Na cestách necestách - Desatero Elektrické Jednokolky
Protože tento způsob považuji za natolik přínosný, dovolím si na otázky odpovědět dalším článkem a přidám linky pro upřesnění.
Začněme však od nejfrekventovanějšího dotazu:
1) Jak se na tom udržíte?
Osobní transportéry AIRWHEEL jsou vybaveny gyroskopem, stejně jako např. známá, ale drahá vozítka SEGWAY. Toto zařízení balancuje přístroj ve směru dopředu a dozadu. I přes přítomnost gyroskopu je však nutnost udržovat rovnováhu ve směru do boku. Bez ní by se člověk i přístroj převážil do strany, stejně jako například kolo.
2) Jsou třeba chrániče?
Chrániče jsou vždy dobrým řešením, ale na rozdíl od např. skateboardu, či bruslí, doporučuji přidat ochranu kotníků a lýtek. Jako ideální doporučuji např. kolenní chrániče používané na volejbal, jen posunuté na oblast kotníků. Když se jezdit naučíte, což může být otázkou minut, hodin, či dní, lze jezdit i bez nich.
Jen pro zajímavost bych rád řekl, že se mi nepodařilo na AIRWHEEL spadnout jak se říká "na čumák", či "na zadek" a ze všech lidí, kteří jej testovali (ca 11 lidí) se jen jednomu podařilo spadnout na zadní část těla. Důvodem byla pravděpodobně skutečnost, že si první jízdu chtěl otestovat na lesní cestě a to není skutečně ideální prostředí pro první tréning.
3) Potřebuji k učení trenéra?
Trenér není třeba, je však výhodou. Já jsem se učil sám. Co však doporučuji je neučit se v uzavřeném prostoru. Je třeba míti možnost se rozjet, pak se totiž stabilita a jistota získává mnohem rychleji. Je to shodné jako na kole, kde stát na místě bývá jednou z velmi obtížných disciplín.
4) Existují nějaké "cvičení pomůcky"?
Ano, existují jak malá opěrná kolečka pod stupačky, tak například pás, pro držení. Pro cvičení je však optimální trénovat například u zábradlí, vše však závisí na schopnosti jednotlivce udržovat rovnováhu.
5) Je nějaké tajné doporučení?
Z mé strany je to doporučení jediné, které jsem neobjevil v žádném z návodů. Je nutné hledět dopředu, ne pod sebe, stejně jako na kole. Mozek se tím pádem přestane zabývat nemožností "letu čmeláka" s ohledem na poměr křídel a těla.
6) Lze AIRWHEEL zakoupit v ČR?
Ano, stejně jako v jiných částech světa, i v ČR existuje oficiální dovozce. Jeho stránky najdete na www.freewheel.com. V západních Čechách, pak lze exkluzivně zakoupit v Plzni, kde prodej zastupuje společnosti IBCSD LAB s.r.o.. E-shop této společnosti lze najít na stránkách airwheel.primaeshop.cz.
7) Jak daleko dojede?
Je to s podivem, ale i na nejmenším modelu lze dojet 7 kilometrů a více. Na modelu s velkým akumulátorem, pak vzdálenost může dosáhnout i 45 km. Dojezdová vzdálenost přímo závisí na terénu. Při jízdě do kopce se akumulátor vybíjí rychleji, při jízdě z kopce se naopak akumulátor dobíjí při brždění. Přístroj podporuje tzv. REKUPERACI, tedy dobíjení jízdou (brzděním), může se Vám tak stát, že odjedete s polovičně nabitou baterií, a vrátíte se s baterií dobitou na plný výkon. Dobíjet se dá i za jízdy po rovině, kdy však musíte akcelerovat, aby jste brzdili, a není to příliš efektivní.
8) Jak rychle jede?
Maximální udávaná rychlost je 18 km/h. Je třeba si uvědomit, že průměrná rychlost chůze dospělého člověka, je 5 km/h. Má maximální dosažená rychlost byla 16,2 km/h a v průměru jezdím mezi 12 a 13 km/h. Z důvodu bezpečnosti se při 10 km/h AIRWHEEL celý lehce zakloní a při 18 km/h náklon činí 10%, což je skutečně hodně. Protože se Vám hůře stojí, začnete brzdit a to je účel. Rychlost od 10 km/h je zároveň doprovázená zvukovým signálem, pípáním, které se s rychlostí zvyšuje.
9) Existují alternativy?
Ano, existuje řada kopií. AIRWHEEEL byl vyvinut a představen na konci roku 2013 v USA. Společnost, která ho vyvinula, přesunula poměrně rychle výrobu do Číny a tamní výrobce, který vyrábí AIRWHEEL i dnes, po necelém roce odkoupil duševní vlastnictví a od poloviny roku, je výhradním vlastníkem a výrobcem.
Tento výrobce pokrývá svými výrobky většinu světových trhů a na každém z nich uděluje výhradní práva jedinému distributorovi.
U kopií výrobků AIRWHEEL patří k nejproblematičtějším nedostatečná funkce gyroskopu, nekvalitní baterie a nabíječka s možností zkratu a požáru a chybějící servis. Výrobky jsou často o něco levnější, ale rizika spojená s nižší cenou, tento rozdíl nenahradí.
10) Mohu si před koupí AIRHWEEL někde vyzkoušet?
Ano. Přijeďte do Plzně a rád Vás nechám projet. POZOR. Nutné je ohlášení dopředu.
Rád uvidím nejen další zájemce o to jak aktivně chránit životní prostředí, ale i čtenáře a čtenářky svého blogu.
Na závěr bych chtěl pro čtenáře a čtenářky zdokumentovat, prostřednictvím online videí uživatelů, že AIRWHEEL je skutečně seriózní dopravní prostředek.
Michael Rada
ZAKLADATEL ROKU 2017 - postoupil jsem do finále
Dne 4.8.2017 se objevila v mé e-mailové schránce zpráva o mé nominaci do finále soutěže o titul FOUNDER OF THE YEAR CZECH REPUBLIC. Titul vyhlašuje v rámci CENTRAL EUROPEAN STARTUP AWARDS.
Michael Rada
Seriál skončil
Je mnoho těch, pro které televizní seriál znamená příjemnou realitu nepříjemných dní mezi lidmi. S jeho hrdiny žijí, pláčí, smějí se i komunikují a jediné na co se těší, je další díl, a aby to těšení vydrželi,
Michael Rada
WASTELESS FUTURE
I am so happy to share with you that the president of global waste association ISWA has presented in his blog my point of view on the life in wasteless world.
Michael Rada
KDE JE BLOG?
Po blokaci ze strany provozovatele serveru iDNES byl denní blog přesunut na novou adresu, kde bude každý pracovní den publikován nový příspěvěk. http://industrial-upcycling.cz/index.php/blog/
Michael Rada
Zombie blog
Dne 16.9.2016 jsem publikoval poslední příspěvek do blogů iDNES, kam jsem přispíval každý den od 16.9.2014. Důvodem bylo zasahování redakce a záměrné snižování čtennosti u článků, které kolidovaly s činy a slovy majitele iDnes.
Michael Rada
Poslední Přísvěvek iDNES
Vážení čtenáři mého blogu, od 16.9.2014, tedy po dobu přesně dvou let, jste mohli každý den sledovat mé myšlenkové procesy, mou práci, projekty a názory. Po úvodní době svobodného psaní, se čím dál silněji v periodiku ministra
Michael Rada
Countdown. Jedna.
Při odpočítáníní je jednička vždy nejdelší, ještě totiž může znamenat přerušení, nebo bude znamenat, že to na co čeká tolik lidí, se skutečně za jediný okamamžik stane skutečností a svět, pravděpodobně už nikdy nebude stejný.
Michael Rada
Countdown. Dva.
Včera jsem zvěřejnil nejčtenější článek za dvouletou existenci mého blogu. Zajímavé je, že vyšel již 1.11.2014, tedy v začátcích mého blogu a myslím, že i obrovská dosažená čtennost a bohatá diskuze vedli k rozhodnutí psát denně.
Michael Rada
Countdown. Tři.
Tímto článkem byl zahájen countdown, či-li opdočítávání. Zatímco ten u první rakety s lidskou posádkou sledovali a poslouchali všichni s přístupem k mediu, které je vysílalo, dnešní se ani nesledují. Jsou nudné. Sledují se chyby.
Michael Rada
Čistá mobilita znovu na scéně. Naposledy na idnes
Tak jako každé pondělí, ani dnes se nevyhneme tématu čisté mobility. Opět, jak je u mne zvykem, se podíváme na další aspekty s ní spojené a to aspekty, které často nejsou zcela zřejmé, jsou však bez diskuze důležité.
Michael Rada
Návaznosti
Zapoměli jsme, že jsme. Vzpomínáme jen na Já. Kolem to žije a my mluvíme o smrti. Kolem vše umírá a my básníme o životě. Hnus se mění dle nálady a kolem paátníků včerejška, budujeme slavobrány zítřka, který již, nenastane.
Michael Rada
Maiku - Haiku
To, že slovo vázené může být nebezpečnější než zbraně, prokázali mnozí a to nejen v tuzemsku, ale i zahraničí. Někdy se však stanou obětí nehody cenzora, jenž při přemýšlení nad jejich skutečným obsahem, vypíchl si oko o násadku
Michael Rada
Přicházím
Je to přesně týden, kdy na stránkách mého blogu vyšel příspěvek s názvem, Odcházím. Je tedy dobře si položit otázku, proč jen o sedm dní později zavane vítr v protisměru, a já nejednou ohlašuji pravý opak. Že by politický vítr?
Michael Rada
Zpátky z Marsu, jdeme volit
Zatímco se v tuzemsku dohadujeme, proč z Plzně do Prahy musíme jet i čtyři hodiny, když ministr Ťok slíbil, že práce půjdou lépe a rychleji, skončila na Havaji minulý víkend úspěšně roční expedice na Mars. Že jste o ní neslyšeli?
Michael Rada
Týden bez odpadu již dva dny běží
DOufám, že jste si po prázdninových příspěvcích uvědomili, že první zářijový týden probíhá celosvětově ZERO WASTE WEEK, tentokrát zaměřený na plýtvání jídlem. Přes celé prázdniny, jsem Vám každou středu předkládal příklady
Michael Rada
Kino
Hezky s posaďte, otevřete si sáček houbových chipsů, nejlépe z mochomůrky tigrované, či jiné dobře vysušené dobrůtky a podívejte se na budoucnost, které se pravděpodobně nedožijete. Není nad krásný svět, tak proč se dělit.
Michael Rada
Čistá mobilita bez cenzury
Psát bez rizika možné cenzury je osvobozující. Tu vlastní jsem odboural již 18.11.1989 a proto jsem rád, že nyní mi umožnil nucený přesun mého blogu do sféry soukromé, eliminovat i cenzuru demorkatickou, určovanou vlastníkem.
Michael Rada
Jen šálek čaje s panem Nietschem, Chan Šanem a Lao´Ce
Mé ruce jemné okvetních lístků, tolik žádané jsou a přitom skrývají tajemství minulosti. Puchýře a mozoly a jejich bratři v krvy umytí, umíněně byjící do režného pytle plného písku, pro nic, pro život, pro vzdech a slzu na soli.
Michael Rada
pohled
Ranní projížďka probouzejícím se lesem. Tichá, nehlučná, fascinující kaleidoskop obrazů, zvuků, pocitů a pak najednou zastaví Vás trilkování probuzených písklat volajících na snídani. A pak vrátíte se zpět a namísto života...
Michael Rada
Odcházím
Vážení čtenáři, jak jsem indikoval již v několika předchozích článcích, rozhodl jsem se "dobrovolně" opustit blogovací platformu iDNES, která mi jako odměnu za každodenní blog a 278.000 přečtení nadělila blokaci příspěvků
předchozí | 1 2 3 4 5 6 7 ... | další |
- Počet článků 734
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 413x
Výstupy našich projektů můžete vidět například zde
Na cestě za dosažením výše uvedeného cíle je od 1.1.2015 i projekt E-MOTION, v němž se věnuji publicitě osobních elektrických transportérů například elektrických jednokolek s gyroskopem.
Tomuto cíli jsem obětoval nejen jistotu zaměstnání v seniorské pozici logistické divize druhé největší korporace Japonska, ale i pohodlí v podobě zaměstnaneckého poměru. Kromě své práce se věnuji své rodině, které se snažím poskytnout vše, včetně své lásky.
Za nejlepší knihy považuji "MALÍŘSKÉ ROZPRAVY MNICHA OKURKY" A "PROROK". Obě totiž nabízejí mezi řádky moudro, které z mnoha jiných titulů dávno vymizelo. Psaní je mou dlouholetou láskou a i když se k české gramatice nechovám vždy správně, věřím, že to čtenářům obsah mých příspěvků vynahradí.