Bílá královna. Srovnání elektrických jednokolek - část 2.

26. 03. 2015 7:00:07
Předevčírem jsem publikoval první část srovnávacího testu elektrických jedokolek značky AIRWHEEL a NINEBOT a protože jsem skončil u vzhledu, bude dnešní část věnována vnitřnímu vybavení a jízdě.

Na jednokolkách AIRWHEEL, které jsem testoval jako první a to v časovém sledu Q3, X3, X8 a X6, jsem si ověřil, že je to skutečně osobní dopravní prostředek neuvěřitelné efektivity. Použitím elektrické jednokolky se zvýšil můj pohyb venku o více než 50% a náklady spojené s cestováním po městech se snížili za 3 měsíce o 5.500,-Kč, toho by však bylo dosaženo i u jednokolek NINEBOT.

Na jednokolkách AIRWHEEL jsem se učil a považuji je za dobrý základ. Naznačuje to jak nižší cena, tak vyšší tuhost plastu, z něhož jsou vyrobeny. Vybavení pomocnými prostředky (balanční kolečka a pás) již v základní ceně, toto zacílení potvrzují. Navíc nejmenší model (X3) váží jen 9,5 kg a proto je vhodný jak pro děti, tak pro ženy, či starší občany.

Maximální rychlost, kterou jednokolky AIRWHEEL dosahuje je 18 km/h, doporučená bezpečná rychlost je však 10-12 km/h. Po dosažení této rychlosti přístroj začne intenzivně a dosti hlasitě pípat a stupačky se nakloní v úhlu 6°. Po dosažení rychlosti 15-16 km/h dosáhne náklon 10°.

Zvukové znamení i náklon slouží jako upozornění na dosažení kritické rychlosti v níž, dle manuálu, může dojít ke krátkodobému vypnutí funkce gyroskopu, což je stav, který bych nejlépe připodobnil k tomu, když Vám při intenzivním šlapání na kole z kopce spadne řetěz a vy "máte volnoběh v obou směrech" s tím rozdílem že na AIRWHEEL nesedíte a ničeho se nedržíte. Stav se dá ustát, ale je to velice obtížné a samozřejmě nebezpečné.

Tento stav však ani po najetí několika set kilometrů nikdy nenastal a není-li limitní rychlostní hranice překročena, tedy jezdí-li se do rychlosti ca.12-14 km/h, není se ani třeba obávat.

Jednokolku NINEBOT, konkrétně pak model ONE s označením "E", jsem tady začal testovat jako již zkušený uživatel a proto jsem mohl zjistit, že propracovanější vzhled, a vyšší cena, je doplněna i dalšími funkcemi, které výrobky AIRWHEEL (ve verzích zmíněných v úvodu) nepodporují. Konkrétně se jedná o:

  1. Možnost propojení NINEBOT s mobilními telefony ANDROID či iOS
  2. Integrované LED osvětlení, včetně barevných efektů a možnosti měnit barvy
  3. Maximální rychlost 20 km/h s omezovačem rychlosti
  4. Integrované (skryté) držadlo
  5. Větší stupadla
  6. Větší kolo a tělo přístroje
  7. Příprava na integraci příslušenství
  8. Výměnné boční kryty přístroje

Jízda s NINEBOT ONE E je z mého pohledu svižnější a to i přesto že model je těžší než stejně výkonné modely AIRWHEEL. Tento model váží 16 kg, ale dojezd je až 35 km a to při optimálních podmínkách

Co je zajímavé, je skutečnost, že tento větší přístroj má nižší nosnost a to 120 kg oproti 136 kg u AIRWHEEL.

Při náhodných testech v ulicích českých měst byla vyšší nosnost oceňována hlavně muži robustnější konstrukce, či muži ve vyšším stadiu těhotenství.

Oba přístroje jsem měl rozebrány a i vnitřní zpracování je odlišné. U výrobku NINEBOT je znát lepší technologické zázemí výrobce což se odráží nejen v čistotě spojů, ale i provedení a celkového řešení přístroje. Toto je vykoupeno vyšší cenou.

Závěrem si dovolím definovat oba výrobky následovně

AIRWHEEL je dobrým pomocníkem jak pro začátečníky, tak i zkušenější jezdce a to za přijatelnou cenu. Splňuje vše, co slibuje a při jízdě s ním budete stejně efektivní jako při jízdě s druhým výrobkem.

NINEBOT je pro ty, kterým jsou exklusivní a přizpůsobitelný vzhled a integrace mobilních technologií důležité stejně, jako funkčnost. Cenový rozdíl je opodstatněný a jeho vyšší investice bude vykoupena vyšším jízdním komfortem (ovšem i vyšší hmotností přístroje samotného)

To že se počet zájemců rozrůstá naznačuje i poslední obrázek této recenze.

Autor: Michael Rada | čtvrtek 26.3.2015 7:00 | karma článku: 6.54 | přečteno: 275x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Životní prostředí a ekologie

Milan Smrž

Otevřený dopis k referendu o větrných turbínách v Líšťanech u Loun

Dne 22.března proběhlo v obci Líšťany na Lounsku referendum o výstavbě větrných elektráren. Jen třetina hlasovala pro. Doufejme, že občané za dva roky názor změní. Nebo budeme raději spoléhat na drahou jadernou energii?

24.3.2024 v 9:47 | Karma článku: 8.68 | Přečteno: 538 | Diskuse

Milan Smrž

Také jste proti Green Dealu?

Protesty zemědělců v Evropě i mnoho příspěvků na sociálních sitích nesou pečet protestu proti Green Dealu. Kdo tomu tleská?

3.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 21.26 | Přečteno: 6056 | Diskuse

Petr Hariprasad Hajič

Baterky, kam se podíváš

Poslední dekáda byla ve znamení obrovského nárůstu výroby baterií, tedy lépe řečeno, akumulátorů. Připadá mi to jako druhá elektrifikace. Na baterie bude po čase zřejmě všechno.

3.3.2024 v 8:00 | Karma článku: 6.42 | Přečteno: 342 | Diskuse

Petr Hariprasad Hajič

Tak co hoši a holkiíí, jakxte na tom s tem vodíkem?

Zelená vodíková produkce je další dílek do dekarbonizační skládačky udržitelného rozvoje. Byla jen otázka času, kdy na vodík dojde v praxi a loni nastala úplná exploze publicity. Toto třaskavé téma stojí za pozornost.

1.3.2024 v 8:21 | Karma článku: 7.44 | Přečteno: 293 | Diskuse

Vašek Brynda

Co je eko kůže a proč je pravá kůže ekologičtější?

Není to tak dávno, kdy se na trhu objevily pojmy, jako je eko kůže a veganská kůže. Mnoho lidí znejistělo a začalo považovat pravou kůži za neekologickou, a naopak slepě opěvovat tyto nové materiály. Jak je to ale skutečně?

19.2.2024 v 13:03 | Karma článku: 22.75 | Přečteno: 436 | Diskuse
Počet článků 734 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 413

Jmenuji se Michael Rada a jsem otcem projektu Mezinárodního Obchodního Centra Udržitelného Rozvoje (IBCSD LAB s.r.o.), které jsem založil s cílem VYTVOŘENÍ SVĚTA BEZ ODPADŮ A PLÝTVÁNÍ ve všech jejich podobách.

Výstupy našich projektů můžete vidět například zde

Na cestě za dosažením výše uvedeného cíle je od 1.1.2015 i projekt E-MOTION, v němž se věnuji publicitě osobních elektrických transportérů například elektrických jednokolek s gyroskopem.

Tomuto cíli jsem obětoval nejen jistotu zaměstnání v seniorské pozici logistické divize druhé největší korporace Japonska, ale i pohodlí v podobě zaměstnaneckého poměru. Kromě své práce se věnuji své rodině, které se snažím poskytnout vše, včetně své lásky.

Za nejlepší knihy považuji "MALÍŘSKÉ ROZPRAVY MNICHA OKURKY" A "PROROK". Obě totiž nabízejí mezi řádky moudro, které z mnoha jiných titulů dávno vymizelo. Psaní je mou dlouholetou láskou a i když se k české gramatice nechovám vždy správně, věřím, že to čtenářům obsah mých příspěvků vynahradí.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...