Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Všude dobře, tak co doma

Jedno hezké české přísloví praví "Všude dobře, doma nejlépe." Když jsem byl o čtvrtstoletí mladší, toto přísloví jsem si pozměnil na verzi, která je v nadpisu tohoto článku. 

Dnes po letech se spíše zamýšlím, proč je pan domácí takový ignorant.

Zatímco domácí ministr dopravy se není schopen pohnout z místa při vypsání tenderu na změnu provozovatele nevýhodného Mýtného systému a připomíná detektiva Klečku, když objeví stopu v květináči, jsou v zahraničí v politice i lidé, kteří dokáží ukázat výsledky, či se nebojí změn a to ať vypadají jakkoli ujetě.

Tak například Kalifornský guvernér pan Edmund G. Brown Jr. nařídil odpovědným podřízeným vytvořit a začít realizovat již příští rok plán na osvobození nákladní dopravy od emisí CO2 a to i přesto, že je právě Kalifornie (stejně jako Česká republika) tranzitní destinací pro mnoho typů přeprav nejenom v rámci státu samotného, ale i okolních destinací. Neznamená to, co by se pravděpodobně dělo v Česku, tedy že nákladní doprava dostane výjimku, či se začne obchodovat s povolenkami limitů, ale je to jasně definované rozhodnutí, odsunout z cest dým valící motory a nahradit je jinými řešeními.

Doporučuji všem, si tento EXECUTIVE ORDER přečíst, protože jeho forma ukazuje mimo jiné to, co schází tuzemské politické scéně, tedy věcnost, stručnost a jednoznačnost.

Zatímco se pan ministr dušuje, že se společností SKANSKA už nemá co do činění, stejně tak jako, že dodavatele stavebních staveb nikdy neviděl a nikdy se s nimi nesešel, nedej bože jednomu, či druhému nahrává do karet, aby i nadále mohli odvádět špatnou práci s krátkým trváním, ale trvalou platbou, v zahraničí již přemýšlí, je-li skutečně nutné stavět silnice a infrastrukturu stále ze štěrku, písku, betonu a asfaltu? Přemýšlí, zda-by to nešlo jinak.

Krásným příkladem je pak projekt vozovek z plastových desek ve formě prefabrikátů. Tyto díky možnosti výroby z použitých přebytků a odpadních materiálů, a hlavně díky možnosti předvýroby přesně dle potřeb konkrétní stavby, nejenomže umožní mnohem rychlejší, ale i levnější instalaci a navíc……

Budou

  • Pevnější
  • Odolnější
  • A budou moci nést bezproblémově celou infrastrukturu schovanou v dutých prostorách, stejně jako možnost například skrytých indukčních pásů, které budou moci bezdrátově dobíjet v případě potřeby, vozidla při jejich jízdě.

Zatímco se naši zákonodárci dohadují nad tím, jestli k letním a zimním pneumatikám nepřidat jarní a podzimní, či jak omezit přetížené kamiony na silnicích, a moc nepřemýšlí nad tím jak "odkloněné kamiony" dostat zpět na dálnice, aby neničily vesnice a města při jejich jízdách bez mýta, kterým zahraniční jezdci říkají TOLLFREE Tschechei. Tuzemští řidiči si s nimi nezadají.

Zahraniční výrobce pneumatik, společnost již testuje zcela novou generaci pneumatik a kol vyrobenou jen a pouze z plastu s velkým podílem recyklátu. Společnost HANKOOK přichází s kompletními koly z Plastu.

S koly která budou odolnější, efektivnější a cenově výhodnější. 

Zatímco v Čechách se po deseti letech provozu na chodnících politici povolili s velkou pompou první osobní elektrické transportéry SEGWAY pro jízdu již jezdí, začínají se v zahraničí vyrábět koncepty elektrických "nákladních" skútrů, které mohou značně odlehčit provozu ve městech.

Zatímco se čeští politici hlasitě dohadují, zda-li prolomit, či neprolomit limity těžby uhlí, klesla od roku 2010 v USA těžba uhlí o 40%.

I když to z článku nevypadá, mám zemi, v níž žiji, rád. Právě proto se snažím poukázat na to, že lidé, kteří byli často zbytkem zvoleni k tomu, aby tuto zemi vedli, nemají ve skutečnosti o změnu k lepšímu zájem, právě naopak. Jejich zájem při vstupu do politiky je shodný s tím, jaký mají v době, kdy ji nemají chuť opustit. Je to jen a pouze osobní zájem ekonomický, nic víc, nic méně.

Snad i to je důvod proč člověk, který do tuzemské politiky jednou vstoupil, až na výjimky spočítatelné na prstech jedné ruky, nevystupuje.

Na závěr ještě ukázka toho, jak může osobní gyroskopický transportér také vypadat. Na rozdíl od elektrických jednokolek a dvoukolek, není gyroskop (v tomto případě hned 2 kusy) využíván pro udržení předo-zadní rovnováhy, ale rovnováhy boční.

Bohužel má tento projekt, skluz, a proto není možno vozidlo vyzkoušet v praxi.

Autor: Michael Rada | úterý 4.8.2015 7:00 | karma článku: 9,86 | přečteno: 397x
  • Další články autora

Michael Rada

ZAKLADATEL ROKU 2017 - postoupil jsem do finále

Dne 4.8.2017 se objevila v mé e-mailové schránce zpráva o mé nominaci do finále soutěže o titul FOUNDER OF THE YEAR CZECH REPUBLIC. Titul vyhlašuje v rámci CENTRAL EUROPEAN STARTUP AWARDS.

5.8.2017 v 11:11 | Karma: 5,99 | Přečteno: 332x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Michael Rada

Seriál skončil

Je mnoho těch, pro které televizní seriál znamená příjemnou realitu nepříjemných dní mezi lidmi. S jeho hrdiny žijí, pláčí, smějí se i komunikují a jediné na co se těší, je další díl, a aby to těšení vydrželi,

7.7.2017 v 10:10 | Karma: 7,71 | Přečteno: 261x | Diskuse| Ekonomika

Michael Rada

WASTELESS FUTURE

I am so happy to share with you that the president of global waste association ISWA has presented in his blog my point of view on the life in wasteless world.

14.4.2017 v 14:14 | Karma: 0 | Přečteno: 207x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Michael Rada

KDE JE BLOG?

Po blokaci ze strany provozovatele serveru iDNES byl denní blog přesunut na novou adresu, kde bude každý pracovní den publikován nový příspěvěk. http://industrial-upcycling.cz/index.php/blog/

13.2.2017 v 14:29 | Karma: 3,86 | Přečteno: 105x | Diskuse| Osobní

Michael Rada

Zombie blog

Dne 16.9.2016 jsem publikoval poslední příspěvek do blogů iDNES, kam jsem přispíval každý den od 16.9.2014. Důvodem bylo zasahování redakce a záměrné snižování čtennosti u článků, které kolidovaly s činy a slovy majitele iDnes.

28.11.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 86x | Diskuse| Hyde park

Michael Rada

Poslední Přísvěvek iDNES

Vážení čtenáři mého blogu, od 16.9.2014, tedy po dobu přesně dvou let, jste mohli každý den sledovat mé myšlenkové procesy, mou práci, projekty a názory. Po úvodní době svobodného psaní, se čím dál silněji v periodiku ministra

16.9.2016 v 7:00 | Karma: 14,72 | Přečteno: 157x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Michael Rada

Countdown. Jedna.

Při odpočítáníní je jednička vždy nejdelší, ještě totiž může znamenat přerušení, nebo bude znamenat, že to na co čeká tolik lidí, se skutečně za jediný okamamžik stane skutečností a svět, pravděpodobně už nikdy nebude stejný.

15.9.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 53x | Diskuse| Politika

Michael Rada

Countdown. Dva.

Včera jsem zvěřejnil nejčtenější článek za dvouletou existenci mého blogu. Zajímavé je, že vyšel již 1.11.2014, tedy v začátcích mého blogu a myslím, že i obrovská dosažená čtennost a bohatá diskuze vedli k rozhodnutí psát denně.

14.9.2016 v 7:00 | Karma: 10,21 | Přečteno: 72x | Diskuse| Politika

Michael Rada

Countdown. Tři.

Tímto článkem byl zahájen countdown, či-li opdočítávání. Zatímco ten u první rakety s lidskou posádkou sledovali a poslouchali všichni s přístupem k mediu, které je vysílalo, dnešní se ani nesledují. Jsou nudné. Sledují se chyby.

13.9.2016 v 7:00 | Karma: 9,68 | Přečteno: 60x | Diskuse| Politika

Michael Rada

Čistá mobilita znovu na scéně. Naposledy na idnes

Tak jako každé pondělí, ani dnes se nevyhneme tématu čisté mobility. Opět, jak je u mne zvykem, se podíváme na další aspekty s ní spojené a to aspekty, které často nejsou zcela zřejmé, jsou však bez diskuze důležité.

12.9.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 55x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Michael Rada

Návaznosti

Zapoměli jsme, že jsme. Vzpomínáme jen na Já. Kolem to žije a my mluvíme o smrti. Kolem vše umírá a my básníme o životě. Hnus se mění dle nálady a kolem paátníků včerejška, budujeme slavobrány zítřka, který již, nenastane.

11.9.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 16x | Diskuse| Poezie a próza

Michael Rada

Maiku - Haiku

To, že slovo vázené může být nebezpečnější než zbraně, prokázali mnozí a to nejen v tuzemsku, ale i zahraničí. Někdy se však stanou obětí nehody cenzora, jenž při přemýšlení nad jejich skutečným obsahem, vypíchl si oko o násadku

10.9.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 44x | Diskuse| Poezie a próza

Michael Rada

Přicházím

Je to přesně týden, kdy na stránkách mého blogu vyšel příspěvek s názvem, Odcházím. Je tedy dobře si položit otázku, proč jen o sedm dní později zavane vítr v protisměru, a já nejednou ohlašuji pravý opak. Že by politický vítr?

9.9.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 24x | Diskuse| Společnost

Michael Rada

Zpátky z Marsu, jdeme volit

Zatímco se v tuzemsku dohadujeme, proč z Plzně do Prahy musíme jet i čtyři hodiny, když ministr Ťok slíbil, že práce půjdou lépe a rychleji, skončila na Havaji minulý víkend úspěšně roční expedice na Mars. Že jste o ní neslyšeli?

8.9.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 34x | Diskuse| Politika

Michael Rada

Týden bez odpadu již dva dny běží

DOufám, že jste si po prázdninových příspěvcích uvědomili, že první zářijový týden probíhá celosvětově ZERO WASTE WEEK, tentokrát zaměřený na plýtvání jídlem. Přes celé prázdniny, jsem Vám každou středu předkládal příklady

7.9.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 39x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Michael Rada

Kino

Hezky s posaďte, otevřete si sáček houbových chipsů, nejlépe z mochomůrky tigrované, či jiné dobře vysušené dobrůtky a podívejte se na budoucnost, které se pravděpodobně nedožijete. Není nad krásný svět, tak proč se dělit.

6.9.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 21x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Michael Rada

Čistá mobilita bez cenzury

Psát bez rizika možné cenzury je osvobozující. Tu vlastní jsem odboural již 18.11.1989 a proto jsem rád, že nyní mi umožnil nucený přesun mého blogu do sféry soukromé, eliminovat i cenzuru demorkatickou, určovanou vlastníkem.

5.9.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 41x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Michael Rada

Jen šálek čaje s panem Nietschem, Chan Šanem a Lao´Ce

Mé ruce jemné okvetních lístků, tolik žádané jsou a přitom skrývají tajemství minulosti. Puchýře a mozoly a jejich bratři v krvy umytí, umíněně byjící do režného pytle plného písku, pro nic, pro život, pro vzdech a slzu na soli.

4.9.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 21x | Diskuse| Poezie a próza

Michael Rada

pohled

Ranní projížďka probouzejícím se lesem. Tichá, nehlučná, fascinující kaleidoskop obrazů, zvuků, pocitů a pak najednou zastaví Vás trilkování probuzených písklat volajících na snídani. A pak vrátíte se zpět a namísto života...

3.9.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 15x | Diskuse| Poezie a próza

Michael Rada

Odcházím

Vážení čtenáři, jak jsem indikoval již v několika předchozích článcích, rozhodl jsem se "dobrovolně" opustit blogovací platformu iDNES, která mi jako odměnu za každodenní blog a 278.000 přečtení nadělila blokaci příspěvků

2.9.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 44x | Diskuse| Občanské aktivity
  • Počet článků 734
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 413x
Jmenuji se Michael Rada a jsem otcem projektu Mezinárodního Obchodního Centra Udržitelného Rozvoje (IBCSD LAB s.r.o.), které jsem založil s cílem VYTVOŘENÍ SVĚTA BEZ ODPADŮ A PLÝTVÁNÍ ve všech jejich podobách.

Výstupy našich projektů můžete vidět například zde

Na cestě za dosažením výše uvedeného cíle je od 1.1.2015 i projekt E-MOTION, v němž se věnuji publicitě osobních elektrických transportérů například elektrických jednokolek s gyroskopem.

Tomuto cíli jsem obětoval nejen jistotu zaměstnání v seniorské pozici logistické divize druhé největší korporace Japonska, ale i pohodlí v podobě zaměstnaneckého poměru. Kromě své práce se věnuji své rodině, které se snažím poskytnout vše, včetně své lásky.

Za nejlepší knihy považuji "MALÍŘSKÉ ROZPRAVY MNICHA OKURKY" A "PROROK". Obě totiž nabízejí mezi řádky moudro, které z mnoha jiných titulů dávno vymizelo. Psaní je mou dlouholetou láskou a i když se k české gramatice nechovám vždy správně, věřím, že to čtenářům obsah mých příspěvků vynahradí.

Seznam rubrik