniklece na Kamenném vrchu čelí velkému nebezpečí. Přívětivé počasí totiž přilákalo na koniklecovou louku stovky lidí. Návštěvníci si tyto vzácné rostliny fotí, nedrží se na stezkách a koniklece bývají často pošlapané. Poškozená

10.4.2021 v 8:32 | Karma článku: 12.94 | Přečteno: 209 | Diskuse

Alexandra Dítětová

Teď by měla Greta začít opravdu křičet

Bohužel se děje přesně to, před čím se snažím varovat. Údajně „zelené“ plány se začínají naplňovat, ovšem životní prostředí i klima zapláče. V hlavních rolích biomasa, plyn, vychytralí politici a hloupí aktivisté.

6.4.2021 v 11:29 | Karma článku: 42.86 | Přečteno: 2091 | Diskuse
Počet článků 734 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 407

Jmenuji se Michael Rada a jsem otcem projektu Mezinárodního Obchodního Centra Udržitelného Rozvoje (IBCSD LAB s.r.o.), které jsem založil s cílem VYTVOŘENÍ SVĚTA BEZ ODPADŮ A PLÝTVÁNÍ ve všech jejich podobách.

Výstupy našich projektů můžete vidět například zde

Na cestě za dosažením výše uvedeného cíle je od 1.1.2015 i projekt E-MOTION, v němž se věnuji publicitě osobních elektrických transportérů například elektrických jednokolek s gyroskopem.

Tomuto cíli jsem obětoval nejen jistotu zaměstnání v seniorské pozici logistické divize druhé největší korporace Japonska, ale i pohodlí v podobě zaměstnaneckého poměru. Kromě své práce se věnuji své rodině, které se snažím poskytnout vše, včetně své lásky.

Za nejlepší knihy považuji "MALÍŘSKÉ ROZPRAVY MNICHA OKURKY" A "PROROK". Obě totiž nabízejí mezi řádky moudro, které z mnoha jiných titulů dávno vymizelo. Psaní je mou dlouholetou láskou a i když se k české gramatice nechovám vždy správně, věřím, že to čtenářům obsah mých příspěvků vynahradí.

Najdete na iDNES.cz