Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Minimální mzda v Německu, bič na České dopravce

V úterý 26.11.2014 mne zaujal na severu novinky.cz, článek poukazující na skutečnost, že nové kroky Německé vlády přímo poškozují tuzemské dopravce a nejenom je. Schopným řidičům nasazeným v Německu totiž stoupne plat a budou jistě na vážkách, zda-li pracovat v cizí zemi i nadále.

Odkaz na originální článek je ZDE

S řidiči kamionů se setkáváme na svých cestách každý den. Při jízdě po dálnicích, i okrskách máme možnost sledovat jejich jízdu a při zajíždění na místo vykládky, často i v centrech měst, zase umění manévrovat na tak malém prostoru s tak velkým vozem.

Za více než 20 let v logistice jsem se setkal s mnoha řidiči a mezi úplnou špičku, co se týče manévrování na minimálním prostoru, patří žena - řidička. Před finální manipulací, kdy musela v centru města, v jednosměrné ulici, zajet do dvora, se skladem předního tuzemského distributora módních doplňků, se vždy zula a její přesnost se dala měřit na milimetry.

Zatímco její kolegové měli spoustu výmluv a nechávali si dokonce poponášet zaparkovaná auta, ona se vždy vešla do vytýčeného prostoru bez nárazu do jediného vozidla, stromu, či budovy.

Na cestách není možné potkávat vždy jen řidiče dobré, často narážíme na bezohledné typy lidí, kteří číslo 90, které mají na návěsu, považují za frekvenci myšek na dálnici, či věk, kterého se pravděpodobně nikdy nechtějí dožít. Vždy mne znovu a znovu překvapuje při předjíždění na dálnici, že může vozidlo s označenou maximální rychlostí 90 km/h předjíždět druhé vozidlo s tím samým označením a to celé v rychlosti 130 km/h.

Když vidím stejně se chovat i řidiče autobusů plných lidí, vždy přemýšlím, zda-li se tito verbují mezi řidiči kamionů, či zda je to naopak, ale to odbočuji od tématu.

Článek je odezvou na reakce některých dopravců na zprávy o plánovaných změnách v oblasti odměňování u našich západních sousedů. Německo chce, na rozdíl od tuzemska, řešit systémově otázku minimální mzdy a nároků pracujících v Německu. Jedná se o reakce na zvyšující se objem protestů proti některým nadnárodním hráčům, kteří zkouší v této zemi praktiky, které se dobře osvědčili například u nás.

Vyžívání kliček a děr v zákonech spojených s odměňováním, dvojí evidence, agenturní zaměstnávání jako forma profitu pro ty kdo jej organizují a almužny pro ty kdo práci odvádějí apod. Německo chce jít ještě o krok dále a sjednotit v prvním kroku minimální mzdu pro všechny, kdo svou činnost odvádějí na jejich území.

Předpokládám, že každý z čtenářů minimálně jednou zaslechl informaci, že v Německu, stejně jako v dalších západoevropských zemích působí velké množství tuzemských řidičů a to nejenom při průjezdu danou zemí, ale permanentně. Nejde jen o Čechy, stejně je to i s řidiči z dalších východoevropských zemí.

Důvodem není často lepší či profesionálnější přístup, ale skutečnost, že pracují z pohledu zahraničních zaměstnavatelů "za hubičku". V Čechách jedou na minimální mzdě, která je i daněna (někdy dokonce jen na dohodě o provedení práce), či polovičním úvazku (ale od více společností) a žijí z diet, které se nedaní.

Jak mi sdělil jeden z obchodních partnerů, nejvěrnějšími řidiči jsou vysokoškoláci, resp. zadlužení vysokoškoláci, důvodem je skutečnost, že na diety jim nemůže sáhnout exekutor.

I kdyby se tato změna uskutečnila, nemyslím, že by došlo k úbytku práce pro České řidiče v zahraničí. K čemu však může dojít je k úbytku práce pro jejich zaměstnavatele. Pro ty totiž přestane být tento business do té míry profitabilní, do jaké je tomu dnes.

Nyní záleží nejen na tom, zda-li podobná novela v Německu projde, ale i na rozhodnutí jak tuzemských dopravců, tak jejich zaměstnanců, ale i koncových uživatelů, zda-li dojdou k dohodě, či zda se vztahy rozpadnou a zahraniční společnosti tak budou zaměstnávat české řidiče napřímo.

Jen pro zajímavost na závěr dodávám, že po čtyřech dnech od zveřejnění původní zprávy si tohoto tématu všiml i server iDnes a vydal článek s názvem Čeští dopravci se bojí, že svým řidičům budou muset platit jako Němcům.

Věřím, že pan prezident při některé ze svých dalších státních cest nebude jako symbol naší republiky prezentovat Pata a Mata, protože i pro ně je připevňování a zabezpečení nákladu na vozidle zbytečností, která není hodna ani myšlenky, natož realizace.

Autor: Michael Rada | středa 3.12.2014 7:00 | karma článku: 12,62 | přečteno: 2559x
  • Další články autora

Michael Rada

ZAKLADATEL ROKU 2017 - postoupil jsem do finále

Dne 4.8.2017 se objevila v mé e-mailové schránce zpráva o mé nominaci do finále soutěže o titul FOUNDER OF THE YEAR CZECH REPUBLIC. Titul vyhlašuje v rámci CENTRAL EUROPEAN STARTUP AWARDS.

5.8.2017 v 11:11 | Karma: 5,99 | Přečteno: 332x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Michael Rada

Seriál skončil

Je mnoho těch, pro které televizní seriál znamená příjemnou realitu nepříjemných dní mezi lidmi. S jeho hrdiny žijí, pláčí, smějí se i komunikují a jediné na co se těší, je další díl, a aby to těšení vydrželi,

7.7.2017 v 10:10 | Karma: 7,71 | Přečteno: 261x | Diskuse| Ekonomika

Michael Rada

WASTELESS FUTURE

I am so happy to share with you that the president of global waste association ISWA has presented in his blog my point of view on the life in wasteless world.

14.4.2017 v 14:14 | Karma: 0 | Přečteno: 207x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Michael Rada

KDE JE BLOG?

Po blokaci ze strany provozovatele serveru iDNES byl denní blog přesunut na novou adresu, kde bude každý pracovní den publikován nový příspěvěk. http://industrial-upcycling.cz/index.php/blog/

13.2.2017 v 14:29 | Karma: 3,86 | Přečteno: 105x | Diskuse| Osobní

Michael Rada

Zombie blog

Dne 16.9.2016 jsem publikoval poslední příspěvek do blogů iDNES, kam jsem přispíval každý den od 16.9.2014. Důvodem bylo zasahování redakce a záměrné snižování čtennosti u článků, které kolidovaly s činy a slovy majitele iDnes.

28.11.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 86x | Diskuse| Hyde park

Michael Rada

Poslední Přísvěvek iDNES

Vážení čtenáři mého blogu, od 16.9.2014, tedy po dobu přesně dvou let, jste mohli každý den sledovat mé myšlenkové procesy, mou práci, projekty a názory. Po úvodní době svobodného psaní, se čím dál silněji v periodiku ministra

16.9.2016 v 7:00 | Karma: 14,72 | Přečteno: 157x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Michael Rada

Countdown. Jedna.

Při odpočítáníní je jednička vždy nejdelší, ještě totiž může znamenat přerušení, nebo bude znamenat, že to na co čeká tolik lidí, se skutečně za jediný okamamžik stane skutečností a svět, pravděpodobně už nikdy nebude stejný.

15.9.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 53x | Diskuse| Politika

Michael Rada

Countdown. Dva.

Včera jsem zvěřejnil nejčtenější článek za dvouletou existenci mého blogu. Zajímavé je, že vyšel již 1.11.2014, tedy v začátcích mého blogu a myslím, že i obrovská dosažená čtennost a bohatá diskuze vedli k rozhodnutí psát denně.

14.9.2016 v 7:00 | Karma: 10,21 | Přečteno: 72x | Diskuse| Politika

Michael Rada

Countdown. Tři.

Tímto článkem byl zahájen countdown, či-li opdočítávání. Zatímco ten u první rakety s lidskou posádkou sledovali a poslouchali všichni s přístupem k mediu, které je vysílalo, dnešní se ani nesledují. Jsou nudné. Sledují se chyby.

13.9.2016 v 7:00 | Karma: 9,68 | Přečteno: 60x | Diskuse| Politika

Michael Rada

Čistá mobilita znovu na scéně. Naposledy na idnes

Tak jako každé pondělí, ani dnes se nevyhneme tématu čisté mobility. Opět, jak je u mne zvykem, se podíváme na další aspekty s ní spojené a to aspekty, které často nejsou zcela zřejmé, jsou však bez diskuze důležité.

12.9.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 55x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Michael Rada

Návaznosti

Zapoměli jsme, že jsme. Vzpomínáme jen na Já. Kolem to žije a my mluvíme o smrti. Kolem vše umírá a my básníme o životě. Hnus se mění dle nálady a kolem paátníků včerejška, budujeme slavobrány zítřka, který již, nenastane.

11.9.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 16x | Diskuse| Poezie a próza

Michael Rada

Maiku - Haiku

To, že slovo vázené může být nebezpečnější než zbraně, prokázali mnozí a to nejen v tuzemsku, ale i zahraničí. Někdy se však stanou obětí nehody cenzora, jenž při přemýšlení nad jejich skutečným obsahem, vypíchl si oko o násadku

10.9.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 44x | Diskuse| Poezie a próza

Michael Rada

Přicházím

Je to přesně týden, kdy na stránkách mého blogu vyšel příspěvek s názvem, Odcházím. Je tedy dobře si položit otázku, proč jen o sedm dní později zavane vítr v protisměru, a já nejednou ohlašuji pravý opak. Že by politický vítr?

9.9.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 24x | Diskuse| Společnost

Michael Rada

Zpátky z Marsu, jdeme volit

Zatímco se v tuzemsku dohadujeme, proč z Plzně do Prahy musíme jet i čtyři hodiny, když ministr Ťok slíbil, že práce půjdou lépe a rychleji, skončila na Havaji minulý víkend úspěšně roční expedice na Mars. Že jste o ní neslyšeli?

8.9.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 34x | Diskuse| Politika

Michael Rada

Týden bez odpadu již dva dny běží

DOufám, že jste si po prázdninových příspěvcích uvědomili, že první zářijový týden probíhá celosvětově ZERO WASTE WEEK, tentokrát zaměřený na plýtvání jídlem. Přes celé prázdniny, jsem Vám každou středu předkládal příklady

7.9.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 39x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Michael Rada

Kino

Hezky s posaďte, otevřete si sáček houbových chipsů, nejlépe z mochomůrky tigrované, či jiné dobře vysušené dobrůtky a podívejte se na budoucnost, které se pravděpodobně nedožijete. Není nad krásný svět, tak proč se dělit.

6.9.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 21x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Michael Rada

Čistá mobilita bez cenzury

Psát bez rizika možné cenzury je osvobozující. Tu vlastní jsem odboural již 18.11.1989 a proto jsem rád, že nyní mi umožnil nucený přesun mého blogu do sféry soukromé, eliminovat i cenzuru demorkatickou, určovanou vlastníkem.

5.9.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 41x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Michael Rada

Jen šálek čaje s panem Nietschem, Chan Šanem a Lao´Ce

Mé ruce jemné okvetních lístků, tolik žádané jsou a přitom skrývají tajemství minulosti. Puchýře a mozoly a jejich bratři v krvy umytí, umíněně byjící do režného pytle plného písku, pro nic, pro život, pro vzdech a slzu na soli.

4.9.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 21x | Diskuse| Poezie a próza

Michael Rada

pohled

Ranní projížďka probouzejícím se lesem. Tichá, nehlučná, fascinující kaleidoskop obrazů, zvuků, pocitů a pak najednou zastaví Vás trilkování probuzených písklat volajících na snídani. A pak vrátíte se zpět a namísto života...

3.9.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 15x | Diskuse| Poezie a próza

Michael Rada

Odcházím

Vážení čtenáři, jak jsem indikoval již v několika předchozích článcích, rozhodl jsem se "dobrovolně" opustit blogovací platformu iDNES, která mi jako odměnu za každodenní blog a 278.000 přečtení nadělila blokaci příspěvků

2.9.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 44x | Diskuse| Občanské aktivity
  • Počet článků 734
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 413x
Jmenuji se Michael Rada a jsem otcem projektu Mezinárodního Obchodního Centra Udržitelného Rozvoje (IBCSD LAB s.r.o.), které jsem založil s cílem VYTVOŘENÍ SVĚTA BEZ ODPADŮ A PLÝTVÁNÍ ve všech jejich podobách.

Výstupy našich projektů můžete vidět například zde

Na cestě za dosažením výše uvedeného cíle je od 1.1.2015 i projekt E-MOTION, v němž se věnuji publicitě osobních elektrických transportérů například elektrických jednokolek s gyroskopem.

Tomuto cíli jsem obětoval nejen jistotu zaměstnání v seniorské pozici logistické divize druhé největší korporace Japonska, ale i pohodlí v podobě zaměstnaneckého poměru. Kromě své práce se věnuji své rodině, které se snažím poskytnout vše, včetně své lásky.

Za nejlepší knihy považuji "MALÍŘSKÉ ROZPRAVY MNICHA OKURKY" A "PROROK". Obě totiž nabízejí mezi řádky moudro, které z mnoha jiných titulů dávno vymizelo. Psaní je mou dlouholetou láskou a i když se k české gramatice nechovám vždy správně, věřím, že to čtenářům obsah mých příspěvků vynahradí.

Seznam rubrik