Cestování časem
Své cesty časem však podniká každý z nás. Pro některé jsou trnité a plné bolestných vzpomínek, pro jiné naopak plné krásy a radosti, po kterých jako by se slehla zem.
Já si dnes dovolím podniknout cestu časem a věřím, že se nebudete nudit. Každá zastávka bude souviset s něčím ze současnosti.
První ze zastávek je věnovaná Elektronickým cigaretám, které před několika málo lety vstoupili na trh jako téměř univerzální lék na kouření. Nám nekuřákům tak přestal smrdět kouř, který se změnil jen ve vodní párů, a kuřáci se nemuseli vzdávat své drogové závislosti.
Stejně jako alkohol, i cigarety jsou legálními drogami dotovanými státem. Stačilo se podívat na hokejové MS, kde jedním z nejsilnějších sponzorů byl výrobce piva a všude kde se fandilo, tak fanouškové nechali nejen tuny kelímků od alkoholu, ale i tisíce nedopalků.
Ovšem elektronická cigareta, není ničím jiným, než nikotinovou injekční stříkačkou, která má zajistit ještě větší závislost a tím i pravidelný příjem do státní pokladny. To že stejně jako standardní cigareta, i tyto přímo škodí organismu, se začíná projevovat čím dál častěji. ovšem tentokrát je to na mnohem cílenější buněčné úrovni a na té se to přeci jen lépe předává budoucím generacím.
Budoucnost v tomto případě není zahalena toxickým dýmem, jen plná zmutovaných buněk, u nichž chuť na další dávku vyvolá jen stisk tlačítka.
Další ze zastávek je logistická. Logistika je dnes prostředím, kde „rychle, nikdy není dost rychle“. Rychlost nás odnaučuje plánovat a bez plánů bude třeba rychlost ještě dále zvyšovat.
Zatímco slovo DRON (např. létající mini objekt), zná již skoro každý, ať již z oslavovaných úspěšných zásahů vojenských cílů a nepřátel, či testů distribučních center pro dopravu zboží, další cesty zvýšení rychlosti, již tak známy nejsou. Jedním z důvodů je možná i to, že se jedná o zvýšení efektivity při využití existujících zdrojů a tedy i absenci nutných primárních investic a s nimi souvisejících toků prostředků, na kterých se často těm, co udělají nejméně, nejlépe vydělává.
Před několika lety jsem se na jedné logistické konferenci ptal diskutujících v panelové diskuzi, proč nevyužívají k přepravám poloprázdné vlaky, MHD a další prostředky (které se mohou lišit destinaci od destinace). Odpovědí bylo jen trapné mlčení a cosi ve smyslu, že to nejde.
Jde to. Jen to chce přestat žít v domnění, že změnu musí znamenat jen miliardové investice. Není to tak. Budoucnost by po pochopení tohoto principu mohla být prosta tisíců nákladních vozidel, která se poloprázdná s vystresovanými řidiči pohybují nejen na dálnicích, ale i v ulicích našich měst a v krajině, kterou důsledně zamořují výfukovými plyny.
I ve třetí zastávce zůstaneme u logistiky a aut. V mnoha destinacích se totiž úspěšně testují auta bez řidičů. Autonomní vozidla připravená odvézt cestující z místa A na místo B bezpečně, dostatečně rychle a pohodlně. Vozidla společnosti google procestovala v loňském roce přes 100.000 mil a za celou dobu měla jen 11 havárií - všechny způsobené nejrizikovějším prvkem testů - člověkem.
Již dnes však existují systémy průběžné komunikace vozidel, mezi nejznámější patří aplikace WAZE, kdy si do vozidla osadíte senzor, který komunikuje s ostatními vozidly vybavenými stejnými senzory a dokáže varovat před vznikem kolon, ale i kontrolami a dalšími "nepříjemnostmi" denního života řidičky, či řidiče.
I EU se rozhodla vyskočit z 19 a nakročit to 21 století a nařídila, že nové vozy musí být vybaveny "hlásiči nehod". V USA však již v 21 století již nějakou dobu žijí a proto jdou dál a chtějí všechna vozidla dovybavit komunikačními prostředky. Ty sice nepomohou, aby slabý článek řetězu, tedy člověk, nedělal chyby, ale napomohou ostatním se o chybách druhých dozvědět včas a vyhnout se jim, či jim případně včas pomoci.
Důležitý je však plošný přístup, a s ohledem na přínosy by měl být plně hrazen ze strany států, protože, jim okamžitě začne přinášet pozitiva, na rozdíl od mnoha dotací, které přináší jen těm, kdo z nich osobně těží pro vlastní potřebu.
Poslední čtvrtou zastávkou budoucnosti je země, kde včera znamená již za rok, tedy Čína (na rozdíl od minulosti, kdy to bylo SSSR). Čína byla před mnoha lety vyhodnocena jako největší plagiátor světa a to za co se jiní stydí, dávali a dávají nadále na obdiv. Kopírují se nejenom věci, ale i stavby, krajina, zvyky a v laboratořích jistě i lidé a zvířata. Kopíruje se to, z čeho jsou cítit peníze a aby to nevypadalo tak okatě, tak se nyní snaží největší obchodní portál světa bránit kopírování - "nálepkou"
Je to tak, po vzoru svých bratří, například těch z Čech, které si v Číně pro jejich naivitu tak oblíbili, chtějí zabránit kopírování samolepkou. Stejně jako Česká vláda věří, že samolepkami = značkami kvality, dosáhnou toho, že na pultech místo chemických vzorců budou opět končit potraviny a dokonce i ty domácí, navrhuje portál ALIBABA, že zavede nové kódy, kódy zvané VISUALEAD. Tyto kódy totiž nebudou narušovat vizuální podobu výrobku (s čímž se často potýkali marketingový stratégové a designéři), kterým čárky a čtverečky kazili jejich dílo.
Jsem přesvědčen, že úspěch bude jistě zaručen, stejně jako je tomu v Čechách, jejichž obchody se staly symbolem čerstvosti a nabídky a jejichž hyper, super a další markety jsou zdrojem inspirace a setkání každého ze šťastných občanů.
A to je na naší budoucnosti, to nekrásnější, nemyslíte?
Michael Rada
ZAKLADATEL ROKU 2017 - postoupil jsem do finále
Dne 4.8.2017 se objevila v mé e-mailové schránce zpráva o mé nominaci do finále soutěže o titul FOUNDER OF THE YEAR CZECH REPUBLIC. Titul vyhlašuje v rámci CENTRAL EUROPEAN STARTUP AWARDS.
Michael Rada
Seriál skončil
Je mnoho těch, pro které televizní seriál znamená příjemnou realitu nepříjemných dní mezi lidmi. S jeho hrdiny žijí, pláčí, smějí se i komunikují a jediné na co se těší, je další díl, a aby to těšení vydrželi,
Michael Rada
WASTELESS FUTURE
I am so happy to share with you that the president of global waste association ISWA has presented in his blog my point of view on the life in wasteless world.
Michael Rada
KDE JE BLOG?
Po blokaci ze strany provozovatele serveru iDNES byl denní blog přesunut na novou adresu, kde bude každý pracovní den publikován nový příspěvěk. http://industrial-upcycling.cz/index.php/blog/
Michael Rada
Zombie blog
Dne 16.9.2016 jsem publikoval poslední příspěvek do blogů iDNES, kam jsem přispíval každý den od 16.9.2014. Důvodem bylo zasahování redakce a záměrné snižování čtennosti u článků, které kolidovaly s činy a slovy majitele iDnes.
Michael Rada
Poslední Přísvěvek iDNES
Vážení čtenáři mého blogu, od 16.9.2014, tedy po dobu přesně dvou let, jste mohli každý den sledovat mé myšlenkové procesy, mou práci, projekty a názory. Po úvodní době svobodného psaní, se čím dál silněji v periodiku ministra
Michael Rada
Countdown. Jedna.
Při odpočítáníní je jednička vždy nejdelší, ještě totiž může znamenat přerušení, nebo bude znamenat, že to na co čeká tolik lidí, se skutečně za jediný okamamžik stane skutečností a svět, pravděpodobně už nikdy nebude stejný.
Michael Rada
Countdown. Dva.
Včera jsem zvěřejnil nejčtenější článek za dvouletou existenci mého blogu. Zajímavé je, že vyšel již 1.11.2014, tedy v začátcích mého blogu a myslím, že i obrovská dosažená čtennost a bohatá diskuze vedli k rozhodnutí psát denně.
Michael Rada
Countdown. Tři.
Tímto článkem byl zahájen countdown, či-li opdočítávání. Zatímco ten u první rakety s lidskou posádkou sledovali a poslouchali všichni s přístupem k mediu, které je vysílalo, dnešní se ani nesledují. Jsou nudné. Sledují se chyby.
Michael Rada
Čistá mobilita znovu na scéně. Naposledy na idnes
Tak jako každé pondělí, ani dnes se nevyhneme tématu čisté mobility. Opět, jak je u mne zvykem, se podíváme na další aspekty s ní spojené a to aspekty, které často nejsou zcela zřejmé, jsou však bez diskuze důležité.
Michael Rada
Návaznosti
Zapoměli jsme, že jsme. Vzpomínáme jen na Já. Kolem to žije a my mluvíme o smrti. Kolem vše umírá a my básníme o životě. Hnus se mění dle nálady a kolem paátníků včerejška, budujeme slavobrány zítřka, který již, nenastane.
Michael Rada
Maiku - Haiku
To, že slovo vázené může být nebezpečnější než zbraně, prokázali mnozí a to nejen v tuzemsku, ale i zahraničí. Někdy se však stanou obětí nehody cenzora, jenž při přemýšlení nad jejich skutečným obsahem, vypíchl si oko o násadku
Michael Rada
Přicházím
Je to přesně týden, kdy na stránkách mého blogu vyšel příspěvek s názvem, Odcházím. Je tedy dobře si položit otázku, proč jen o sedm dní později zavane vítr v protisměru, a já nejednou ohlašuji pravý opak. Že by politický vítr?
Michael Rada
Zpátky z Marsu, jdeme volit
Zatímco se v tuzemsku dohadujeme, proč z Plzně do Prahy musíme jet i čtyři hodiny, když ministr Ťok slíbil, že práce půjdou lépe a rychleji, skončila na Havaji minulý víkend úspěšně roční expedice na Mars. Že jste o ní neslyšeli?
Michael Rada
Týden bez odpadu již dva dny běží
DOufám, že jste si po prázdninových příspěvcích uvědomili, že první zářijový týden probíhá celosvětově ZERO WASTE WEEK, tentokrát zaměřený na plýtvání jídlem. Přes celé prázdniny, jsem Vám každou středu předkládal příklady
Michael Rada
Kino
Hezky s posaďte, otevřete si sáček houbových chipsů, nejlépe z mochomůrky tigrované, či jiné dobře vysušené dobrůtky a podívejte se na budoucnost, které se pravděpodobně nedožijete. Není nad krásný svět, tak proč se dělit.
Michael Rada
Čistá mobilita bez cenzury
Psát bez rizika možné cenzury je osvobozující. Tu vlastní jsem odboural již 18.11.1989 a proto jsem rád, že nyní mi umožnil nucený přesun mého blogu do sféry soukromé, eliminovat i cenzuru demorkatickou, určovanou vlastníkem.
Michael Rada
Jen šálek čaje s panem Nietschem, Chan Šanem a Lao´Ce
Mé ruce jemné okvetních lístků, tolik žádané jsou a přitom skrývají tajemství minulosti. Puchýře a mozoly a jejich bratři v krvy umytí, umíněně byjící do režného pytle plného písku, pro nic, pro život, pro vzdech a slzu na soli.
Michael Rada
pohled
Ranní projížďka probouzejícím se lesem. Tichá, nehlučná, fascinující kaleidoskop obrazů, zvuků, pocitů a pak najednou zastaví Vás trilkování probuzených písklat volajících na snídani. A pak vrátíte se zpět a namísto života...
Michael Rada
Odcházím
Vážení čtenáři, jak jsem indikoval již v několika předchozích článcích, rozhodl jsem se "dobrovolně" opustit blogovací platformu iDNES, která mi jako odměnu za každodenní blog a 278.000 přečtení nadělila blokaci příspěvků
předchozí | 1 2 3 4 5 6 7 ... | další |
- Počet článků 734
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 413x
Výstupy našich projektů můžete vidět například zde
Na cestě za dosažením výše uvedeného cíle je od 1.1.2015 i projekt E-MOTION, v němž se věnuji publicitě osobních elektrických transportérů například elektrických jednokolek s gyroskopem.
Tomuto cíli jsem obětoval nejen jistotu zaměstnání v seniorské pozici logistické divize druhé největší korporace Japonska, ale i pohodlí v podobě zaměstnaneckého poměru. Kromě své práce se věnuji své rodině, které se snažím poskytnout vše, včetně své lásky.
Za nejlepší knihy považuji "MALÍŘSKÉ ROZPRAVY MNICHA OKURKY" A "PROROK". Obě totiž nabízejí mezi řádky moudro, které z mnoha jiných titulů dávno vymizelo. Psaní je mou dlouholetou láskou a i když se k české gramatice nechovám vždy správně, věřím, že to čtenářům obsah mých příspěvků vynahradí.