Elektrická chůze je také E-motion

V minulém roce jsem Vám předkládal opakovaně články týkající se jízdy na elektrických osobních transportérech vybavených gyroskopem a elektromobility jejím širším měřítku. Opakované komentáře podotýkaly, že je lepší chodit a tak

tu máme výrobek, který spojuje jedno s druhým, tedy chůzi s efektivitou využití elektromotoru.

Pro začátek však připomenutí. I když jízda na elektrických jednokolkách v podání zkušených jezdců vypadá jako největší havaj a lenost, vězte, že při jízdě pracují nejen intenzivně všechny svalové skupiny a to hlavně od pasu dolů, ale neustále se trénuje i mozek, který je řídícím stabilizačním prvkem schopným reagovat právě citlivým přenášením váhy, které je o mnoho citlivější než na jaké jsme zvyklý při běžném pohybu, či sportu.

Nyní však k avizované novince, tato se jmenuje LOPIFIT a byla vyvinuta v Holandsku.

LOPIFIT je kombinace běžeckého pásu, jak ho známe z posiloven a některých domácností, koloběžky a kola.

Holandský vynálezce pan Bruin Bergmeester, který je zároveň výrobcem spojil své vášně a vyvinul produkt vhodný jistě nejenom pro rovné Holandsko, ale i pro další destinace

První co Vás jistě zaujme je délka celého LOPFITu. Tato je dána skutečnosti, že pro pohodlnou chůzi je nutné mít k dispozici prostor minimálně 90 cm a právě těchto 90 cm natahuje celou konstrukci do nezvyklé délky  úctihodných 2,3 m.

Vpředu je integrováno velké kolo, stejně jako u cestovních, či závodních koloběžek a to z důvodů většího komfortu jezdce. Vzadu je pak malé kolo s motorem a baterií, umístěnou nad ním. No a mezitím běžecký pás.

Všimněte si pravé a levé brzdy. Každá totiž slouží k něčemu jinému. Zatímco ta pravá brzdí kola, vypíná levá běžecký pás, což je důležité nejen při jízdě z kopce.

Maximální udávané rychlost byla stanovena s ohledem na Holandské zákony na 24 km/h (to totiž ještě nemusíte mít helmu). Vsadím se však, že z kopce dokáže LOPIFIT jet podstatně rychleji, přeci jen jeho masa je značná.

Co se týče dojezdu na bateriový pohon, tento by měl dosahovat až 55 km.

LOPIFIT má šest převodových stupňů a jeho nosnost je 136 kg. Délka nabíjení baterie jsou 4 hodiny.

Už nyní se těším, až budu moci LOPIFIT vyzkoušet a hlavně jsem zvědav, co na něj budou říkat ti samí lidé, kteří mne při našem setkání přesvědčovali, že je chůze lepší než jízda na elektrické jednokolce. Nyní mne totiž budou moci přesvědčovat i během společné jízdy/chůze kde však v jejím závěru budeme třeba i o 20 km dál než tam, kde jsme ji začali, pak pochopí i oni, proč hovořím o efektivitě E-MOTION.

P.S. V úplném závěru mi dovolte zmínit ještě jeden, podobný koncept, tentokrát pocházející z USA. Ta se však jeho vynálezce nezabýval možností chůzi zefektivnit, ale vytvořit z koloběžky posilovací stroj a proto na "běžný rám" umístil běhací pás poháněný jen a pouze silou lidských nohou, resp. chůze, či běhu, které uživatelé zvolí. Více na videu níže

P.P.S. strašně mne zajímá, jak se k otázce LOPIFITu postaví legislativa v jednotlivých zemích. Protože zákázat chůzi, si ještě v žádné zemi její zákonodárci nedovolili.

P.P.P.S. Protože jedno téma přináší stále další a další inspiraci, zakončíme tu dnešní Klubem Kráčejících Kol (KKK). Koncept a produkt pochází z Japonska.

 

Autor: Michael Rada | čtvrtek 7.1.2016 7:00 | karma článku: 9,76 | přečteno: 711x
  • Další články autora

Michael Rada

Seriál skončil

7.7.2017 v 10:10 | Karma: 7,71

Michael Rada

WASTELESS FUTURE

14.4.2017 v 14:14 | Karma: 0

Michael Rada

KDE JE BLOG?

13.2.2017 v 14:29 | Karma: 3,86

Michael Rada

Zombie blog

28.11.2016 v 7:00 | Karma: 0