Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jsem v jednom kole

Je to tak. Nový rok sotva začal a já jsem v jednom kole a to nejen z důvodů své práce, ale i práce jiných, kteří tu svou neberou tak vážně. V minulém týdnu jsem narazil na serveru novinky.cz na článek, který mne překvapil nejen svým obsahem, ale i postrádáním soudnosti.

Již samotný název láká lovce negativ - Praktická jednokolka do českých ulic? Zapomeňte. Na jeho přítomnost mne upozornili další jezdci, kteří se po českých chodnících, ulicích, cyklostezkách i lesních cestách prohánění a ví o mé slabině, psaní a skutečnosti že je považuji za potřebu, stejně jako dýchání.

Autor článku, nenechává na elektrických osobních transportérech nitku suchou a po té, co sám, jak píše, realizoval 2 cvičné jízdy v trvání maximálně několika minut.

Z jeho pohledu tento dopravní prostředek nejen, že nemá šanci na budoucnost, ale jeho použití v tuzemsku se rovná sebevraždě a možnosti zmrzačení shodné snad jen s abstinencí, veganstvím, či nekuřáctvím.

Co mi na tom připadlo nejzvláštnější, byla skutečnost, že se jedná o autora, který standardně publikuje, a jeho články jsou čtivé a zaujmou čtenáře. Skutečnost, že jsou jen smyšlené a plné nepravd, však člověk pochopí, až když zná popisované skutečnosti, a to v případě jednokolky AIRWHEEL není tak jednoduché, protože tuzemská distribuce není zatím tak silně rozšířena.

Abych nemluvil jen do větru, jako pan Kynčl, rád bych uvedl několik příkladů:

  • Tento čínský vynález (jednokolka) - Je mi líto, ale autorem je Americký občan, a práva vlastní společnost registrovaná v USA. To že se v Číně vyrábí, na této skutečnosti nic nemění
  • Můžete se díky ní prohánět městem rychlostí přes 20 kilometrů v hodině. - Nemůžete. Maximální rychlost je limitována na 18 km/h a z kopce se brzdí, takže ani tam touto rychlostí nepojedete. Omezení rychlosti je právě z důvodů bezpečnosti a ze stejných důvodů se při dosažení rychlosti 8 km/h přístroj zakloní a začne vydávat zvukové znamení o dosažené rychlosti - pípá.
  • Většina lidí se během několika desítek minut naučí tak maximálně nespadnout. - Během svých jízd mne v průběhu jednoho měsíce oslovilo s dotazem "co je to?" ca 60 lidí. Padesát z nich mělo zájem o testovací jízdu. 10 lidí jelo okamžitě díky vynikající stabilitě, ca 25 jsem po prvotním rozjetí se, pouštěl na samostatnou jízdu po 1 - 2 minutách, Dalších 20 potřebovalo časové období do 15 minut a zbylých pět, včetně mne potřebovalo čas delší. Jen bych rád podotkl, že má maminka, která letos oslaví 65 narozeniny, jela (za pomoci hůlek na Nordic walking) sama již při druhém, ca 10 minutovém pokusu. A ještě něco, všichni zkoušející jezdili na přístroji bez přídavných koleček.
  • Vhodné pro trasy na in-line brusle - AIRWHEEL má kolo velikosti 36,5 cm, model X8 ještě o 4 cm větší. Tato skutečnost umožňuje jízdu nejen na chodnících a to včetně Plzeňských (které jsou skutečně v příšerném stavu), ale i po trávě, kamenech, do i z kopce. Dají se sjet obrubníky (a někteří zkušení jezdci na ně dokáží i vyskočit) a dá se mnohem více. Kdyby autor strávil více času rešerší, než placháním, našel by i na youtube podstatně více než jen jízdu chlapíků v kravatách. Dobrá sbírka tohoto, co je možné na AIRWHEEL dělat, je vytvořena i v tuzemsku, konkrétně pak zde.

Z komentářů pod článkem je dobře vidět, jak ovlivnitelní jsou i sami čtenáři novinek.cz. Automaticky napsané slovo berou za pravdivé a přidávají své "NO TO BY TO VYPADALO" a "TOHLE BY SE NEDALO", nebo "TO STOJÍ ZA PRD" apod.

Na závěr mi to nedá, abych se nevyjádřil k podobnosti s osobním transportérem SEGWAY, který více, či mně úspěšně používají někteří členové městské policie, či organizátoři turistických výletů, či adrenalinových "hřišť" pro dospělé.

Podobnost začíná i končí GYROSKOPEM, který hlídá, aby jezdec nepřepadl dopředu, či dozadu.

Vše ostatní je však jiné. Zatímco SEGWAY zabírá 63 x 63 cm místa a kola jsou vně jezdce, potřebuje největší model AIRWHEEL Q3 v provozním stavu 40 x 42 cm (v klidovém pak 40 x 20 cm) a jezdec má jednokolku pod sebou.

Zatímco SEGWAY v provedení i2 Váží 47,7 kg, váží nejtěžší model AIRWHEEL 14,5 kg.

Zatímco nosnost uvedeného modelu SEGWAY je 118 kg, uveze AIRWHEEL 136 kg.

Protože jsem měl možnost jezdit na obou těchto prostředcích osobní přepravy, považuji SEGWAY a AIRWHEEL za zástupce naprosto odlišných skupin výrobků. SEGWAY je vyrobena pro těžkou službu a to dává svým vzhledem, váhou a provedením jasně najevo. Proto také se cítíte jako jezdec sebejistěji a jezdíte agresivněji. AIRWHEEL je praktickým doplňkem, který umožní právě zefektivnění pohybu ve městech  mimo ně, a umožňuje skvělou manévrovatelnost i v prostorech plných lidí. Když jej použít nemohu, přenesu ho snadno v jedné ruce, což s SEGWAY za částku převyšující 200.000,-Kč udělám jen těžko. Jako poslední ve srovnání doporučuji popřemýšlet, případně vyzkoušet, jak dostat jeden, nebo druhý přístroj do cíle v případě, kdy Vám dojde baterie. Rád bych také podotkl, že ani SEGWAY není dopravní prostředek bez rizika, jak ukazuje i tento sestřih z roku 2013.

Rád bych doporučil všem, kdo chtějí vědět, co říkají předtím, než to vyřknou, aby si nejdříve zkusili AIRWHEEL použít sami (a to bez postranních balančních koleček, které měl autor původního článku). Jsem si jist, že si pak udělají obrázek vlastní a ne jen ten, který za ně černou křídou na bílou zeď namaloval někdo jiný.

Všechny fotografie použité v článku jsem pořídil osobně a na snímcích je přístroj AIRWHEEL Q3, s 260 WH baterií umožňující dojezd až 45 km.

Závěr dnešního článku, však neudělám já sám, ale člověk, jenž AIRWHEEL vlastní o něco déle než já. Dost dlouho na to aby ujel celkem přes 400 km. Zde výtah z e-mailu, který mi přišel.

Zdravím Vás,

 Omlouvám se, že obtěžuji, četl jsem negativní článek na Novinky.cz o Airwheelu…..bohužel nejsem registrovaný, takže jsem nemohl přidat příspěvek. S Vámi souhlasím na 100%...jezdím na něm od října, najeto mám cca 400 km na X8

Taktéž jsem natočil krátká videa, kde je vidět, že pán, co to psal, tomu vůbec nerozumí, já se to naučil sám bez cizí pomoci, koleček, popruhu a to za cca 12 min. Po hodince jsem ujel na jeden zátah 2 km, dnes jezdím jen s rukama v kapse bez jediného problému.

Tečku na konci přeci jen udělám já sám a to poznámkou. Pípavý zvuk na videu, je zvuková signalizace při překročení 10 km/h. Dodávám to jen proto, aby čtenáři a diváci pochopili, jak rychle autor dopisu v jednotlivých terénech jezdí.

Autor: Michael Rada | středa 4.2.2015 7:00 | karma článku: 10,94 | přečteno: 736x
  • Další články autora

Michael Rada

ZAKLADATEL ROKU 2017 - postoupil jsem do finále

Dne 4.8.2017 se objevila v mé e-mailové schránce zpráva o mé nominaci do finále soutěže o titul FOUNDER OF THE YEAR CZECH REPUBLIC. Titul vyhlašuje v rámci CENTRAL EUROPEAN STARTUP AWARDS.

5.8.2017 v 11:11 | Karma: 5,99 | Přečteno: 332x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Michael Rada

Seriál skončil

Je mnoho těch, pro které televizní seriál znamená příjemnou realitu nepříjemných dní mezi lidmi. S jeho hrdiny žijí, pláčí, smějí se i komunikují a jediné na co se těší, je další díl, a aby to těšení vydrželi,

7.7.2017 v 10:10 | Karma: 7,71 | Přečteno: 261x | Diskuse| Ekonomika

Michael Rada

WASTELESS FUTURE

I am so happy to share with you that the president of global waste association ISWA has presented in his blog my point of view on the life in wasteless world.

14.4.2017 v 14:14 | Karma: 0 | Přečteno: 207x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Michael Rada

KDE JE BLOG?

Po blokaci ze strany provozovatele serveru iDNES byl denní blog přesunut na novou adresu, kde bude každý pracovní den publikován nový příspěvěk. http://industrial-upcycling.cz/index.php/blog/

13.2.2017 v 14:29 | Karma: 3,86 | Přečteno: 105x | Diskuse| Osobní

Michael Rada

Zombie blog

Dne 16.9.2016 jsem publikoval poslední příspěvek do blogů iDNES, kam jsem přispíval každý den od 16.9.2014. Důvodem bylo zasahování redakce a záměrné snižování čtennosti u článků, které kolidovaly s činy a slovy majitele iDnes.

28.11.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 86x | Diskuse| Hyde park
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Rusové ostřelovali Charkov, střely zasáhly obytné domy a zranily šest lidí

24. dubna 2024  8:33,  aktualizováno  9:08

Sledujeme online Rusko útočilo střelami S-300 na Charkov. Poničené jsou čtyři obytné budovy, oznámil starosta...

Policie zadržela mladíka, který v tachovské škole vyhrožoval nožem

23. dubna 2024  15:03,  aktualizováno  24.4 7:53

Policisté zadrželi ve škole v Tachově mladíka, který nožem vyhrožoval zabitím. Při incidentu se...

V březnu by ze Sněmovny vypadla TOP 09. Vyhrává ANO, posilují malé strany

24. dubna 2024  6:22,  aktualizováno  6:32

Podle nejnovějšího volebního modelu Median by se v březnu do Sněmovny dostalo pět stran a hnutí. V...

Balík pomoci pro Ukrajinu či Izrael schválil Senát USA. Zbývá už jen Bidenův podpis

24. dubna 2024  6:24

Americký Senát schválil balík s pomocí pro Ukrajinu, Izrael či Tchaj-wan v hodnotě 95 miliard...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 734
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 413x
Jmenuji se Michael Rada a jsem otcem projektu Mezinárodního Obchodního Centra Udržitelného Rozvoje (IBCSD LAB s.r.o.), které jsem založil s cílem VYTVOŘENÍ SVĚTA BEZ ODPADŮ A PLÝTVÁNÍ ve všech jejich podobách.

Výstupy našich projektů můžete vidět například zde

Na cestě za dosažením výše uvedeného cíle je od 1.1.2015 i projekt E-MOTION, v němž se věnuji publicitě osobních elektrických transportérů například elektrických jednokolek s gyroskopem.

Tomuto cíli jsem obětoval nejen jistotu zaměstnání v seniorské pozici logistické divize druhé největší korporace Japonska, ale i pohodlí v podobě zaměstnaneckého poměru. Kromě své práce se věnuji své rodině, které se snažím poskytnout vše, včetně své lásky.

Za nejlepší knihy považuji "MALÍŘSKÉ ROZPRAVY MNICHA OKURKY" A "PROROK". Obě totiž nabízejí mezi řádky moudro, které z mnoha jiných titulů dávno vymizelo. Psaní je mou dlouholetou láskou a i když se k české gramatice nechovám vždy správně, věřím, že to čtenářům obsah mých příspěvků vynahradí.

Seznam rubrik