Pátek 9. června 2023, svátek má Stanislava
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 9. června 2023 Stanislava

Mám o kolečko navíc

7. 01. 2015 7:00:07
Mám o kolečko navíc a vůbec se za to nestydím. Ačkoli toto označení je v Čechách bráno jako urážka, nebo něco negativního, je pro mne tato skutečnost poctou. Podíváme-li se totiž na celou "kolečkovou" záležitost s nadhledem, zjistíme, že uzavření do schránky vlastních představ, je jedním z důvodů, proč nejsme hodinářskou velmocí, a to ani přesto, že jsme opět začali hrát PRIM.

Stačí se jen podívat na svět náramkových hodinek. "Čím více koleček" tím vyšší cena. Je-li hodinový strojek složen z více dílů, precizně zapadajících do sebe, je to přesně to, co zvyšuje cenu, protože k sestavení takovéto krásy a preciznosti je třeba lidská představivost a šikovnost mistrů hodinářů.

A v Čechách to neplatí jen o kolečkách. Všichni přeci víte, že čím více pruhů, tím více ADIDAS.

Nyní však zpět k mému kolečku navíc. Na rozdíl od těch hodinových, je to moje totiž elektrické a váží 16 kg. Je to můj nový prostředek pohybu ve městech i jejich okolí. Mám-li totiž i nadále úspěšně předcházet vzniku odpadu, musím jít příkladem i v oblasti tvorby CO2.

Elektrická pohybovadla všech typů, sice také ničí životní prostředí, ale většinou jen v okamžiku svého vzniku. Pak jsou schopna, navíc za minimální provozní náklady, posloužit stejnou službou, tedy dopravou z místa A na místo B a případně i na místo C.

I když více než má osobní doprava mne trápí absence nákladní elektrické dopravy, jejíž možnost je ignorována výrobci na plné čáře, se zdůvodněním malé výdrže akumulátorů (což je aspekt, který pro lokální jízdy je naprosto bezpředmětným), je to pro mne první krok a seznámení s dopravním prostředkem elektrické budoucnosti.

IMAG0304_res.jpg

A nejenom to, již dnes totiž může dobře sloužit i dalším účelům, pro které jej připravuji a jsem ve fázi zpracování podkladů pro patentoprávní řízení.

V jednom z videí, která jsem studoval před pořízením, je velice zajímavé přirovnání. Předvádějící přirovnává učení se jízdě na tomto dopravním prostředku učení jízdě na kole. Je to skutečně hodně podobné a jen věřím, že rozdíl téměř 40 let nebude překážkou, ale spíše výhodou, přeci jen jsem za ta léta měl možnost vyzkoušet dopravních prostředků větší množství a budu moci své znalosti zúročit.

Po jízdě, a hlavně pádech na waveboardu, jsem přeci jen ostražitý, protože zjišťuji, že tyto nejenom více bolí, ale i se déle hojí. Život mne však naučil, že chci-li něco skutečně dokázat, nesmím se nechat odradit prvním pádem, či neúspěchem, právě naopak, tento musí být pro mne nástrojem k další činnosti a zkoušení, co vše je možné a kam je možné se vydat.

Hranice si stanovíme všichni sami, ty viditelné, jsou jen zlomkem těch skutečných a nebudeme-li se bát jít dále, než za humna, bude to jen přínosem a to jak pro nás samotné, tak i pro náš svět.

Využívání elektrických dopravních prostředků bude znamenat mimo jiné značné pročištění smogem pokrytých měst, stejně jako našich vlastních plic a plic přírody, která nás tu (s podivem) ještě akceptuje.

V kombinaci s energií z obnovitelných zdrojů (k nimž může patřit i rekuperace), pak skutečně může dojít k radikálnímu snížení závislosti na ropě, a proto přemýšlím, zda-li právě kroky, které realizuji nejsou důvodem, proč mi hráči typu EXXON MOBILE nabízejí práci.

Kdo ví. Já však práci mám a tou je ZBAVIT SVĚT ODPADU a vzniknou-li mi při této práci mozoly, či boule, nebudu se za ně stydět, ani se jimi chlubit, budu je prostě brát jako nedílnou součást toho, čemu se říká život.

IMAG0300_res.jpg

Začínám své kolečko nejen více využivat, ale si ho i více užívat. Při testech jsem zjistil, že průměrná rychlost kterou se pohybuji tzn. 12 km/h, je dostatečná na zkrácení docházkového času na polovinu a jízda bez sněhu je ještě parádnější než s ním (nemusíte-li se bát skrytých děr a námrazků).

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Michael Rada | středa 7.1.2015 7:00 | karma článku: 6.42 | přečteno: 687x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Cestování

Marcel Burkert

Víkend na Liptove a Veľký Choč (1.611 m)

Pred obrázkovou časťou tohto blogu najprv pár informácií o Liptove: Liptov je jednou z 12 historických žúp, resp. stolíc Slovenska.

8.6.2023 v 21:54 | Karma článku: 7.87 | Přečteno: 99 | Diskuse

Pavel Liprt

Obrázky z Norska – vlak z Flam do Myrdal

Norsko se nepočítá mezi velmoci v železniční dopravě, ale Flåmsbana, strmá spojnice vesničky Flåm, ležící na břehu Aurlandsfjordu, s horským nádražím v Myrdal, je úžasný železniční unikát, jedna z nejhezčích železnic v Evropě.

8.6.2023 v 9:59 | Karma článku: 11.82 | Přečteno: 172 | Diskuse

Pavel Liprt

Obrázky z Norska – Sognefjord nejdelší fjord v Norsku

Kam se člověk v Norsku podívá, tam je voda, samá voda. Jsou sice místa na světě, kde voda chybí, ale při toulkách po Norsku člověk snadno podlehne iluzi, že je vody na světě více než dostatek.

7.6.2023 v 22:00 | Karma článku: 8.01 | Přečteno: 100 | Diskuse

Pavel Liprt

Obrázky z Norska – Jostedalsbreen nebo Jostedalbre či Jostedalský ledovec

Jména různá, ale jisté je to, že se jedná o největší ledovec pevninské Evropy. Já jsem se za ním vydal do jihozápadního Norsku, do kraje Vestland.

7.6.2023 v 20:49 | Karma článku: 6.23 | Přečteno: 77 | Diskuse

Pavel Liprt

Obrázky z Norska – horská silnice Fylkesvei 55

Horská silnice Fylkesvei 55, dlouhá 110 km, je zcela zpevněná, i když trochu úzká. Vede z Lomu (v hrabství Innlandet) do Sogndalsfjøra (v hrabství Vestland). Silnice byla slavnostně otevřena 16. července 1938.

7.6.2023 v 9:53 | Karma článku: 9.40 | Přečteno: 179 | Diskuse
Počet článků 734 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 412

Jmenuji se Michael Rada a jsem otcem projektu Mezinárodního Obchodního Centra Udržitelného Rozvoje (IBCSD LAB s.r.o.), které jsem založil s cílem VYTVOŘENÍ SVĚTA BEZ ODPADŮ A PLÝTVÁNÍ ve všech jejich podobách.

Výstupy našich projektů můžete vidět například zde

Na cestě za dosažením výše uvedeného cíle je od 1.1.2015 i projekt E-MOTION, v němž se věnuji publicitě osobních elektrických transportérů například elektrických jednokolek s gyroskopem.

Tomuto cíli jsem obětoval nejen jistotu zaměstnání v seniorské pozici logistické divize druhé největší korporace Japonska, ale i pohodlí v podobě zaměstnaneckého poměru. Kromě své práce se věnuji své rodině, které se snažím poskytnout vše, včetně své lásky.

Za nejlepší knihy považuji "MALÍŘSKÉ ROZPRAVY MNICHA OKURKY" A "PROROK". Obě totiž nabízejí mezi řádky moudro, které z mnoha jiných titulů dávno vymizelo. Psaní je mou dlouholetou láskou a i když se k české gramatice nechovám vždy správně, věřím, že to čtenářům obsah mých příspěvků vynahradí.

Stejně ošklivá jako všechno, co Rusko dělá, komentují vítězku soutěže krásy

V každoroční soutěži krásy pro vdané ženy získala titul Paní Ruska světa 2023 učitelka angličtiny Natalja Oskarová....

Zemřel český e-sportový šampion Twisten, bylo mu teprve 19 let

Ve věku pouhých devatenácti let zemřel český profesionální hráč počítačové střílečky Valorant Karel Ašenbrener, známý...

Hanka Kynychová nafotila sexy fotky. S klientkami probírá i menopauzu

Lektorka fitness a cvičitelka Hanka Kynychová (55) přiznává, že s nastupující menopauzou je třeba změnit ve svém životě...

Miluji tě, ale podvádím tě. A nelituji. Studie nahlédla do hlubin nevěry

Premium Je jedním z nejrozsáhlejších výzkumů svého druhu a přináší víc než paradoxní zjištění. Vyjevuje, že důvody nevěry jsou...

Jsme unavení úplně jako staří lidé, říkají Mišík a Jirásková

Zpěvák Adam Mišík (26) už rok randí s dcerou Ivy Kubelkové, modelkou Natálií Jiráskovou (18). Nedávno spolu začali...