Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Elektrická chůze je také E-motion

7. 01. 2016 7:00:07
V minulém roce jsem Vám předkládal opakovaně články týkající se jízdy na elektrických osobních transportérech vybavených gyroskopem a elektromobility jejím širším měřítku. Opakované komentáře podotýkaly, že je lepší chodit a tak

tu máme výrobek, který spojuje jedno s druhým, tedy chůzi s efektivitou využití elektromotoru.

Pro začátek však připomenutí. I když jízda na elektrických jednokolkách v podání zkušených jezdců vypadá jako největší havaj a lenost, vězte, že při jízdě pracují nejen intenzivně všechny svalové skupiny a to hlavně od pasu dolů, ale neustále se trénuje i mozek, který je řídícím stabilizačním prvkem schopným reagovat právě citlivým přenášením váhy, které je o mnoho citlivější než na jaké jsme zvyklý při běžném pohybu, či sportu.

Nyní však k avizované novince, tato se jmenuje LOPIFIT a byla vyvinuta v Holandsku.

LOPIFIT je kombinace běžeckého pásu, jak ho známe z posiloven a některých domácností, koloběžky a kola.

Holandský vynálezce pan Bruin Bergmeester, který je zároveň výrobcem spojil své vášně a vyvinul produkt vhodný jistě nejenom pro rovné Holandsko, ale i pro další destinace

První co Vás jistě zaujme je délka celého LOPFITu. Tato je dána skutečnosti, že pro pohodlnou chůzi je nutné mít k dispozici prostor minimálně 90 cm a právě těchto 90 cm natahuje celou konstrukci do nezvyklé délky úctihodných 2,3 m.

Vpředu je integrováno velké kolo, stejně jako u cestovních, či závodních koloběžek a to z důvodů většího komfortu jezdce. Vzadu je pak malé kolo s motorem a baterií, umístěnou nad ním. No a mezitím běžecký pás.

Všimněte si pravé a levé brzdy. Každá totiž slouží k něčemu jinému. Zatímco ta pravá brzdí kola, vypíná levá běžecký pás, což je důležité nejen při jízdě z kopce.

Maximální udávané rychlost byla stanovena s ohledem na Holandské zákony na 24 km/h (to totiž ještě nemusíte mít helmu). Vsadím se však, že z kopce dokáže LOPIFIT jet podstatně rychleji, přeci jen jeho masa je značná.

Co se týče dojezdu na bateriový pohon, tento by měl dosahovat až 55 km.

LOPIFIT má šest převodových stupňů a jeho nosnost je 136 kg. Délka nabíjení baterie jsou 4 hodiny.

Už nyní se těším, až budu moci LOPIFIT vyzkoušet a hlavně jsem zvědav, co na něj budou říkat ti samí lidé, kteří mne při našem setkání přesvědčovali, že je chůze lepší než jízda na elektrické jednokolce. Nyní mne totiž budou moci přesvědčovat i během společné jízdy/chůze kde však v jejím závěru budeme třeba i o 20 km dál než tam, kde jsme ji začali, pak pochopí i oni, proč hovořím o efektivitě E-MOTION.

P.S. V úplném závěru mi dovolte zmínit ještě jeden, podobný koncept, tentokrát pocházející z USA. Ta se však jeho vynálezce nezabýval možností chůzi zefektivnit, ale vytvořit z koloběžky posilovací stroj a proto na "běžný rám" umístil běhací pás poháněný jen a pouze silou lidských nohou, resp. chůze, či běhu, které uživatelé zvolí. Více na videu níže

P.P.S. strašně mne zajímá, jak se k otázce LOPIFITu postaví legislativa v jednotlivých zemích. Protože zákázat chůzi, si ještě v žádné zemi její zákonodárci nedovolili.

P.P.P.S. Protože jedno téma přináší stále další a další inspiraci, zakončíme tu dnešní Klubem Kráčejících Kol (KKK). Koncept a produkt pochází z Japonska.

Autor: Michael Rada | čtvrtek 7.1.2016 7:00 | karma článku: 7.69 | přečteno: 461x

Další články blogera

Michael Rada

ZAKLADATEL ROKU 2017 - postoupil jsem do finále

Dne 4.8.2017 se objevila v mé e-mailové schránce zpráva o mé nominaci do finále soutěže o titul FOUNDER OF THE YEAR CZECH REPUBLIC. Titul vyhlašuje v rámci CENTRAL EUROPEAN STARTUP AWARDS.

5.8.2017 v 11:11 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 20 | Diskuse

Michael Rada

Seriál skončil

Je mnoho těch, pro které televizní seriál znamená příjemnou realitu nepříjemných dní mezi lidmi. S jeho hrdiny žijí, pláčí, smějí se i komunikují a jediné na co se těší, je další díl, a aby to těšení vydrželi,

7.7.2017 v 10:10 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 16 | Diskuse

Michael Rada

WASTELESS FUTURE

I am so happy to share with you that the president of global waste association ISWA has presented in his blog my point of view on the life in wasteless world.

14.4.2017 v 14:14 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 17 | Diskuse

Michael Rada

KDE JE BLOG?

Po blokaci ze strany provozovatele serveru iDNES byl denní blog přesunut na novou adresu, kde bude každý pracovní den publikován nový příspěvěk. http://industrial-upcycling.cz/index.php/blog/

13.2.2017 v 14:29 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 31 | Diskuse

Další články z rubriky Životní prostředí a ekologie

Vladimír Šťastný

Spasí nás elektromobilita?

Přemisťování pomocí samohybů na elektřinu má v posledních létech politickou zelenou. Dokonce se čerstvě projevuje tzv. elektromobilní hujerismus. Mají ale elektromobily dostatečný prostor a všechny předpoklady pro své uplatnění?

24.9.2017 v 8:45 | Karma článku: 27.29 | Přečteno: 564 | Diskuse

Karel Schweitzer

Lež má krátké nohy, pane Rovenský

Asi k nikomu nemám tak zvláštní vztah jako k ekologickým aktivistům. Jsou mezi nimi totiž zajímaví lidé, kteří s nadšením bojují proti špinavostem, ale i podivní lidé, jejichž chování má blízko k manipulaci a účelové lži.

18.9.2017 v 10:53 | Karma článku: 29.58 | Přečteno: 1410 | Diskuse

Mirek Matyáš

To je on! Mého srdce šampion!

Malý elektromobil jsme do firmy zapůjčili poté, co jsme zjistili, že dojezd eGolfu je pro naše potřeby až až. Je menší, ale kupodivu nám vyhovuje lépe.

8.9.2017 v 8:53 | Karma článku: 8.91 | Přečteno: 449 | Diskuse

Ondra Kňava

Díky antioxidantům žena přišla o plíce

Zdrcující sílu antioxidantů poznala 39letá žena z Příbrami. Častá nachlazení a s tím spojená pracovní neschopnost, přiměly Jiřinu (39) k samostudiu.

7.9.2017 v 9:05 | Karma článku: 24.33 | Přečteno: 1917 | Diskuse

Mirek Matyáš

Straší, ale jede! - jaké je to s eGolfem?

Postřehy z dvouměsíční práce s eGolfem. Kam to šlo, tam elektromobilem. Kam to nešlo, tam spalovákem nebo vlakem. Bratislava elektromobilem, Praha elektromobilem, Ústí n/L elektromobilem, Maďarsko elektromobilem - a Ostrava vlakem.

6.9.2017 v 8:56 | Karma článku: 11.24 | Přečteno: 431 | Diskuse
Počet článků 734 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 392

Jmenuji se Michael Rada a jsem otcem projektu Mezinárodního Obchodního Centra Udržitelného Rozvoje (IBCSD LAB s.r.o.), které jsem založil s cílem VYTVOŘENÍ SVĚTA BEZ ODPADŮ A PLÝTVÁNÍ ve všech jejich podobách.

Výstupy našich projektů můžete vidět například zde

Na cestě za dosažením výše uvedeného cíle je od 1.1.2015 i projekt E-MOTION, v němž se věnuji publicitě osobních elektrických transportérů například elektrických jednokolek s gyroskopem.

Tomuto cíli jsem obětoval nejen jistotu zaměstnání v seniorské pozici logistické divize druhé největší korporace Japonska, ale i pohodlí v podobě zaměstnaneckého poměru. Kromě své práce se věnuji své rodině, které se snažím poskytnout vše, včetně své lásky.

Za nejlepší knihy považuji "MALÍŘSKÉ ROZPRAVY MNICHA OKURKY" A "PROROK". Obě totiž nabízejí mezi řádky moudro, které z mnoha jiných titulů dávno vymizelo. Psaní je mou dlouholetou láskou a i když se k české gramatice nechovám vždy správně, věřím, že to čtenářům obsah mých příspěvků vynahradí.



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.