Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jak jsem neletěl (na letišti Václava Havla)

Tak jsem se zase po čase objevil na pražském letišti Václava Havla a i přesto, že byla sobota, počasí více než pošmourné a neměl jsem letenku do žádné z exotických slunných destinací, byl jsem rád, že neletím. Kdybych to totiž činil, a nepřijel jen vyzvednout články své rodiny vracející se z tréninkového pobytu v zahraničí, nemohl bych si tak užívat pohyb letištními halami na elektrické jednokolce.

Přiznám se Vám bez mučení - jsem exibicionista a jsem zapáleným jezdcem na elektrické jednokolce. Z mých příspěvků jste již pravděpodobně pochopili proč tomu tak je, a věřím, že i další z článků věnovaný tomuto osobnímu přepravnímu prostředku budoucnosti, Vás přivede tomuto prostředku na chuť.

Tentokrát jsem si vzal jednokolku s sebou pro zpestření čekání na mé milované na pražské letiště Václava Havla. Model X8 s deklarovaným dojezdem až 25 km vzbudil dojem již na parkovišti, kde na rozdíl od ostatních cestujících, jsem po otevření kufru auta nevyndal cestovní zavazadlo, ale "cestovní závozidlo", na které jsem nastoupil, a odjel v dál směr terminál 2.

První, kdo mne na letišti, ještě před terminálem oslovil, byl řidič jednoho ze žlutých Taxi, které čekali na svého dalšího klienta v nekonečné řadě.

"To je dobrý" povídá "a kde to má řídítka"

Odvětil jsem, že jsem je nechal pro dnešek doma a protože se odpověď líbila, dali jsme se do řeči.

"To by se mi hodilo" povídá kolega, který rychle přispěchal od svého vozu, "mohl bych to používat při zácpách a půjčovat klientům, co to se mnou nemůžou v té mojí mašině vydržet. Kdyby mi to nechali na konečné adrese jen bych si to vyzved" .

"To já" povídá třetí, „Bych byl rychlejš v hospodě, a na cestě zpátky by mně neboleli nohy"

Tuto myšlenku jsem mu však byl nucem rychle rozmluvit, protože citlivost elektrických jednokolek (a jistě nejenom jich), je na poruchu rovnováhy enormní a při zkouškách a testech jsme zjistili, že i malé množství alkoholu způsobí neschopnost jízdy.

Když jsme se loučili, s přáním klidných cest, vyžádali si všichni tři vizitku, a jak jsem později zjistil, 2 se nakonec na stránky na ní uvedené dostali poměrně brzy.

Po vjezdu do haly jsem díky vysoké manévrovatelnosti bez problémů kličkoval mezi čekajícími i těmi co již přiletěli a to až do první policejní hlídky. Staršímu z dvojice policistů to nedalo a zeptal se, co že to vlastně je.

Při informaci o dojezdu až 25 km, rychlosti až 18 km/h a času dobití z nuly na 100% za pouhých 90 minut bylo vidět, jak mu před očima probíhá jeho služba u "jízdní" policie. A ten obraz se jen znásobil po informaci, že lze jednokolku pořídit již v částce pod 20.000,-Kč. Mladší člen hlídky, věkově i služebně jen dodal " No a místo 2 Segway(jů) zavřených v komoře, by jsme jich měli dvacet na ulicích, a ještě bychom ušetřili.

Služba je však služba a já, chudší o další vizitky, vydal jsem se dál.

Terminál jedna mne vítal s otevřenou náručí, stejně jako letuška přecházející z jednoho letu na druhý.

"To chci" povídá a usmívá se na mne úsměvem, jemuž se tak těžce odolává. 

"Máte lepší" povídám "a s křídly"

"No jo, jenže když to pilot zaparkuje a my musíme do druhého letadla, přebíháme po letištích jak fretky" vysvětlila. S tímhle drobečkem nejen, že bychom stíhali víc, ale mohli by si alespoň na chvíli odpočinout nohy i tělo".

Musel jsem jí dát za pravdu a namísto jedné, poprosila o 10 vizitek i pro kolegyně.

"Příjemný let" popřál jsem.

"Příjemnou jízdu" odvětila v běhu a na cestu mi věnovala další z úsměvů, tentokrát ještě zářivější (možná kapitánský).

Už se blížil čas příletu a tak jsem se vydal na místo, kde z letištní haly vychází cestující do náručí čekajících.

Starší pár tam čekal na děti z Paříže a elegantní dáma, s vytříbeným vkusem, položila dotaz, jak se na tom mohu udržet.

"Není to tak těžké. Je to jako na kole" odvětil jsem a ukázal názorně, co udělá s přístrojem gyroskop poté, co přístroj zapnu. 

"No pro mne by to asi nebylo" povídá. "Pro mne zase jo" přidal se manžel a představ si, jak bych byl rychle doma z hospody". Musel jsem ho zklamat a vysvětlení o narušení stability a následnou "neschopnost" jízdy, povzbudilo manželku, která tuto skutečnost okomentovala slovy "kdybys jezdil, tak bys nepil". Jako v předchozích případech jsem byl požádán o vizitku a protože se čas nachyloval, vydal jsem se na poslední cestu před uložením jednokolky do kufru vozidla, kterým jsem přijel, tak abych měl volné ruce pro zavazadla své ženy a dcery.

Ke svým postřehům k použití elektrických jednokolek tak přidám další. 

Elektrická jednokolka je prostředkem komunikace. Je klíčem k navazování rozhovorů s lidmi, kteří by Vás běžně neoslovili, a Vy byste pravděpodobně neoslovili je. Ani jeden z Vás by k tomu totiž neměl důvod. Teď ho máte a tak jej můžete využít.

Přeji Vám krásný den a jen doplním, že celá výše uvedená záležitost proběhla v pouhých 40 minutách čekání, což ukazuje na zájem, jaký tento osobní dopravní prostředek budoucnosti vzbuzuje.

Všechny vložené fotografie byly pořízeny na místě které popisuji a musím dodat, že jsem měl nejenom možnost poznat nové lidi, ale díky snadnosti a rychlosti přesunu jsem se i v tomto krátkém časovém úseku dostal na místa, kam jsem ani při X předchozích návštěvách, nikdy nezavítal.

Úplně na závěr ještě novinku. Právě testuji elektrickou jednokolku novější generace, takže se máte na co těšit.....

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Michael Rada | čtvrtek 19.3.2015 7:00 | karma článku: 13,21 | přečteno: 901x
  • Další články autora

Michael Rada

ZAKLADATEL ROKU 2017 - postoupil jsem do finále

Dne 4.8.2017 se objevila v mé e-mailové schránce zpráva o mé nominaci do finále soutěže o titul FOUNDER OF THE YEAR CZECH REPUBLIC. Titul vyhlašuje v rámci CENTRAL EUROPEAN STARTUP AWARDS.

5.8.2017 v 11:11 | Karma: 5,99 | Přečteno: 332x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Michael Rada

Seriál skončil

Je mnoho těch, pro které televizní seriál znamená příjemnou realitu nepříjemných dní mezi lidmi. S jeho hrdiny žijí, pláčí, smějí se i komunikují a jediné na co se těší, je další díl, a aby to těšení vydrželi,

7.7.2017 v 10:10 | Karma: 7,71 | Přečteno: 261x | Diskuse| Ekonomika

Michael Rada

WASTELESS FUTURE

I am so happy to share with you that the president of global waste association ISWA has presented in his blog my point of view on the life in wasteless world.

14.4.2017 v 14:14 | Karma: 0 | Přečteno: 207x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Michael Rada

KDE JE BLOG?

Po blokaci ze strany provozovatele serveru iDNES byl denní blog přesunut na novou adresu, kde bude každý pracovní den publikován nový příspěvěk. http://industrial-upcycling.cz/index.php/blog/

13.2.2017 v 14:29 | Karma: 3,86 | Přečteno: 105x | Diskuse| Osobní

Michael Rada

Zombie blog

Dne 16.9.2016 jsem publikoval poslední příspěvek do blogů iDNES, kam jsem přispíval každý den od 16.9.2014. Důvodem bylo zasahování redakce a záměrné snižování čtennosti u článků, které kolidovaly s činy a slovy majitele iDnes.

28.11.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 86x | Diskuse| Hyde park
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Severní Makedonie zvolila novou prezidentku. Předchůdce uznal porážku

8. května 2024  22:19,  aktualizováno  22:35

Severomakedonský prezident Stevo Pendarovski uznal porážku ve středečním druhém kole prezidentských...

Izrael otevřel přechod Kerem Šalom, pomoc se k civilistům přesto nedostává

8. května 2024  9:48,  aktualizováno  21:28

Do Pásma Gazy ve středu přes klíčové hraniční přechody na jihu oblasti nepřicházela žádná...

USA pozastavily dodávky bomb Izraeli. Nechtějí krveprolití v Rafáhu

8. května 2024  10:51,  aktualizováno  20:49

Spojené státy odložily plánovanou dodávku munice Izraeli a kvůli jeho operacím v Rafáhu na jihu...

Plat 200 tisíc čistého, k tomu tučné náhrady. Co čeká na nové europoslance

8. května 2024

Premium Poslední měsíc zbývá do voleb do Evropského parlamentu. A českých 675 kandidátů, kteří usilují o...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 734
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 413x
Jmenuji se Michael Rada a jsem otcem projektu Mezinárodního Obchodního Centra Udržitelného Rozvoje (IBCSD LAB s.r.o.), které jsem založil s cílem VYTVOŘENÍ SVĚTA BEZ ODPADŮ A PLÝTVÁNÍ ve všech jejich podobách.

Výstupy našich projektů můžete vidět například zde

Na cestě za dosažením výše uvedeného cíle je od 1.1.2015 i projekt E-MOTION, v němž se věnuji publicitě osobních elektrických transportérů například elektrických jednokolek s gyroskopem.

Tomuto cíli jsem obětoval nejen jistotu zaměstnání v seniorské pozici logistické divize druhé největší korporace Japonska, ale i pohodlí v podobě zaměstnaneckého poměru. Kromě své práce se věnuji své rodině, které se snažím poskytnout vše, včetně své lásky.

Za nejlepší knihy považuji "MALÍŘSKÉ ROZPRAVY MNICHA OKURKY" A "PROROK". Obě totiž nabízejí mezi řádky moudro, které z mnoha jiných titulů dávno vymizelo. Psaní je mou dlouholetou láskou a i když se k české gramatice nechovám vždy správně, věřím, že to čtenářům obsah mých příspěvků vynahradí.

Seznam rubrik