Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čistá mobilita znovu na scéně. Naposledy na idnes

12. 09. 2016 7:00:07
Tak jako každé pondělí, ani dnes se nevyhneme tématu čisté mobility. Opět, jak je u mne zvykem, se podíváme na další aspekty s ní spojené a to aspekty, které často nejsou zcela zřejmé, jsou však bez diskuze důležité.

Věděli jste například, že Čínská vláda se vážně rozhoduje o zavření až 95% firem vyvíjejících elektrická auta. Často se jedná o startupy, které začaly a realizují projekty se silnou finanční podporou státu.

Jen pro zajímavost, je to ta samá vláda, kterou tak vítáme v tuzemsku, jako zachránce našich ekonomických hodnot. JE to ta, co si najímá tuzemské existenční odborníky na slovo vzaté, aby jim dala peníze na bezhlavé rozhazování a řízení businessu, na který je však hlava potřeba.

Je to vláda, která se ani zdaleka v jiném kapitalismu nevzdává síly své moci spojen se 100% řízením všeho a všech. Podnikáte? NO a co, my Vás zavřeme. Stejně jde i druhý spojenec EU pan Erdogan, kterému nic cizí, není cizí, a proto zabavuje, likviduje, zavírá a k tomu všemu ještě dává podmínky dalším státům spolku, do kterého by tak chtěl patřit, aby ho mohl také vést.

Jsou státy, kde s nečistou mobilitou, resp. se lží s ní spojenou dělají krátký proces. Prostě ji sešrotují a je to. Je tak zajímavé pozorovat a porovnávat postup vedoucí k trestu za lež a záměrné ničení životního prostředí mezi USA a Evropou, nebo ještě lépe Českou republikou.

Zatímco v USA zvažuji o šrotaci všech aut, které koncern VW pod falešnou záminkou ekologie nechal prodávat americkým zákazníkům a náklady a ztráty s ní spojené nechá uhradit koncern VW, tak v Čechách se nejen nechávají vozidla vesele provozovat dál, ale ještě VW žádá, aby si náklad na úpravy a následně i zvýšené náklady na provoz, hradili řidiči sami. Je to prostě krása.

V loňském roce, resp. loňské vánoce, byly největším prodejním trhákem tzv. HOVERBOARDY, které v Čechách nesou různě bizarní názvy jako např. kolonožky apod. I přesto, že jsem měl povědomí o objemech prodeje v zahraničí, jedná se o typ výrobku, který jsem se rozhodl neprodávat. Důvod?

Jsou to nebezpečné hračky!

Zde je na místěi malé vysvětlení. Za nebezpečné nepovažuji ani tak skutečnost, že již po chybě v napájení a nekvalitně vyrobených bateriích, shořelo ve světě několik domů a bytů, či že na tomto typu přístroje byly zaznamenány již 2 smrtelné úrazy (1x UK, a 1x USA), což jsou důvody proč je dovoz, prodej a provoz v několika zemích nelegální, já za skutečné nebezpečí považuji něco zcela jiného.

Nebezpečí je totiž v psychologii a přístupu našeho mozku a tím i nás samotných, k přístroji samotnému a jízdě na něm. Lidský mozek totiž díky vnímání oči, vidí před sebou poměrně bezpečný přístroj, či stroj. Oči vidí dvě kola, desku a dostatečně velkou plochu, na kterou je možné si bezpečně stoupnout.

Což často člověk učiní a je následně překvapen rychlostí, s jakou se ocitne na zemi

Druhé nebezpečí je v přecenění možností stroje. Relativně malá kola (a to včetně těch u největších OFF-ROAD modelů) nezvládnou překážky přejíždět plynule a z toho vyplývají další pády.

Dva integrované gyroskopy, často nevalné kvality, pak způsobují další problémy, protože jejich citlivost je skutečně vysoká a jet například dlouho přímo rovně na lehce nerovném povrchu, není vůbec tak snadné, jak by se mohlo zdát.

Když jsem zakládal E-MOTION jako prostředek podpory čisté mobility, dal jsem si za úkol nepustit na trh žádný výrobek, který bych já, případně další jezdci osobně neodzkoušeli, a který by byl nebezpečný. Proto HOVERBOARDy na našich stránkách nenaleznete, i když kanceláří a testy prošly.

V první zářijové sobotě jsme v rámci akce STREET FOOD FESTIVAL měli možnost vyzkoušet si před reálným otevřením, zájem návštěvníků o výuku jízdy v připravované ŠKOLE STABILITY A ČISTÉ MOBILITY. Mohu s radostí prohlásit, že takto náročnou sobotu, jsem ani já, ani další 3 vyučující, dlouho nezažili. Za ca 8 hodin času našima rukama prošlo několik set lidí všech věkových kategorií a jízdu na dvoukolém transportéru typu SEGWAY si jako jeden z prvních vyzkoušel jízdu obyvatel blízkého domu seniorů a jak sám říkal, bylo to úžasné, připadal si zase mladý a zdravý.

Kromě elektrických transportérů, však na návštěvníky čekali i kola, koloběžky, skateboardy a další prostředky, a jen se potvrdilo, že limity jsou jen v jezdcích, ne technice.

Zažili jsme krásný den a z komentářů návštěvníků věřím, že jej zažili i oni, dovolím si nasdílet, s dovolením všech zachycených jezdců, několik fotografií v galerii níže. Omluvte prosím sníženou kvalitu obrazu, ale ono učit a fotit zároveň, skutečně není nejjednodušší

Věřím, že 22.9.2016 budou mít stejné pocity i účastníci akce s názvem Slušně bez aut, která se bude konat na Praze 4, konkrétně na adrese Vltavanů 229, kam bylo E-MOTION pozváno.

A na závěr ještě maličkost, a to jak se s jedním z aspektů nebezpečnosti vypořádali v Německu. Bohužel. hlavní rizika zůstala nedotčena.

Tečku za dnešním příspěvkem bude činit oznámení. E-MOTION na blogu iDNES definitivně končí, ale nemusíte se bát, že o další zajímavosti přijdete úplně. Budu psát dál, jen se přesouvám na místo, kde cenzura v podobě zákazů publikace, není-li článek poplatný majiteli a sponzorům, není přítomna. Link na nové rozhraní, je skryt pod tímto textem.

Autor: Michael Rada | pondělí 12.9.2016 7:00 | karma článku: 0.00 | přečteno: 21x

Další články blogera

Michael Rada

WASTELESS FUTURE

I am so happy to share with you that the president of global waste association ISWA has presented in his blog my point of view on the life in wasteless world.

14.4.2017 v 14:14 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 16 | Diskuse

Michael Rada

KDE JE BLOG?

Po blokaci ze strany provozovatele serveru iDNES byl denní blog přesunut na novou adresu, kde bude každý pracovní den publikován nový příspěvěk. http://industrial-upcycling.cz/index.php/blog/

13.2.2017 v 14:29 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 26 | Diskuse

Michael Rada

Zombie blog

Dne 16.9.2016 jsem publikoval poslední příspěvek do blogů iDNES, kam jsem přispíval každý den od 16.9.2014. Důvodem bylo zasahování redakce a záměrné snižování čtennosti u článků, které kolidovaly s činy a slovy majitele iDnes.

28.11.2016 v 7:00 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 40 | Diskuse

Michael Rada

Poslední Přísvěvek iDNES

Vážení čtenáři mého blogu, od 16.9.2014, tedy po dobu přesně dvou let, jste mohli každý den sledovat mé myšlenkové procesy, mou práci, projekty a názory. Po úvodní době svobodného psaní, se čím dál silněji v periodiku ministra

16.9.2016 v 7:00 | Karma článku: 13.12 | Přečteno: 120 | Diskuse

Další články z rubriky Životní prostředí a ekologie

Eva Hauserová

O stromech trochu příliš populárně

Kniha Petera Wohllebena Tajný život stromů je prý světovým bestsellerem. Pro mě bylo poněkud těžké se do ní začíst, a to pro její pouťově-vyvolavačský tón. Přitom její obsah vůbec není špatný!

23.6.2017 v 8:49 | Karma článku: 6.94 | Přečteno: 182 | Diskuse

Eva Hauserová

EKO a EZO

Pozoruju, že často bývají sdružovány a spojovány činnosti a záležitosti orientované ekologicky a „ezotericky“. To dávám do uvozovek, protože definice ezoterična může být různá. Každopádně: proč se to vůbec děje?

22.6.2017 v 8:17 | Karma článku: 6.68 | Přečteno: 202 | Diskuse

Jan Ferenc

Voda je jen pro někoho

Tancem zhruba ve stovce měst se budou lidé snažit upozornit na nedostatek vody. Nedostatek nikoliv u nás, ale v řadě míst především tzv. třetího světa, kde kvůli němu denně umírají lidé včetně dětí.

21.6.2017 v 16:34 | Karma článku: 8.81 | Přečteno: 393 | Diskuse

Nikola Ptáčková

Rychlá dráha nebude rychle

Tak nám začala oprava Negrelliho viaduktu, paní Müllerová... Jeden by řekl zaplaťbůh, vzhledem k tomu, že viadukt byl uveden do provozu již v roce 1850, ale nešť.

17.6.2017 v 9:31 | Karma článku: 10.57 | Přečteno: 287 | Diskuse

Lucie Hlavinková

Ať žiješ v zajímavých časech!

Existuje prý čínské přísloví, nejhorší kletba, kterou můžete uvrhnout na svoje nepřátele: „Ať žiješ v zajímavých časech!“

15.6.2017 v 14:42 | Karma článku: 14.85 | Přečteno: 524 | Diskuse
Počet článků 732 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 389

Jmenuji se Michael Rada a jsem otcem projektu Mezinárodního Obchodního Centra Udržitelného Rozvoje (IBCSD LAB s.r.o.), které jsem založil s cílem VYTVOŘENÍ SVĚTA BEZ ODPADŮ A PLÝTVÁNÍ ve všech jejich podobách.

Výstupy našich projektů můžete vidět například zde

Na cestě za dosažením výše uvedeného cíle je od 1.1.2015 i projekt E-MOTION, v němž se věnuji publicitě osobních elektrických transportérů například elektrických jednokolek s gyroskopem.

Tomuto cíli jsem obětoval nejen jistotu zaměstnání v seniorské pozici logistické divize druhé největší korporace Japonska, ale i pohodlí v podobě zaměstnaneckého poměru. Kromě své práce se věnuji své rodině, které se snažím poskytnout vše, včetně své lásky.

Za nejlepší knihy považuji "MALÍŘSKÉ ROZPRAVY MNICHA OKURKY" A "PROROK". Obě totiž nabízejí mezi řádky moudro, které z mnoha jiných titulů dávno vymizelo. Psaní je mou dlouholetou láskou a i když se k české gramatice nechovám vždy správně, věřím, že to čtenářům obsah mých příspěvků vynahradí.



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.