Limity? Jak pro koho.
Je to důležitá otázka, kterou by si měli společně klást jak výrobci, tak uživatelé, stejně jako zákonodárci, protože v mnoha zemích světa je tento dopravní prostředek zatím řazen nesprávně, což se odráží i v přístupu.
Sám jsem začal svou cestu poznání na dvoukolové jednokolce AIRWHEEL Q3 s motorem o výkonu 800 W, což je dokonce o něco více než jedna koňská síla. Tento přístroj je nejen díky své síle, ale i baterii a s ní spojené výdrži a hlavně díky vyšší stabilitě vhodný například pro průmyslové použití.
Dlouhé přejezdy v závodech a skladech, obchůzky bezpečnostních služeb uvnitř závodů a mnoho dalších činností je možné zefektivnit tímto prostředkem. Přesto není jeho doménou jízda v terénu, kde se obě kola (jak tomu osobně říkám) perou, což snižuje uživatelský komfort.
Pak jsem naopak přesedl na nejmenší z modelů AIRWHEEL X3, který má motor i baterii poloviční a dokonce o 6 cm menší kolo. Ačkoli tento stroj vedle Q3 vypadá jako hračka, má stále značnou sílu a ta je dostatečná i na roztlačení dodávky naplněné zbožím (jak jsme testovali s jedním ze zákazníků). V terénu se cítí podstatně lépe a dojezd závisí hlavně na váze jezdce. Zatímco s mými 80 kg živé váhy najedu 5-7 km, má dcera s váhou poloviční zvládne bez problému ve stejném terénu 12-15.
Protože mi však nestačil pro mé potřeby dojezd, byl dalším strojem dospělý jednokolový model AIRWHEEL X8, který kombinuje 800 W motor se 170 WH baterií umožňující mi dojet 15 km bez jakýchkoli problémů. Díky kolu o průměru 42 cm pak prostupnost umožnila vyjet poprvé i na lesní cesty a to byl úplně jiný zážitek.
V té době jsem se seznámil s další (ještě ne tak známou) značkou, výrobcem NINEBOT, který se zaměřil na zvýšení uživatelského komfortu a design výrobku a to se mu vyplatilo, protože rychle předběhl i zavedené značky a vydělal tolik prostředků, že si mohl (za pomoci dalších čínských investorů) koupit značku a výrobce SEGWAY, tedy prvního průkopníka gyroskopických transportérů na světě.
Jejich model NINEBOT ONE E, na kterém mám od prvního dubna naježděno přes 1.600 km, je v současné době mým nejoblíbenějším transportérem a splňuje mé požadavky na komfort, dojezd i rychlost nabíjení a to přesto, že motor je podstatně slabší a má "jen" 500 W. Přesto dojezd na Plzeňsku činí 16 - 22 km dle trasy, ale například u Kolína byl kilometrů 28.
Důvodem proč všechny tyto informace uvádím, není však ukázka toho, že na to mám (všechny stroje jsou dále používány pro testy jízdy, kterou nabízím zájemcům o koupi), ale ukázka geneze uživatele, který má o použití osobního dopravního transportéru nové generace jasné představy.
Výrobci, sídlící až na malé výjimky v Číně prodělávají podobný vývoj, ale každý po svém.
Někteří se soustředí na množství modelů a mají jich ve svém portfoliu již desítky.
Jiní dovybavují své jednokolky moderními technologiemi, až bych řekl, že se z nich stávají (částečně) SMART, neboli chytré přístroje, které nejenom komunikují bezdrátově do mobilního telefonu, ale umí jej například i dobýt, či z něj přijímat hudbu, kterou následně reprodukují prostřednictvím integrovaných reproduktorů.
Jiní výrobci pochopili, že jednokolka je skvělá, ale není pro všechny a začali vyrábět dvoukolky s, či bez řídítek.
Jedním z dalších trendů je pak posilování motoru a s ním i dojezdu.
Při mnoha testech se většinou muži všeho věku ptají na maximální rychlost a často se jim 18 km/h, případně 20 km/h zdá býti málo. Přeci jen by si představovali za tímto číslem nejraději ještě nulu, stejně jako mají ve svých vozech.
Dotaz na rychlost, sice po prvních metrech zkušební jízdy zmizí, protože zjistí, že jízda není tak jednoduchou záležitostí, jak se při mé vlastní jízdě zdá, ale červík zůstane zavrtaný a hlodá.
Hledal jsem proto dlouho pro tuto skupinu přístroje a výrobce, který by svůj vývoj směřoval stejným směrem, a podařilo se. Našel jsem přístroj, který místo běžných 16, 18, či 20 km/h dokáže jet rychlostí až 34 km/h a jeho dojezd s nejsilnější baterií může dosáhnout až 100 km.
Ovšem pozor, tyto parametry jsou vykoupeny jinými
- Hmotnost narostla z běžných 9-12 kg na 18 kg
- Průměr kola se zvedl z 14,15, či 16" na 18"
- Doba nabíjení narostla až na 5 hodin
- Motor má nyní výkon 1000 W
Protože v průměru mé články denně přečte kolem 500 lidí (nezmiňují-li pana Václava Klause či Miloše Zemana) nedá mi to se nezeptat. Co byste od osobního elektrického transportéru s gyroskopem, tedy přístroje, jenž by Vám měl zefektivnit pohyb nejen v ulicích měst, a uličkách továren, ale i v terénu, očekávali Vy?
Je to?
- DOJEZD
- RYCHLOST
- KOMFORT
- SEDAČKA
- ŘÍDÍTKA
- HMOTNOST
- VELIKOST
- REPRODUKTOR
- KOMUNIKACE DO MOBILU
- RYCHLOST NABÍJENÍ
Nerad bych Vás připravoval o příliš mnoho Vašeho času a budete-li mít chuť, přispějte pod článkem v diskuzi. Stačí uvést číslo parametru, který Vy sami považujete pro Vás osobně za klíčový. Jsem sám zvědav, co nám na konci vyjde.
P.S. dohodli jsme se s klíčovými uživateli a propagátory ve světě, že tento dotazník poptáme i v jejich zemích, tak jsem zvědav, jak si jednotlivé národy budou stát ve svých preferencích.
Michael Rada
ZAKLADATEL ROKU 2017 - postoupil jsem do finále
Dne 4.8.2017 se objevila v mé e-mailové schránce zpráva o mé nominaci do finále soutěže o titul FOUNDER OF THE YEAR CZECH REPUBLIC. Titul vyhlašuje v rámci CENTRAL EUROPEAN STARTUP AWARDS.
Michael Rada
Seriál skončil
Je mnoho těch, pro které televizní seriál znamená příjemnou realitu nepříjemných dní mezi lidmi. S jeho hrdiny žijí, pláčí, smějí se i komunikují a jediné na co se těší, je další díl, a aby to těšení vydrželi,
Michael Rada
WASTELESS FUTURE
I am so happy to share with you that the president of global waste association ISWA has presented in his blog my point of view on the life in wasteless world.
Michael Rada
KDE JE BLOG?
Po blokaci ze strany provozovatele serveru iDNES byl denní blog přesunut na novou adresu, kde bude každý pracovní den publikován nový příspěvěk. http://industrial-upcycling.cz/index.php/blog/
Michael Rada
Zombie blog
Dne 16.9.2016 jsem publikoval poslední příspěvek do blogů iDNES, kam jsem přispíval každý den od 16.9.2014. Důvodem bylo zasahování redakce a záměrné snižování čtennosti u článků, které kolidovaly s činy a slovy majitele iDnes.
Další články autora |
Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl
Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...
Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný
Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování
Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...
Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci
Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...
Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně
Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...
Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy
Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...
Zatkněte propalestinské levicové fašisty, vyzývá demokratický kongresman
Demokratický kongresman Adam Smith označil propalestinské demonstranty za „levicové fašisty“ a...
Pád zhýralého náměstka otřásl Moskvou. Pod Šojguem se houpe židle
Premium Ruskou politickou scénu rozvířil největší korupční skandál od začátku války. Zatčení náměstka...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!
- Počet článků 734
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 413x
Výstupy našich projektů můžete vidět například zde
Na cestě za dosažením výše uvedeného cíle je od 1.1.2015 i projekt E-MOTION, v němž se věnuji publicitě osobních elektrických transportérů například elektrických jednokolek s gyroskopem.
Tomuto cíli jsem obětoval nejen jistotu zaměstnání v seniorské pozici logistické divize druhé největší korporace Japonska, ale i pohodlí v podobě zaměstnaneckého poměru. Kromě své práce se věnuji své rodině, které se snažím poskytnout vše, včetně své lásky.
Za nejlepší knihy považuji "MALÍŘSKÉ ROZPRAVY MNICHA OKURKY" A "PROROK". Obě totiž nabízejí mezi řádky moudro, které z mnoha jiných titulů dávno vymizelo. Psaní je mou dlouholetou láskou a i když se k české gramatice nechovám vždy správně, věřím, že to čtenářům obsah mých příspěvků vynahradí.