E-motion v soukromí 2 - se světovým rychlostním rekordem
E-MOTION značí elektrickou osobní mobilitu, ale i emoce. Při jízdě na elektrické jednokolce zažívám obojí a to ve velké míře. Ovšem stejně jako ostatní odvětví, se vyvíjí i E-MOTION a směry jsou v tomto případě různé.
Co byste říkali například na to, kdyby Vám Vaše město platilo za každý kilometr ujetý na kole, či například elektrické jednokolce při cestě do a ze zaměstnání. Nejezdilo by pak lidí více? Nebylo by pak na ulicích méně vozů vyznačujících se jedním jediným pasažérem sedícím za volantem? Nedalo by se pak lépe v ulicích dýchat? Nebylo by možné místo aut, zasadit u krajnic opět stromy a dát pod ně venkovní posezení?
Bylo, a v Italském Miláně se o to všechno snaží a proto se radní rozhodli, že lidem, kteří se rozhodnou do práce dojíždět na kole, namísto autem, budou za každý ujetý kilometr platit.
Někteří si možná řeknou, co z toho, budu se šinout na kole, zpocený jak myš jenom proto, aby mohl někdo jiný dýchat? To zní ale blbě, že. Ale co když je to proto, abyste mohli dýchat Vy a Vaše děti? Já na elektrické jednokolce jezdím na jednání a již rok a přesto, že mi pracuje vnitřní svalstvo, zpocený nejsem, a i to je jedna z výhod, proč jsem se pro tento dopravní prostředek nadchl.
Ale s tou rychlostí na tom může něco být. Rychlost chůze se průměrně počítá 5 km/h, u jízdy na kole to může být 15-20 km/h což je stejně jako u elektrických jednokolek. No, ale nemyslete si, že by to nešlo jinak, ale šlo, a jak může vypadat rychlostní rekord při jízdě na elektrickém skateboardu se můžete podívat sami.
Jen pro zajímavost bych rád dodal, že jezdcem je čecho-kanaďan a skateboard modifikovali ve Slovinsku, kde byl také původní rekord pokořen. Pro ty kdo nedokoukali do konce, dosažená oficiálně naměřená rychlost byla 95,83 km/h - takže může i na českou dálnici.
Když se však zamyslíte nad tím, kdo bude všechny ty elektrické dopravní transportéry živit, řeknete si - a nebylo by levnější je šatit? Nebylo. I když se výrazně rozšíří, stále zatíží energetickou rozvodnou soustavu minimálně a co je důležité, většina spotřeby bude v noci, tedy v době, kdy obecně mají elektrárny problém s odběrem a musí řešit výkyvy.
Možností je však více, co byste třeba řekli na nabíjecí akumulátory z použitých akumulátorů. Přesně s tím přichází ve svém novém projektu společnost ENERGIZER. Myšlenka to sice není nová, ale díky své globální síti a objemům, by mohla být skutečnou pomocí, na rozdíl od jednorázových výkřiků z Japonska, či USA
No a co takhle nabíjet ze solárních kolektorů. Že už nemáme žádná pole a louky, kam je umístit? Nevadí, před více než 10 lety jsem poukázal v jednom ze svých článků na možnost umístění solárních kolektorů na nevyužívané vodní plochy. Tenkrát se mi odborníci na solární energii, včetně těch z ČEZu smáli, dnes nejen Japonsko, ale i například Velká Británie, buduje největší solární elektrárny právě na nevyužívaných vodních plochách, resp. na vodních plochách, které fungují například jako rezervoáry pitné vody, protože umístění elektrárny kvalitu vody nezhorší a naopak dopomáhá často k ochraně této plochy.
A připadá-li Vám to ujeté a moc vzdálené městskému člověku, proč by tedy nemohli auta a ostatní zástupce E-MOTION dobíjet parkovací domy, kde budou zaparkována a to nejlépe bezdrátově. Jak by to mohlo vypadat se podívejte tady.
A nad nimi, by se mohly, bude-li se jednat o vhodnou lokalitu, vznášet ještě větrné elektrárny, resp. turbíny určené pro výrobu elektrické energie v obtížně přístupných místech.
Abyste si však nemysleli, že elektromobiita jsou jen samé výhody, není to tak, protože všechny mince mají dvě strany. Jednou z nevýhod je například vyšší váha elektromobilu oproti standardním osobním vozům. Tato totiž například znemožňuje přejetí slavného mostu BROOKLYN BRIDGE, protože je vůz TESLA X prostě těžší než udávaný limit.
Na závěr si dovolím tři otázky. Odpovědi na ně najdete pod článkem:
- Kdy se předpokládá, že dosáhne celosvětový prodej elektrovozů 35% celkových prodejů?
- Kdy si myslíte, že byl uveden do provozu první komerční automobil se solárními kolektory sloužícími k jeho dobíjení?
- Proč fosilní elektřina pro elektromobily, není nesmysl?
A v závěru úplném jen ukázka jak si elektromobilitu a jení dotační podporu vydefinovalo ministerstvo průmyslu.
Podporovanými aktivitami jsou:
a) Elektromobilita (zavádění inovativních technologií v oblasti nízkouhlíkové dopravy - elektromobilita silničních vozidel) ? pořízení elektromobilů (3) ? pořízení dobíjecích (neveřejných) stanic pro elektromobily v rámci podnikatelského areálu pro vlastní potřebu
upřesnění pod čarou
(3) podporované obchodní třídy vozidel dle SDA (Svaz Dovozců Automobilů) jsou: mini, malé, nižší střední, střední, MPV
To že existuje osobní elektromobiita, průmyslová, či dokonce nákladní, ještě na Ministerstvo nedorazilo. Předěláte-li si svého Hummera na hybrida, dostanete dotace, když místo auta začnete užívat elektrickou jednokolku dostanete .....
Těším se na další setkání s Vámi nad tématem E-MOTION
A zde jsou slíbené odpovědi
A na závěr video
Michael Rada
ZAKLADATEL ROKU 2017 - postoupil jsem do finále
Dne 4.8.2017 se objevila v mé e-mailové schránce zpráva o mé nominaci do finále soutěže o titul FOUNDER OF THE YEAR CZECH REPUBLIC. Titul vyhlašuje v rámci CENTRAL EUROPEAN STARTUP AWARDS.
Michael Rada
Seriál skončil
Je mnoho těch, pro které televizní seriál znamená příjemnou realitu nepříjemných dní mezi lidmi. S jeho hrdiny žijí, pláčí, smějí se i komunikují a jediné na co se těší, je další díl, a aby to těšení vydrželi,
Michael Rada
WASTELESS FUTURE
I am so happy to share with you that the president of global waste association ISWA has presented in his blog my point of view on the life in wasteless world.
Michael Rada
KDE JE BLOG?
Po blokaci ze strany provozovatele serveru iDNES byl denní blog přesunut na novou adresu, kde bude každý pracovní den publikován nový příspěvěk. http://industrial-upcycling.cz/index.php/blog/
Michael Rada
Zombie blog
Dne 16.9.2016 jsem publikoval poslední příspěvek do blogů iDNES, kam jsem přispíval každý den od 16.9.2014. Důvodem bylo zasahování redakce a záměrné snižování čtennosti u článků, které kolidovaly s činy a slovy majitele iDnes.
Michael Rada
Poslední Přísvěvek iDNES
Vážení čtenáři mého blogu, od 16.9.2014, tedy po dobu přesně dvou let, jste mohli každý den sledovat mé myšlenkové procesy, mou práci, projekty a názory. Po úvodní době svobodného psaní, se čím dál silněji v periodiku ministra
Michael Rada
Countdown. Jedna.
Při odpočítáníní je jednička vždy nejdelší, ještě totiž může znamenat přerušení, nebo bude znamenat, že to na co čeká tolik lidí, se skutečně za jediný okamamžik stane skutečností a svět, pravděpodobně už nikdy nebude stejný.
Michael Rada
Countdown. Dva.
Včera jsem zvěřejnil nejčtenější článek za dvouletou existenci mého blogu. Zajímavé je, že vyšel již 1.11.2014, tedy v začátcích mého blogu a myslím, že i obrovská dosažená čtennost a bohatá diskuze vedli k rozhodnutí psát denně.
Michael Rada
Countdown. Tři.
Tímto článkem byl zahájen countdown, či-li opdočítávání. Zatímco ten u první rakety s lidskou posádkou sledovali a poslouchali všichni s přístupem k mediu, které je vysílalo, dnešní se ani nesledují. Jsou nudné. Sledují se chyby.
Michael Rada
Čistá mobilita znovu na scéně. Naposledy na idnes
Tak jako každé pondělí, ani dnes se nevyhneme tématu čisté mobility. Opět, jak je u mne zvykem, se podíváme na další aspekty s ní spojené a to aspekty, které často nejsou zcela zřejmé, jsou však bez diskuze důležité.
Michael Rada
Návaznosti
Zapoměli jsme, že jsme. Vzpomínáme jen na Já. Kolem to žije a my mluvíme o smrti. Kolem vše umírá a my básníme o životě. Hnus se mění dle nálady a kolem paátníků včerejška, budujeme slavobrány zítřka, který již, nenastane.
Michael Rada
Maiku - Haiku
To, že slovo vázené může být nebezpečnější než zbraně, prokázali mnozí a to nejen v tuzemsku, ale i zahraničí. Někdy se však stanou obětí nehody cenzora, jenž při přemýšlení nad jejich skutečným obsahem, vypíchl si oko o násadku
Michael Rada
Přicházím
Je to přesně týden, kdy na stránkách mého blogu vyšel příspěvek s názvem, Odcházím. Je tedy dobře si položit otázku, proč jen o sedm dní později zavane vítr v protisměru, a já nejednou ohlašuji pravý opak. Že by politický vítr?
Michael Rada
Zpátky z Marsu, jdeme volit
Zatímco se v tuzemsku dohadujeme, proč z Plzně do Prahy musíme jet i čtyři hodiny, když ministr Ťok slíbil, že práce půjdou lépe a rychleji, skončila na Havaji minulý víkend úspěšně roční expedice na Mars. Že jste o ní neslyšeli?
Michael Rada
Týden bez odpadu již dva dny běží
DOufám, že jste si po prázdninových příspěvcích uvědomili, že první zářijový týden probíhá celosvětově ZERO WASTE WEEK, tentokrát zaměřený na plýtvání jídlem. Přes celé prázdniny, jsem Vám každou středu předkládal příklady
Michael Rada
Kino
Hezky s posaďte, otevřete si sáček houbových chipsů, nejlépe z mochomůrky tigrované, či jiné dobře vysušené dobrůtky a podívejte se na budoucnost, které se pravděpodobně nedožijete. Není nad krásný svět, tak proč se dělit.
Michael Rada
Čistá mobilita bez cenzury
Psát bez rizika možné cenzury je osvobozující. Tu vlastní jsem odboural již 18.11.1989 a proto jsem rád, že nyní mi umožnil nucený přesun mého blogu do sféry soukromé, eliminovat i cenzuru demorkatickou, určovanou vlastníkem.
Michael Rada
Jen šálek čaje s panem Nietschem, Chan Šanem a Lao´Ce
Mé ruce jemné okvetních lístků, tolik žádané jsou a přitom skrývají tajemství minulosti. Puchýře a mozoly a jejich bratři v krvy umytí, umíněně byjící do režného pytle plného písku, pro nic, pro život, pro vzdech a slzu na soli.
Michael Rada
pohled
Ranní projížďka probouzejícím se lesem. Tichá, nehlučná, fascinující kaleidoskop obrazů, zvuků, pocitů a pak najednou zastaví Vás trilkování probuzených písklat volajících na snídani. A pak vrátíte se zpět a namísto života...
Michael Rada
Odcházím
Vážení čtenáři, jak jsem indikoval již v několika předchozích článcích, rozhodl jsem se "dobrovolně" opustit blogovací platformu iDNES, která mi jako odměnu za každodenní blog a 278.000 přečtení nadělila blokaci příspěvků
předchozí | 1 2 3 4 5 6 7 ... | další |
- Počet článků 734
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 413x
Výstupy našich projektů můžete vidět například zde
Na cestě za dosažením výše uvedeného cíle je od 1.1.2015 i projekt E-MOTION, v němž se věnuji publicitě osobních elektrických transportérů například elektrických jednokolek s gyroskopem.
Tomuto cíli jsem obětoval nejen jistotu zaměstnání v seniorské pozici logistické divize druhé největší korporace Japonska, ale i pohodlí v podobě zaměstnaneckého poměru. Kromě své práce se věnuji své rodině, které se snažím poskytnout vše, včetně své lásky.
Za nejlepší knihy považuji "MALÍŘSKÉ ROZPRAVY MNICHA OKURKY" A "PROROK". Obě totiž nabízejí mezi řádky moudro, které z mnoha jiných titulů dávno vymizelo. Psaní je mou dlouholetou láskou a i když se k české gramatice nechovám vždy správně, věřím, že to čtenářům obsah mých příspěvků vynahradí.