Není letiště jako letiště
Pražské letiště je jako mnoho jiných, postaveno za hranicemi města a tam zůstává i přes to, že se metropole v průběhu let rozrůstala a rozrůstá. Zatímco v minulosti byly tahouny výstavby sídliště, tedy stavby pro lidi, jsou dnes tahouny sklady a továrny, tedy stavby pro věci.
Za celou dobu však nedošlo, i přes mnoho plánů, k propojení letiště a města jiným způsobem dopravy, než po silnici. Odkázáni často na taxíky, mají turisté často možnost vychutnat si českou pohostinnost hned při první cestě po městě, jehož sláva hvězd se dotýká a stejně jako ceny za taxík.
Jsou města, kde Vás na letiště dovezou vlaky. Jsou jiná, kde tak učiní rychlodráha nebo metro, dokonce existují města, kde Vás sveze forma nadzemní dráhy, jakési lanovky a jsou města, kde Vás nesveze nic, protože letadla přistávají uprostřed metropolí (tak tomu bylo například v Hong Kongu před výstavbou nového letiště)
Pražské letiště je na tom ještě dobře. Funguje. To takové nové Berlínské, to je letištěm duchů a při pravidelném modlení, bude třeba vyslyšeno volání vlastníků a investorů a přijde čínský dobrodinec a letiště duchů koupí, stejně jako se stalo ve Španělsku. Zatím se tak však neděje.
Letiště je město ve městě. Má vlastní infrastrukturu, zaměstnává stovky, ne-li tisíce lidí, a když dojde na elektřinu, sosá a sosá, co se dá. Dojde-li k výpadku, záložní generátory nějakou dobu utáhnou to nejnutnější.
Co se však stane, když výpadek bude delší? K čemu bude miliardový dětský vláček na okraj města, či do blízkého Kladna? Bude stejně platný jako již světoznámý tunel BLANKA.
V Indii, konkrétně pak ve městě COCHIN, je také letiště a má též statut letiště mezinárodního. Místní vláda se také rozhodla investovat, ale své kroky nevidí jako akci, která se měla stát včera, ale jako věc, která má napomoci zítra a pozítří a tak pořád dále.
Rozhodli se proto odstavit letiště od elektrické sítě.
Není však třeba rušit svůj let do této destinace z důvodů obavy z přistání do tmy, naopak, cesta může být zpestřena čekáním na přílet na jediné letiště na světě, které je již dnes kompletně zásobováno elektřinou ze solárních panelů. Celková elektrárna se sestává z 46.150 ks solárních fotovoltaických modulů instalovaných částečně na střeše nákladních hal, částečně na ploše vedle. Celková plocha je 45 akrů.
Výkon elektrárny je 12 MW a dle propočtů je možné ušetřit až 300.000 metrických tun CO2.
I když vím, že politici a další "zákonodárci" na názory občanů z výšky svých postů
nevidí
dovolím si předložit ještě jednu informaci, před samotným závěrem článku. Touto informací je maličkost, jedna z těch, o kterých se v Čechách nemluví, a mluvit nesmí.
Dle studie organizace GLOBAL FOOTPRINT NETWORK zvládli lidé v roce 2015 vyčerpat zásoby surovin planety (určené na celý rok) již za 8 měsíců tohoto roku. V praxi to tedy znamená, že stejně jako vlády, žije lidstvo na dluh, dluh, který narůstá čím dál rychleji a nelze jej zvrátit. Není totiž komu půjčené prostředky vracet.
Michael Rada
ZAKLADATEL ROKU 2017 - postoupil jsem do finále
Dne 4.8.2017 se objevila v mé e-mailové schránce zpráva o mé nominaci do finále soutěže o titul FOUNDER OF THE YEAR CZECH REPUBLIC. Titul vyhlašuje v rámci CENTRAL EUROPEAN STARTUP AWARDS.
Michael Rada
Seriál skončil
Je mnoho těch, pro které televizní seriál znamená příjemnou realitu nepříjemných dní mezi lidmi. S jeho hrdiny žijí, pláčí, smějí se i komunikují a jediné na co se těší, je další díl, a aby to těšení vydrželi,
Michael Rada
WASTELESS FUTURE
I am so happy to share with you that the president of global waste association ISWA has presented in his blog my point of view on the life in wasteless world.
Michael Rada
KDE JE BLOG?
Po blokaci ze strany provozovatele serveru iDNES byl denní blog přesunut na novou adresu, kde bude každý pracovní den publikován nový příspěvěk. http://industrial-upcycling.cz/index.php/blog/
Michael Rada
Zombie blog
Dne 16.9.2016 jsem publikoval poslední příspěvek do blogů iDNES, kam jsem přispíval každý den od 16.9.2014. Důvodem bylo zasahování redakce a záměrné snižování čtennosti u článků, které kolidovaly s činy a slovy majitele iDnes.
Michael Rada
Poslední Přísvěvek iDNES
Vážení čtenáři mého blogu, od 16.9.2014, tedy po dobu přesně dvou let, jste mohli každý den sledovat mé myšlenkové procesy, mou práci, projekty a názory. Po úvodní době svobodného psaní, se čím dál silněji v periodiku ministra
Michael Rada
Countdown. Jedna.
Při odpočítáníní je jednička vždy nejdelší, ještě totiž může znamenat přerušení, nebo bude znamenat, že to na co čeká tolik lidí, se skutečně za jediný okamamžik stane skutečností a svět, pravděpodobně už nikdy nebude stejný.
Michael Rada
Countdown. Dva.
Včera jsem zvěřejnil nejčtenější článek za dvouletou existenci mého blogu. Zajímavé je, že vyšel již 1.11.2014, tedy v začátcích mého blogu a myslím, že i obrovská dosažená čtennost a bohatá diskuze vedli k rozhodnutí psát denně.
Michael Rada
Countdown. Tři.
Tímto článkem byl zahájen countdown, či-li opdočítávání. Zatímco ten u první rakety s lidskou posádkou sledovali a poslouchali všichni s přístupem k mediu, které je vysílalo, dnešní se ani nesledují. Jsou nudné. Sledují se chyby.
Michael Rada
Čistá mobilita znovu na scéně. Naposledy na idnes
Tak jako každé pondělí, ani dnes se nevyhneme tématu čisté mobility. Opět, jak je u mne zvykem, se podíváme na další aspekty s ní spojené a to aspekty, které často nejsou zcela zřejmé, jsou však bez diskuze důležité.
Michael Rada
Návaznosti
Zapoměli jsme, že jsme. Vzpomínáme jen na Já. Kolem to žije a my mluvíme o smrti. Kolem vše umírá a my básníme o životě. Hnus se mění dle nálady a kolem paátníků včerejška, budujeme slavobrány zítřka, který již, nenastane.
Michael Rada
Maiku - Haiku
To, že slovo vázené může být nebezpečnější než zbraně, prokázali mnozí a to nejen v tuzemsku, ale i zahraničí. Někdy se však stanou obětí nehody cenzora, jenž při přemýšlení nad jejich skutečným obsahem, vypíchl si oko o násadku
Michael Rada
Přicházím
Je to přesně týden, kdy na stránkách mého blogu vyšel příspěvek s názvem, Odcházím. Je tedy dobře si položit otázku, proč jen o sedm dní později zavane vítr v protisměru, a já nejednou ohlašuji pravý opak. Že by politický vítr?
Michael Rada
Zpátky z Marsu, jdeme volit
Zatímco se v tuzemsku dohadujeme, proč z Plzně do Prahy musíme jet i čtyři hodiny, když ministr Ťok slíbil, že práce půjdou lépe a rychleji, skončila na Havaji minulý víkend úspěšně roční expedice na Mars. Že jste o ní neslyšeli?
Michael Rada
Týden bez odpadu již dva dny běží
DOufám, že jste si po prázdninových příspěvcích uvědomili, že první zářijový týden probíhá celosvětově ZERO WASTE WEEK, tentokrát zaměřený na plýtvání jídlem. Přes celé prázdniny, jsem Vám každou středu předkládal příklady
Michael Rada
Kino
Hezky s posaďte, otevřete si sáček houbových chipsů, nejlépe z mochomůrky tigrované, či jiné dobře vysušené dobrůtky a podívejte se na budoucnost, které se pravděpodobně nedožijete. Není nad krásný svět, tak proč se dělit.
Michael Rada
Čistá mobilita bez cenzury
Psát bez rizika možné cenzury je osvobozující. Tu vlastní jsem odboural již 18.11.1989 a proto jsem rád, že nyní mi umožnil nucený přesun mého blogu do sféry soukromé, eliminovat i cenzuru demorkatickou, určovanou vlastníkem.
Michael Rada
Jen šálek čaje s panem Nietschem, Chan Šanem a Lao´Ce
Mé ruce jemné okvetních lístků, tolik žádané jsou a přitom skrývají tajemství minulosti. Puchýře a mozoly a jejich bratři v krvy umytí, umíněně byjící do režného pytle plného písku, pro nic, pro život, pro vzdech a slzu na soli.
Michael Rada
pohled
Ranní projížďka probouzejícím se lesem. Tichá, nehlučná, fascinující kaleidoskop obrazů, zvuků, pocitů a pak najednou zastaví Vás trilkování probuzených písklat volajících na snídani. A pak vrátíte se zpět a namísto života...
Michael Rada
Odcházím
Vážení čtenáři, jak jsem indikoval již v několika předchozích článcích, rozhodl jsem se "dobrovolně" opustit blogovací platformu iDNES, která mi jako odměnu za každodenní blog a 278.000 přečtení nadělila blokaci příspěvků
předchozí | 1 2 3 4 5 6 7 ... | další |
- Počet článků 734
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 413x
Výstupy našich projektů můžete vidět například zde
Na cestě za dosažením výše uvedeného cíle je od 1.1.2015 i projekt E-MOTION, v němž se věnuji publicitě osobních elektrických transportérů například elektrických jednokolek s gyroskopem.
Tomuto cíli jsem obětoval nejen jistotu zaměstnání v seniorské pozici logistické divize druhé největší korporace Japonska, ale i pohodlí v podobě zaměstnaneckého poměru. Kromě své práce se věnuji své rodině, které se snažím poskytnout vše, včetně své lásky.
Za nejlepší knihy považuji "MALÍŘSKÉ ROZPRAVY MNICHA OKURKY" A "PROROK". Obě totiž nabízejí mezi řádky moudro, které z mnoha jiných titulů dávno vymizelo. Psaní je mou dlouholetou láskou a i když se k české gramatice nechovám vždy správně, věřím, že to čtenářům obsah mých příspěvků vynahradí.