předpověděla atomovou energii i atomovou bombu a to vše 9 let před prvními vědci, kterým se tyto objevy přičítají.
Nevím, čím to je, ale i přes moji lásku ke knihám a sci-fi, mi až do letošního listopadu tato kniha unikala a to i přesto, že byla celou dobu tak blízko, v knihovně mého dědečka, s nímž jsem v rozhovorech o knihách strávil tolik času, a který mi byl učitelem lásky ke slovům.
Lásku, kterou jsem rozvíjel i přes svůj handicap, kterým je zadrhávání, a naučil se mluvit k lidem. Nejen k jednotlivcům, ale skupinám, desítkám a stovkám a rád bych promluvil k milionům a důvod?
Myslím, že mám co říct.
Stejně tak měl co říci pan Hrubý a věřím, že kdyby v době v níž mu jeho kniha vyšla, existoval internet, stal by se blogerem, či na rozdíl ode mne, i úspěšným spisovatelem. Na základě jeho knih by mohl být natočen trhák který by pokořil návštěvnost v jedné a cenzuru v další zemi
Zatímco v první části textu věnovaného tomuto dílu zmiňuji myšlenky hovořící mimo jiné o
- větrných elektrárnách a problémech s jejich účinností
- Přílivových elektrárnách
- Solárních elektrárnách a projektu jejich výstavby na Sahaře
- Elektro - vozidlech i letadlech
- Vlivu čínského kapitálu v Čechách a Evropě
- Spojené Evropě, ve finále diverzifikované na tři části - Slovanskou, Severskou a Jižní
- Uhelném a ropném lobby
- Průmyslové špionáži
- Politických vraždách
- Hromadné migraci
- Nedostatku konvenčních zdrojů včetně uhlí
- Špatné výhřevnosti v poměru k objemu vyrobené energie
- Mobilních telefonech
dnes bych se rád věnoval dalším fenoménům
Prvním z nich jsou veřejné informační LED tabule přinášející chodcům, řidičům i letcům aktuální zprávy ze světa a to prostřednictvím červených žárovek v rastru (tedy dnešní LED). Tyto tabule jsou přímo napojeny na informační zdroje.
Druhým pak skutečnost, že namísto automobilů se počítalo s rozšířením osobních letadel, jenž jsou mimo jiné nazývány HEKATAMI a mají velikost od osobních, až po celé letecké pevnosti. Letadla jsou elektrická a vybavena zařízením pro kolmý i standardní start a přistání. Navíc osobní letouny pro několik osob je možno snadno manipulovat ručně, protože jsou vyrobeny z lehkých a ultralehkých slitin.
V neposlední řadě je to však atomová energie a to jak ve formě pomáhající lidstvu překonat nedostatek energetických zdrojů, tak i ve formě ničivé, eliminující celé ostrovy, města a oblasti.
Právě poslední zmíněná oblast mi nedala spát. Bylo nutné, abych se podíval na internetu a našel si informace o historii výzkumu a aplikace atomové energie.
Informace mne překvapily a to mimo jiné i proto, že popisované skutečnosti, byly připsány až v roce 1932 panu Jamesi Chadwickovi, jenž „objevil“ NEUTRON. Ve stejném roce pak pánové Cocroft a Walton dosáhli přeměny na nukleární úrovni. V roce 1934 (tedy 10 let po vydání knihy) dokázali Irene Curie a Frederic Joilot vyrobit první "umělý" radionulkleoid.
Až v roce 1939 byla pak kalkulována uvolněná energie na 200 milionů electron woltů, což byl údaj následně potvrzený ve stejném roce dalším vědcem.
Další pokračování, které mimo jiné skončilo ukázkou moci ve městech HIROSHIMA a NAGASAKI, je věřím, všem čtenářům známé, stejně jako skutečnost, že reálné využití atomové energie ve prospěch lidstva, tedy pro výrobu elektrické energie přišlo až v šedesátých letech minulého století, tedy téměř 40 let po předpovědi dané v knize.
Ať již byl pan profesor Tomáš Hrubý cestovatelem v čase, či nikoli, je jeho trilogie fascinující a to jak v přesnosti popisu technologií, či v predikci vývoje (kterého jsme se ještě naštěstí nedobrali), ale směřujeme k němu.
Bude-li pak mezi čtenáři nějaký přímý příbuzný, či odborník na dílo pana Hrubého, prosím zda-li by mne mohl kontaktovat, protože bych se o autorovi tohoto díla rád dozvěděl více. Ukázalo se totiž, že onen středoškolský profesor dokázal předpovědět realitu mnohem přesněji, než mnozí dnešní ANALYTICI podporovaní výkonnými počítači naplněnými algoritmy, které nám jsou (v mnoha případech) prd platné.