Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Co jsem našel

Ve svém životě jsem našel a potkal spoustu krásných míst, lidí, obrazů a okamžiků. Vše zůstalo zapsáno v mé mysli. Od doby, kdy jsem poznal E-MOTION, neboli v mém případě osobní elektrickou jednokolku, zjišťuji, jak to bylo málo

Je to zvláštní, nikdy bych neřekl, že mne může dopravní prostředek tak obohatit a to nemusím ani vyrážet za hranice všedních dnů, ani města. Mám totiž možnost ve stejném čase, navštívit mnohem více míst a to bez omezení, že tam neprojedu, nedojedu, či nedojdu.

Mnoho lidí se mne ptá, proč vlastně tolik jezdím.

Bylo dost obtížné zformulovat odpověď: Nyní, když se mi to již podařilo, odkazuje první odstavec na odpověď. Jezdím proto, že toho mohu vidět mnohem více, než jsem byl schopen doposud.

Skutečnost, že jsem vysednutí z vozu vzal zcela vážně, ukazuje i nájezd převyšující ke dni napsání článku 1.800 km za půl roku. Jen od 1.4.2015, kdy mi byl dodán stroj s názvem NINEBOT ONE E, jsem ke dni napsání tohoto článku ujel přes 1.600 km a každý den přidávám 16 - 40 km, o víkend i 60 km navíc.

To v čem mi vyhovuje elektrická jednokolka s gyroskopem nejvíce, je způsob jakým se na ní jezdí - tedy vzpřímený postoj se zapojením svalových skupin na nohách i zádech, stejně jako u lyžování. Oproti němu (jak vždy říkám) však nepotřebujete takové zbytečnosti jako Hory, Lyže, Sníh, Zimu, ale stačí Vám jakýkoli otevřený prostor a Vaše jednokolka.

Budete-li spolu sladěni, tak jako se to daří mně samotnému, budete moci zažívat to samé co já.

Namísto hluku aut, slyšíte zpěv ptáků, šumění korun stromů, či řeky. Namísto výfukových plynů zanecháváte za sebou přírodu a prostředí takové, jaké bylo před tím, než jste jimi projeli. Namísto sezení za volantem, či v kancelářské židli, pracují Vaše svaly a nenechávají Vás získat pozici paragrafu, dnes tak běžnou z povolání, která zastáváme.

Nedávno jsem dalšímu kupci při převzetí dával kurz jízdy, který považuji za dobrý základ (sám jsem byl totiž odkázán při učení jen sám na sebe), a upozornil jsem ho, ještě před samotnou koupí, že si nekupuje stroj na závodění, ale na relaxaci. Stroj, jehož cílem není být z místa A do místa B v co nejkratší době, ve srovnání s ostatními, ale díky němuž je možné si užívat každý okamžik jízdy samotné.

Ačkoli kupujícím byl mladý muž studující střední školu (kromě jiného první kupec pod 35 let), myslím, že pochopil, a když jsem mu nabídl možnost společné jízdy, bylo znát, že se mu ten nápad zamlouvá. Jak mi sám řekl je jeho krátkodobým cílem dojet na jednokolce do a ze školy, aby se nemusel spoléhat na odvoz vozem rodičů, či na přeplněné MHD.

V zahraničí je nárůst počtu uživatelů tak markantní, že vznik klubů přátel elektrických osobních transportérů je jedním z nejrychleji rostoucích zájmových skupin. Jen v Číně, která většinu modelů prodává, se prodá měsíčně přes 50.000 kusů různých značek.

I když tento trend indikuje pozitivní růst, rád bych od přímého nákupu levných kusů odradil. Měl jsem totiž za půl roku možnost vyzkoušet více než dvacítku značek a modelů mnoha výrobců.

Od strojů, které po prvním testu už nešly nabýt, přes takové které sice nabít šly, ale jízda na nich se podobala kostitřasu, až po takové, které byly vypilované, co se týče designu, ale za jízdy, občas vypnul gyroskop,

Zvláště pak třetí zmiňovaný problém je velmi nebezpečným příznakem, že nízká cena se musí někde odrazit. Mohu Vám říci, že vypne-li Vám v 15 či 18 km/h rychlosti gyroskop, je skutečně extrémně nepříjemná záležitost, protože pravděpodobně bude končit Vaším pádem a ten v této rychlosti není vůbec ničím příjemným.

Vrátím-li se však k prvnímu odstavci tohoto příspěvku, musím doplnit, proč hovořím o obohacení. Důvod je prostý, díky mé jednokolce se totiž dostávám do míst, která jsem dříve přehlížel a to ať již z důvodů, že byla mimo můj periferní pohled, či prostě nebyla na první pohled dosti atraktivní, či byla moc vzdálená. 

Projíždím ulicemi, parky, otevřenými zahradami, podél řek, na stráních a těším se, že brzy zkusím zdolat nějakou z tuzemských sjezdovek a to v obou směrech. 

Právě to je první část mého obohacení.

Tou druhou částí je komunikace s lidmi, kteří mne pozorují, v očích mají otázky, ale bojí se mne oslovit (na rozdíl od cizinců). Zastavím-li však u některého z nich a aktivně rozhovor začnu, ukáže se, že dotazů mají více a chuti si jednokolku vyzkoušet také.

Nejsmutnější mi pak připadá, když s igelitkou plnou piva, lahví vodky v ruce, a zapálenou cigaretou, hovoří o tom, jak je to drahé. Oni totiž, kdyby spočítali své výdaje za zlozvyky, by došli k výsledku, že na nákup by stačilo často zlozvyky a závislosti na 6 měsíců eliminovat a následně by bylo nejenom na podobný prostředek, ale i na větší radost z "čistého života", namísto radosti z dehtem zanesených plic a odumírajících mozkových buněk.

Na závěr jen informaci. Přestože gyroskopické osobní transportéry s jedním, či více koly prodávám, není jejich prodej tím, co by mně živilo. Mé články mají sloužit hlavně pro informaci, že podobná možnost existuje a její využití již není podmíněno cestou do budoucnosti, ale otevřeností.

P.S. Jak jsem se dozvěděl 3 dny po výše uvedené realizaci odprodeje jednokolky mladému muži, byl schopen již po 2 dnech svůj cíl splnit a do i ze školy jel na jednokolce. Teď jen ji musí uhájit i před mladšími sourozenci, kteří se také stávají zdatnými jezdci. 

 

Autor: Michael Rada | pondělí 22.6.2015 7:00 | karma článku: 8,96 | přečteno: 310x
  • Další články autora

Michael Rada

ZAKLADATEL ROKU 2017 - postoupil jsem do finále

Dne 4.8.2017 se objevila v mé e-mailové schránce zpráva o mé nominaci do finále soutěže o titul FOUNDER OF THE YEAR CZECH REPUBLIC. Titul vyhlašuje v rámci CENTRAL EUROPEAN STARTUP AWARDS.

5.8.2017 v 11:11 | Karma: 5,99 | Přečteno: 332x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Michael Rada

Seriál skončil

Je mnoho těch, pro které televizní seriál znamená příjemnou realitu nepříjemných dní mezi lidmi. S jeho hrdiny žijí, pláčí, smějí se i komunikují a jediné na co se těší, je další díl, a aby to těšení vydrželi,

7.7.2017 v 10:10 | Karma: 7,71 | Přečteno: 261x | Diskuse| Ekonomika

Michael Rada

WASTELESS FUTURE

I am so happy to share with you that the president of global waste association ISWA has presented in his blog my point of view on the life in wasteless world.

14.4.2017 v 14:14 | Karma: 0 | Přečteno: 207x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Michael Rada

KDE JE BLOG?

Po blokaci ze strany provozovatele serveru iDNES byl denní blog přesunut na novou adresu, kde bude každý pracovní den publikován nový příspěvěk. http://industrial-upcycling.cz/index.php/blog/

13.2.2017 v 14:29 | Karma: 3,86 | Přečteno: 105x | Diskuse| Osobní

Michael Rada

Zombie blog

Dne 16.9.2016 jsem publikoval poslední příspěvek do blogů iDNES, kam jsem přispíval každý den od 16.9.2014. Důvodem bylo zasahování redakce a záměrné snižování čtennosti u článků, které kolidovaly s činy a slovy majitele iDnes.

28.11.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 86x | Diskuse| Hyde park
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 734
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 413x
Jmenuji se Michael Rada a jsem otcem projektu Mezinárodního Obchodního Centra Udržitelného Rozvoje (IBCSD LAB s.r.o.), které jsem založil s cílem VYTVOŘENÍ SVĚTA BEZ ODPADŮ A PLÝTVÁNÍ ve všech jejich podobách.

Výstupy našich projektů můžete vidět například zde

Na cestě za dosažením výše uvedeného cíle je od 1.1.2015 i projekt E-MOTION, v němž se věnuji publicitě osobních elektrických transportérů například elektrických jednokolek s gyroskopem.

Tomuto cíli jsem obětoval nejen jistotu zaměstnání v seniorské pozici logistické divize druhé největší korporace Japonska, ale i pohodlí v podobě zaměstnaneckého poměru. Kromě své práce se věnuji své rodině, které se snažím poskytnout vše, včetně své lásky.

Za nejlepší knihy považuji "MALÍŘSKÉ ROZPRAVY MNICHA OKURKY" A "PROROK". Obě totiž nabízejí mezi řádky moudro, které z mnoha jiných titulů dávno vymizelo. Psaní je mou dlouholetou láskou a i když se k české gramatice nechovám vždy správně, věřím, že to čtenářům obsah mých příspěvků vynahradí.

Seznam rubrik