Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Převozník je jiná liga

V minulém týdnu jsem Vám poprvé představil nový gyroskopický transportér, malých rozměrů, jenž jsem nazval hezky česky PŘEVOZNÍK. Velice jsem se na jeho příjezd těšil a dnes Vám mohu poprvé v Čechách předložit jeho recenzi.

Převozník, je jinými slovy, osobní gyroskopický transportér velikosti skateboardu a váhy kola. Už to ukazuje, že se nejedná v žádném případě o hračku, ne že by si s ním jeho majitel, či majitelka nevyhrál, ale primárně není určen pouze pro zábavu.

V malém těle s velkou váhou jsou vloženy hned dva 500 W motory čerpající energii z Lithium-Ionové baterie. Tělo je vyrobeno z odolného černého plastu, z něhož vystupují pouze pogumované stupačky na nohy. Otočíme-li přístroj vzhůru nohama, pak uvidíme, jak tlačítko na jeho zanutí a vypnutí, tak i zdířku pro zapojení napájecího kabelu.

V přední části je možné pod černým plastem tušit LED osvětlení.

Přístroj i přes své malé rozměry působí mohutně a věřím, že si snadno poradí i se 120 kg jezdcem, stejně však i s 20 ti kilovým potomkem.

Zapnutí probíhá jednoduše, stiskem spodního tlačítka, po němž se v horní části rozsvítí zeleně indikátor nabití baterie a provozu na pravé straně přístroje.

Položení nohy na příslušnou stupačku, tedy i přijetí informace o nastoupení PŘEVOZNÍK potvrdí pípnutím a navíc i rozsvícením předního světla, o které se zaslouží modré diody.

Dokročením druhé nohy na druhou stupačku, se pak přístroj plně aktivuje, což se projeví mimo jiné i rozsvícením zeleného LED indikátoru na druhé polovině přístroje, a také rozsvícením druhé série, či strany, modrých LED indikátorů v čele přístroje.

A toť vše, zbytek ovládání je jen na rovnováze jezdce.

I přesto, že mám na elektrických jednokolkách naježděno přes 2100 km za půl roku, ke každému novému přístroji přistupuji s respektem, což jsem učinil i v tomto případě.  Udělal jsem dobře, PŘEVOZNÍK je totiž ještě citlivější než kterákoli z testovaných jednokolek. 

Hlavním z důvodů je malý průměr kola.

Můj PŘEVOZNÍK,  je verzí OFFROAD, a má kolo větší a to celých 10" (25 cm). Standardní přístroje jsou však 8" a v některých případech dokonce i 6". Kola nejsou oproti jednokolkám nafukovací, což má i vliv na váhu celku. V každém případě to má tu výhodu, že je nemůžete píchnout.

Jak jsem uvedl, je PŘEVOZNÍK podstatně citlivější než jednokolky a hlavně požaduje po jezdci naprosto dokonalou práci s rovnováhou zvlášť na pravé i na levé noze a právě to je velký rozdíl oproti jednokolkám, či přístrojům typu SEGWAY.

U jednokolek může za jízdy jedna noha „odpočívat“ a druhá regulovat rychlost jízdy. U vozidel typu SEGWAY je také možnost regulovat rychlost jen jednou nohou a pomáhat si přitom rukama a řídítky.

Žádný z těchto způsobů však není platný pro PŘEVOZNÍKA (což neznamená, že na něm nelze jet na jedné noze).  Je jen nutné citlivě a dobře ovládat souběžně pravou i levou nohu.

CO mne třeba překvapilo, byla skutečnost, že jízda do kopce je mnohem snažší, než z kopce. Uvědomil jsem si totiž, že lidé si častěji "hrají“ s postojem na špičkách, než s tím na patách, který využíváme nejčastěji při pobytu na toaletě.

I přes tato výše zmíněná specifika si jízdu na PŘEVOZNÍKOVI, vyzkoušeli i lidé, kteří si na jednokolku netroufali, což mi potvrdilo můj názor, že psychika hraje u gyroskopických transportérů velký význam.

Já sám jsem dokázal hned po prvním nastoupení, ale nebylo to ono. 

Až když jsem si vyzkoušel zatáčení, couvání a trošku si zvykl, byl jsem schopen PŘEVOZNÍKA lépe zařadit.

Dle mého názoru totiž tento dopravní prostředek patří na všechna místa, kde mají lidé povinnost, nutnost, či potřebu, se pohybovat na dlouhých rovných plochách a podlahách. Ať se jedná o výrobní závody, haly, nemocnice, úřady, či chodby Pražského, či jiných hradů a zámků.

Jeho manévrovatelnost je skutečně obdivuhodná a nezadá si s flexibilitou chůze. K ní však přidává větší rychlost a sníženou svalovou námahu, přičemž však nechává nervový systém pracovat právě s rovnováhou. Díky skutečnosti, že jsou ruce volné, je možné je použít k přenesení, či převozu věcí a zařízení, či například ke značení, či čtení čárových kódů.

Výraz PŘEVOZNÍK mi nyní dává mnohem větší smysl, než když jsem s ním přišel poprvé a za pravdu mi dává mnoho zahraničních uživatelů, kteří, jak sami tvrdí, užívají své PŘEVOZNÍKY i například pro pohyb po bytě, či zahradě a to jen proto, že jejich použití je nejen efektivní, ale i zábavné.

Třeba se podobný princip projeví i v práci, kam lidé začnou chodit opět s chutí.

 

Autor: Michael Rada | úterý 28.7.2015 7:00 | karma článku: 9,29 | přečteno: 465x
  • Další články autora

Michael Rada

ZAKLADATEL ROKU 2017 - postoupil jsem do finále

Dne 4.8.2017 se objevila v mé e-mailové schránce zpráva o mé nominaci do finále soutěže o titul FOUNDER OF THE YEAR CZECH REPUBLIC. Titul vyhlašuje v rámci CENTRAL EUROPEAN STARTUP AWARDS.

5.8.2017 v 11:11 | Karma: 5,99 | Přečteno: 332x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Michael Rada

Seriál skončil

Je mnoho těch, pro které televizní seriál znamená příjemnou realitu nepříjemných dní mezi lidmi. S jeho hrdiny žijí, pláčí, smějí se i komunikují a jediné na co se těší, je další díl, a aby to těšení vydrželi,

7.7.2017 v 10:10 | Karma: 7,71 | Přečteno: 261x | Diskuse| Ekonomika

Michael Rada

WASTELESS FUTURE

I am so happy to share with you that the president of global waste association ISWA has presented in his blog my point of view on the life in wasteless world.

14.4.2017 v 14:14 | Karma: 0 | Přečteno: 207x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Michael Rada

KDE JE BLOG?

Po blokaci ze strany provozovatele serveru iDNES byl denní blog přesunut na novou adresu, kde bude každý pracovní den publikován nový příspěvěk. http://industrial-upcycling.cz/index.php/blog/

13.2.2017 v 14:29 | Karma: 3,86 | Přečteno: 105x | Diskuse| Osobní

Michael Rada

Zombie blog

Dne 16.9.2016 jsem publikoval poslední příspěvek do blogů iDNES, kam jsem přispíval každý den od 16.9.2014. Důvodem bylo zasahování redakce a záměrné snižování čtennosti u článků, které kolidovaly s činy a slovy majitele iDnes.

28.11.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 86x | Diskuse| Hyde park

Michael Rada

Poslední Přísvěvek iDNES

Vážení čtenáři mého blogu, od 16.9.2014, tedy po dobu přesně dvou let, jste mohli každý den sledovat mé myšlenkové procesy, mou práci, projekty a názory. Po úvodní době svobodného psaní, se čím dál silněji v periodiku ministra

16.9.2016 v 7:00 | Karma: 14,72 | Přečteno: 157x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Michael Rada

Countdown. Jedna.

Při odpočítáníní je jednička vždy nejdelší, ještě totiž může znamenat přerušení, nebo bude znamenat, že to na co čeká tolik lidí, se skutečně za jediný okamamžik stane skutečností a svět, pravděpodobně už nikdy nebude stejný.

15.9.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 53x | Diskuse| Politika

Michael Rada

Countdown. Dva.

Včera jsem zvěřejnil nejčtenější článek za dvouletou existenci mého blogu. Zajímavé je, že vyšel již 1.11.2014, tedy v začátcích mého blogu a myslím, že i obrovská dosažená čtennost a bohatá diskuze vedli k rozhodnutí psát denně.

14.9.2016 v 7:00 | Karma: 10,21 | Přečteno: 72x | Diskuse| Politika

Michael Rada

Countdown. Tři.

Tímto článkem byl zahájen countdown, či-li opdočítávání. Zatímco ten u první rakety s lidskou posádkou sledovali a poslouchali všichni s přístupem k mediu, které je vysílalo, dnešní se ani nesledují. Jsou nudné. Sledují se chyby.

13.9.2016 v 7:00 | Karma: 9,68 | Přečteno: 60x | Diskuse| Politika

Michael Rada

Čistá mobilita znovu na scéně. Naposledy na idnes

Tak jako každé pondělí, ani dnes se nevyhneme tématu čisté mobility. Opět, jak je u mne zvykem, se podíváme na další aspekty s ní spojené a to aspekty, které často nejsou zcela zřejmé, jsou však bez diskuze důležité.

12.9.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 55x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Michael Rada

Návaznosti

Zapoměli jsme, že jsme. Vzpomínáme jen na Já. Kolem to žije a my mluvíme o smrti. Kolem vše umírá a my básníme o životě. Hnus se mění dle nálady a kolem paátníků včerejška, budujeme slavobrány zítřka, který již, nenastane.

11.9.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 16x | Diskuse| Poezie a próza

Michael Rada

Maiku - Haiku

To, že slovo vázené může být nebezpečnější než zbraně, prokázali mnozí a to nejen v tuzemsku, ale i zahraničí. Někdy se však stanou obětí nehody cenzora, jenž při přemýšlení nad jejich skutečným obsahem, vypíchl si oko o násadku

10.9.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 44x | Diskuse| Poezie a próza

Michael Rada

Přicházím

Je to přesně týden, kdy na stránkách mého blogu vyšel příspěvek s názvem, Odcházím. Je tedy dobře si položit otázku, proč jen o sedm dní později zavane vítr v protisměru, a já nejednou ohlašuji pravý opak. Že by politický vítr?

9.9.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 24x | Diskuse| Společnost

Michael Rada

Zpátky z Marsu, jdeme volit

Zatímco se v tuzemsku dohadujeme, proč z Plzně do Prahy musíme jet i čtyři hodiny, když ministr Ťok slíbil, že práce půjdou lépe a rychleji, skončila na Havaji minulý víkend úspěšně roční expedice na Mars. Že jste o ní neslyšeli?

8.9.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 34x | Diskuse| Politika

Michael Rada

Týden bez odpadu již dva dny běží

DOufám, že jste si po prázdninových příspěvcích uvědomili, že první zářijový týden probíhá celosvětově ZERO WASTE WEEK, tentokrát zaměřený na plýtvání jídlem. Přes celé prázdniny, jsem Vám každou středu předkládal příklady

7.9.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 39x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Michael Rada

Kino

Hezky s posaďte, otevřete si sáček houbových chipsů, nejlépe z mochomůrky tigrované, či jiné dobře vysušené dobrůtky a podívejte se na budoucnost, které se pravděpodobně nedožijete. Není nad krásný svět, tak proč se dělit.

6.9.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 21x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Michael Rada

Čistá mobilita bez cenzury

Psát bez rizika možné cenzury je osvobozující. Tu vlastní jsem odboural již 18.11.1989 a proto jsem rád, že nyní mi umožnil nucený přesun mého blogu do sféry soukromé, eliminovat i cenzuru demorkatickou, určovanou vlastníkem.

5.9.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 41x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Michael Rada

Jen šálek čaje s panem Nietschem, Chan Šanem a Lao´Ce

Mé ruce jemné okvetních lístků, tolik žádané jsou a přitom skrývají tajemství minulosti. Puchýře a mozoly a jejich bratři v krvy umytí, umíněně byjící do režného pytle plného písku, pro nic, pro život, pro vzdech a slzu na soli.

4.9.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 21x | Diskuse| Poezie a próza

Michael Rada

pohled

Ranní projížďka probouzejícím se lesem. Tichá, nehlučná, fascinující kaleidoskop obrazů, zvuků, pocitů a pak najednou zastaví Vás trilkování probuzených písklat volajících na snídani. A pak vrátíte se zpět a namísto života...

3.9.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 15x | Diskuse| Poezie a próza

Michael Rada

Odcházím

Vážení čtenáři, jak jsem indikoval již v několika předchozích článcích, rozhodl jsem se "dobrovolně" opustit blogovací platformu iDNES, která mi jako odměnu za každodenní blog a 278.000 přečtení nadělila blokaci příspěvků

2.9.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 44x | Diskuse| Občanské aktivity
  • Počet článků 734
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 413x
Jmenuji se Michael Rada a jsem otcem projektu Mezinárodního Obchodního Centra Udržitelného Rozvoje (IBCSD LAB s.r.o.), které jsem založil s cílem VYTVOŘENÍ SVĚTA BEZ ODPADŮ A PLÝTVÁNÍ ve všech jejich podobách.

Výstupy našich projektů můžete vidět například zde

Na cestě za dosažením výše uvedeného cíle je od 1.1.2015 i projekt E-MOTION, v němž se věnuji publicitě osobních elektrických transportérů například elektrických jednokolek s gyroskopem.

Tomuto cíli jsem obětoval nejen jistotu zaměstnání v seniorské pozici logistické divize druhé největší korporace Japonska, ale i pohodlí v podobě zaměstnaneckého poměru. Kromě své práce se věnuji své rodině, které se snažím poskytnout vše, včetně své lásky.

Za nejlepší knihy považuji "MALÍŘSKÉ ROZPRAVY MNICHA OKURKY" A "PROROK". Obě totiž nabízejí mezi řádky moudro, které z mnoha jiných titulů dávno vymizelo. Psaní je mou dlouholetou láskou a i když se k české gramatice nechovám vždy správně, věřím, že to čtenářům obsah mých příspěvků vynahradí.

Seznam rubrik